Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFranckiewicz-Olczak, Izabela
dc.date.accessioned2023-07-10T12:32:04Z
dc.date.available2023-07-10T12:32:04Z
dc.date.issued2023-07-10
dc.identifier.issn0208-600X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47476
dc.description.abstractThe article, based on qualitative research and attendance data, analyzes the functioning of institutions promoting contemporary art and the behavior of their recipients during the COVID-19 pandemic. The concept of Émile Durkheim’s anomy and Robert K. Merton’s deviant behavior was used to interpret the discussed phenomena.en
dc.description.abstractArtykuł, bazując na badaniach jakościowych i danych dotyczących frekwencji, analizuje funkcjonowanie instytucji upowszechniających sztukę współczesną i zachowania ich odbiorców podczas pandemii COVID-19. Do interpretacji omawianych zjawisk zastosowana została koncepcja anomii Émile’a Durkheima i typów indywidualnego przystosowania Roberta K. Mertona.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica;85pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectCOVID-19en
dc.subjectcontemporary arten
dc.subjectanomyen
dc.subjectmuseumsen
dc.subjectgalleriesen
dc.subjectCOVID-19pl
dc.subjectsztuka współczesnapl
dc.subjectanomiapl
dc.subjectmuzeapl
dc.subjectgaleriepl
dc.titleSztuka w COVIDZIE. Instytucje upowszechniające sztukę współczesną w czasie pandemii i ich publicznośćpl
dc.title.alternativeArt in COVID-19 pandemic. Institutions disseminating contemporary art during the pandemic and their audienceen
dc.typeArticle
dc.page.number43-55
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Socjologii Sztuki, Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, ul. Rewolucji 1905 r. 41/43, 90-214 Łódźpl
dc.identifier.eissn2353-4850
dc.referencesBauman Z. (2006), Płynna nowoczesność, przeł. T. Kunz, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl
dc.referencesBeck U. (2004), Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, przeł. S. Cieśla, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.pl
dc.referencesBecker H.S. (2009), Outsiderzy. Studia z socjologii dewiacji, przeł. O. Siara, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.referencesBielicki E. (1993), Koncepcja anomii É. Durkheima i R.K. Mertona a współczesne poglądy na dezorganizację społeczną, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Studia z Nauk Społecznych”, z. 10, s. 125–137.pl
dc.referencesDomański H. (2019), Jaka jest Polska. Raport z badań, Fundacja im. Stefana Batorego, Warszawa.pl
dc.referencesDurkheim É. (2006), Samobójstwo. Studium z socjologii, przeł. K. Wakar, Oficyna Naukowa, Warszawa.pl
dc.referencesDurkheim É. (2011), O podziale pracy społecznej, przeł. K. Wakar, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.referencesFranckiewicz-Olczak I. (2020), Między egalitaryzmem sztuki a elitaryzmem muzeum, [w:] D. Rode, M. Składanek, M. Ożóg (red.), Sztuka ma znaczenie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl
dc.referencesMerton R.K. (2002), Teoria socjologiczna i struktura społeczna, przeł. E. Morawska, J. Wertenstein-Żuławski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.referencesNarodowe Centrum Kultury (NCK) (2020a), Gotowość do podjęcia aktywności kulturalnej po zniesieniu ograniczeń epidemicznych. Komunikat z badania Narodowego Centrum Kultury, NCK, Warszawa.pl
dc.referencesNarodowe Centrum Kultury (NCK) (2020b), Uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych online w trakcie pandemii. Raport z badania jakościowego, NCK, Warszawa.pl
dc.referencesNarodowe Centrum Kultury (NCK) (2022), Zmiany w obszarze aktywności kulturalnych podczas ograniczeń epidemicznych. Komunikat z badania Narodowego Centrum Kultury, NCK, Warszawa.pl
dc.referencesPassas N. (1997), Anomie, Reference Groups and Relative Deprivation, [w:] N. Passas, R. Agnew (red.), The Future of Anomie Theory, Northeastern University Press, Boston.pl
dc.referencesSimon W., Gagnon J.H. (1976), The Anomie of Affluence: A Post-Mertonian Conception, „American Journal of Sociology”, t. 82, nr 2, s. 356–378.pl
dc.contributor.authorEmailiza.franckiewicz@uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/0208-600X.85.03


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0