Akty nominacji w komunikowaniu politycznym
Streszczenie
Artykuł dotyczy wybranych cech komunikowania politycznego.
Jego celem jest analiza środków nominacji sekundarnej w odniesieniu
do osób, obiektów, zbiorowości ludzkich oraz środków nominacji
prymarnej i sekundarnej w odniesieniu do nazw zbiorowości
ludzkich oraz wydarzeń. Autorka analizuje nazwy własne
i deskrypcje określone z ostatnich 20 lat, w czasie których obserwowała
medialny dyskurs polityczny. W artykule podano reprezentatywne
przykłady. Z analizy całości materiału wynika, że akty
nominacji pełnią ważną funkcję w komunikowaniu politycznym.
Służą budowaniu wizerunku, kształtowaniu pozytywnego nastawienia
do obiektu lub jego dyskredytacji. Nierzadkie są wtórne
zmiany nazw, które są sygnałem odmiennego stanowiska i polemiki.
Na szczególną uwagę zasługują deskrypcje określone, które
identyfikują jednostkowe obiekty, ale nie tracą motywacji. Dzięki
temu pełnią funkcję perswazyjną. The article deals with selected features of political communication.
Its purpose is to analyze the means of secondary nomination in
relation to persons, objects, human collectives, and the means of
primary and secondary nomination in relation to names of human
collectives and events. The author analyzes proper names and descriptions
from the last 20 years, during which she observed the
political discourse in the media. Representative examples are given
in the article. The analysis of the entire material shows that the acts
of nomination play an important role in political communication.
They are used to build an image, shaping a positive attitude towards
the object or its discredit. Secondary changes of names are not uncommon,
which are a signal of a different position and polemics.
Specific descriptions that identify individual objects but do not
lose their motivation deserve special attention. Thanks to this, they
perform a persuasive function.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

