Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMokras-Grabowska, Justyna
dc.contributor.editorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2023-04-20T05:53:47Z
dc.date.available2023-04-20T05:53:47Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationMokras-Grabowska, J. (2006). Propozycje narzędzi wykorzystywanych w edukacji regionalnej. Turystyka i Hotelarstwo, 10, 101-115.pl_PL
dc.identifier.issn1644-8871
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46773
dc.description.abstractThis paper presents propositions of tools used in regional education. It discusses the essence of regional education and its main objectives: dissemination of knowledge on the region, direct experience of regional environment, enhancing regional identity, stimulation of interest in the surrounding areas. The principle of regional education is a shift in the educational process toward learning about students’ environment. It tends to enrich the curricula with new, often non-typical pieces of knowledge that familiarize students with their region’s cultural heritage. From among many new ideas introduced into regional education, the most interesting are those which employ new methods within the so-called interdisciplinary educational path. Educational tools discussed in this paper concern the so-called educational projects which represent a method that lets students acquire a variety of new skills: using various sources of information, taking responsibility, assessing, organizing work, presenting work results, etc. Many projects have to do with sightseeing tourism understood as gathering and popularizing regional knowledge through, among others, organizing excursions. Among a number of projects proposed in the paper the most interesting are: creating a chronicle, lexicon or website about students locality, excursion co-organized by students, analysis of different types of landscape, making schemes of tourist trails or arranging a regional mini-museum at school.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofseriesTurystyka i Hotelarstwo;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titlePropozycje narzędzi wykorzystywanych w edukacji regionalnejpl_PL
dc.title.alternativePropositions of tools used in regional educationpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number101-115pl_PL
dc.referencesGaworecki W.W., 1997, Turystyka, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMateriały z I warsztatów dydaktycznych „Edukacja regionalna w województwie łódzkim”, 2005, WSTH w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesŁódź i okolice – konspekty i scenariusze lekcji edukacji regionalnej, 2002, Fiszbak J. (red.), Wyd. Literatura, Łódź.pl_PL
dc.referencesMuras B., Wrąbel B., 2007, Diagnoza kondycji edukacji regionalnej w łódzkich szkołach na podstawie badań pilotażowych, [w:] Łódź – nasza mała ojczyzna (promocja Łodzi poprzez edukację regionalną, czyli diagnoza, problem i rozwiązania), Wyd. ŁCDNiKP, Łódź.pl_PL
dc.referencesO edukacji regionalnej – dziedzictwie kulturowym w regionie, 2000, Repsch E. (red.), Biblioteczka Reformy, 24, MEN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRegionalizm w zreformowanej szkole, Łódź i Ziemia Łódzka, Materiały pomoc-nicze nauczycieli edukacji regionalnej, 2003, Popławska A. (red.), zeszyt metodyczny nr 1, Wyd. ŁCDNiKP, Łódź.pl_PL
dc.referencesStefański K., 2001, Jak zbudowano przemysłową Łódź. Architektura i urbanistyka miasta w latach 1821–1914, Regionalny Ośrodek Studiów i Ochrony Środowiska Kulturowego w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesWykorzystanie metody projektów w kształceniu geograficznym i regionalnym, 2003, zeszyt metodyczny nr 2, Wyd. ŁCDNiKP, Łódź.pl_PL
dc.relation.volume10pl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe