Show simple item record

dc.contributor.authorBroniewska, Grażyna
dc.contributor.editorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2023-04-20T05:52:19Z
dc.date.available2023-04-20T05:52:19Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationBroniewska, G. (2006). Zarządzanie jakością w usługach turystycznych. Turystyka i Hotelarstwo, 10, 63-80.pl_PL
dc.identifier.issn1644-8871
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46771
dc.description.abstractTQM (Total Quality Management) represents a world-wide acknowledged method of management. Its principles can be found both in ISO 9001 standards and the EFQM (European Foundation for Quality Management). This paper is focused on the application of this method in the service sector, exemplified by the tourism industry. Special attention has been given to specificity of tourist product and problems related to defining quality (in technical and, first of all, functional terms) in this particular segment of the economy. In the conclusion the author pointed out some pro-quality actions that must be undertaken in order to avoid improvisation and chaos in tourist enterprises. This is meant to increase customer satisfaction leading to loyalty of a con-siderable group of customers.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofseriesTurystyka i Hotelarstwo;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleZarządzanie jakością w usługach turystycznychpl_PL
dc.title.alternativeQuality management in tourism industrypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number63-80pl_PL
dc.referencesBroniewska G., 2003, O jakości usług świadczą nie tylko gwiazdki, czyli o zarządzaniu jakością w hotelach, Turystyka i Hotelarstwo, 3.pl_PL
dc.referencesBroniewska G., 2004, Koncentracja na kliencie i zaangażowanie pracowników jako bazowe cechy zarządzania jakością w hotelach, Turystyka i Hotelarstwo, 5.pl_PL
dc.referencesDokumenty końcowe Konferencji Narodów Zjednoczonych „Środowisko i Rozwój", Rio de Janeiro, 3–14 czerwca 1992 r. Szczyt Ziemi, 1998, Instytut Ochrony Środowiska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDziadkowiec J., 2005, Definiowanie celów w modelach doskonalenia jakości na przykładzie biura podróży, Problemy Jakości, 9.pl_PL
dc.referencesFlejterski S., Panasiuk A., Perenc J., Rosa G., 2005, Współczesna ekonomika usług, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKachniewska M., 2002, Zarządzanie jakością usług turystycznych, Wyd. Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2005, Produkt turystyczny, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., 1999, Marketing. Planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., 2003, Marketing od A do Z, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKowalczyk A., 2001, Geografia hotelarstwa, Wyd. UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesMedlik S., 1995, Leksykon podróży, turystyki, hotelarstwa, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPrzepolski-Kowalski J., 2004, Promocja w turystyce i agroturystyce, Wyd. Fundacja Polska Gościnna, Kraków.pl_PL
dc.referencesStandardy jakości w turystyce – poradnik wdrażania, 2004, pr. zbior. pod red. J. Kowalczyka, Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Departament Turystyki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTerminologia turystyczna. Zalecenia WTO, 1995, ONZ – WTO, Instytut Tury-styki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTurkowski M., 1997, Marketing usług hotelarskich, Wyd. PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesUstawa o usługach turystycznych z 29 sierpnia 1997 r. (DzU 2004, nr 223, poz. 2268).pl_PL
dc.referencesWąsowicz E., 2004, 8 zasad budowania jakości produktu turystycznego, Zachodniopomorska Szkoła Biznesu, Szczecin (www.ae.pozna.pl/turystyka/treść_nauka).pl_PL
dc.relation.volume10pl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe