Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorAngenot, Marc
dc.date.accessioned2023-01-27T06:56:55Z
dc.date.available2023-01-27T06:56:55Z
dc.date.issued1972
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/45618
dc.description.abstractWe Francji w XIX wieku dominuje pewien typ narracji w powieści, którą nazwano ,,powieścią popularną” (roman populaire). Koncentruje się ona wokół prometejskiego bohatera, nosiciela wartości rzekomo autentycznych, którymi stara się działać na upodlone społeczeństwo. Schemat ten przekazywany był uparcie, podlegając tylko modyfikacjom, począwszy od Mysteres de Paris (Eugene Sue, 1843) po Fantómas (Allain et Souvestre, 1911). Bohater prometejski często ściera się z „„Geniuszem Zła”, w którego przemienił się romantyczny bohater piękny, posępny i tajemniczy. Ewolucja schematu narracyjnego powieści popularnej odpowiada modyfikacjom ideologii społecznych w XIX wieku i wydaje się zniekształconym echem zdobywanej świadomości społecznej proletariatu.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiupl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;2
dc.subjectnovelpl_PL
dc.subjectliterary genrespl_PL
dc.subjectFrench literarypl_PL
dc.titleLe Héros du roman populairepl_PL
dc.title.alternativeBohater powieści popularnejpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number17-24pl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.relation.volume14pl_PL
dc.contributor.translatorSkwarczyńska, Stefania
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord