Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWierzbicka, Agnieszka
dc.date.accessioned2023-01-03T15:38:50Z
dc.date.available2023-01-03T15:38:50Z
dc.date.issued2022-12-21
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/45101
dc.description.abstractThis article is an analysis of verbal and non-verbal comments by Internet users, with said comments being reactions to the passing of a widely known or unknown person. Ways of writing about death and the deceased themselves in Internet comments (from Facebook) will be displayed. Additionally, the article will highlight how often said comments deviate from reception of grieving and death that has been cultivated for centuries, sometimes leading even to media exhibitionism.en
dc.description.abstractNiniejszy artykuł jest analizą werbalnych i niewerbalnych komentarzy internautów będących reakcją na śmierć znanej lub nieznanej szerszemu gronu osoby. Ukazano sposoby pisania o śmierci i samych zmarłych w komentarzach internetowych (Facebook), a także wskazano, jak niezwykle często odbiegają one od kultywowanej przez wieki recepcji żałoby i śmierci, prowadząc niekiedy nawet do ekshibicjonizmu medialnego.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguisticapl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectInternet commenten
dc.subjectInternet communicationen
dc.subjectKrzysztof Krawczyken
dc.subjectdeathen
dc.subjectkomentarz internetowypl
dc.subjectkomunikacja w interneciepl
dc.subjectKrzysztof Krawczykpl
dc.subjectśmierćpl
dc.titleReakcje na śmierć i sposoby wspominania zmarłych w komentarzach internetowychpl
dc.title.alternativeReactions to death and ways of reminiscing the deceased in Internet commentsen
dc.typeArticle
dc.page.number301-320
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl
dc.identifier.eissn2450-0119
dc.references„Dziennik Łódzki”, profil na Facebooku, https://www.facebook.com/DziennikLodzki (dostęp: 20.02.2022).pl
dc.referencesFacebook, https://www.facebook.com/ (dostęp: 20.02.2022).pl
dc.referencesFakt24.pl, profil na Facebooku, https://www.facebook.com/fakt24pl (dostęp: 20.02.2022).pl
dc.references„Gazeta Wyborcza”, profil na Facebooku, https://www.facebook.com/wyborcza/ (dostęp: 20.02.2022).pl
dc.references„Newsweek”, profil na Facebooku, https://www.facebook.com/NewsweekPolska (dostęp: 20.02.2022).pl
dc.referencesMiejsce Pamięci, http://miejscepamieci.pl/ (dostęp: 20.02.2022).pl
dc.referencesTwitter, https://twitter.com/ (dostęp: 20.02.2022).pl
dc.referencesWirtualny Cmentarz, https://www.wirtualnycmentarz.pl/ (dostęp: 20.02.2022).pl
dc.referencesAB, 2022, 9 na 10 Polaków korzysta z Facebooka. Drugi portal ma tylko połowa z nas, https://www.bankier.pl/wiadomosc/9-na-10-Polakow-korzysta-z-Facebooka-Drugi-portal-ma-tylko-polowa-z-nas-8281835.html (dostęp: 20.02.2022).pl
dc.referencesAbrahamowicz J., 2016, Duszpasterz odpowiada, Jak mówić o zmarłych?, https://www.niedziela.pl/artykul/127552/nd/Jak-mowic-o-zmarlych (dostęp 14.07.2022).pl
dc.referencesBaker J.E., Sedney M.A., Gross E., 1996, How Bereaved Children Cope with Loss: An Overview, w: C. Corr, D. Corr (red.), Handbook of Childhood Death and Bereavement, New York: Springer, s. 109–130.pl
dc.referencesBorucka-Iwańska A., Dołęga Z., 2018, Dziecko w żałobie — przegląd wybranych podejść teoretycznych, „Psychologia Rozwojowa” 23, nr 1, s. 9–23. https://doi.org/10.4467/20843879PR.18.001.8596pl
dc.referencesCzubaj M., 2007, Biodra Elvisa Presleya. Od paleoherosów do neofanów, Warszawa: Wydawnictwo WAiP.pl
dc.referencesDąbrowska A., 1998, Słownik eufemizmów polskich czyli w rzeczy mocno, w sposobie łagodnie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesKiklewicz A., 2016, Tabu: aspekty pragmatyczne, „Zeszyty Prasoznawcze” 59, nr 3(227), s. 489–511.pl
dc.referencesKosek J., 2020, „Legends never die”. Wendy O. Williams w uniwersum metalowej (kontr)kultury, w: J. Kosek (red.), Artyści i sceny metalowej (kontr)kultury, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, s. 146–164.pl
dc.referencesMichałowska-Kubś A., 2019, Śmierć jako widowisko. Antropologiczna refleksja nad marketingowym wymiarem kultury, „Studia i Perspektywy Medioznawcze” 1, s. 29–46.pl
dc.referencesRogalska M., 2015, Kondolencje w polszczyźnie. Definicja — kontekst pragmatyczny — wzorzec gatunkowy, „Etnolingwistyka. Problemy Języka i Kultury” 27, s. 185–200. https://doi.org/10.17951/et.2015.27.185pl
dc.referencesSzwecow-Szewczyk M., 1974, Tabu i eufemizmy językowe dawniej i dziś, „Poradnik Językowy”, z. 6, s. 285–293.pl
dc.referencesVovelle M., 2009, Śmierć w cywilizacji Zachodu, Gdańsk: słowo/obraz terytoria.pl
dc.referencesWorden W.J., 2009, Grief Counseling and Grief Therapy: A Handbook for the Mental Health Practitioner, New York: Springer Publishing Company, LLC. https://doi.org/10.1891/9780826101211pl
dc.contributor.authorEmailagnieszka.wierzbicka@uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/0208-6077.56.18
dc.relation.volume56


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0