Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWawrzeń, Marzena
dc.date.accessioned2022-12-30T07:24:25Z
dc.date.available2022-12-30T07:24:25Z
dc.date.issued2022-12-29
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44971
dc.description.abstractThe „poster carousel” is an interesting didactic technique. It is a task-based form of work inspired by poster sessions, i.e. discussions held at posters. Tony Lynch and Joan Maclean in the article A case of exercising: Effects of immediate task repetition on learners’ performance (2001) showed the relationship between the use of the „carousel” technique and the increase in the accuracy of linguistic production. The results of this study encouraged the author of this article to use the „carousel” technique for developing language activities in a group at B2 level. In the article we will try to answer following questions: Is the „poster carousel” technique an effective tool for teaching the Polish language? What are the benefits of using this technique? How do learners rate this technique? We will try to show that “poster carousel” can successfully integrate oral production, interaction and mediation.en
dc.description.abstract„Karuzela plakatowa” to ciekawa propozycja techniki nauczania. Jest to zadaniowa forma pracy inspirowana sesjami plakatowymi, czyli dyskusjami prowadzonymi przy rozwieszonych plakatach. Tony Lynch i Joan Maclean w artykule A case of exercising: Effects of immediate task repetition on learners’ performance (2001) wykazali związek między zastosowaniem techniki „karuzeli” a wzrostem poprawności produkcji językowej. Efekty ich pracy zachęciły autorkę artykułu do wykorzystania techniki „karuzeli” jako narzędzia wspierającego rozwijanie działań językowych na lekcji języka polskiego jako obcego na poziomie B2. W artykule odpowiemy na następujące pytania: Czy technika „karuzeli plakatowej” jest skutecznym narzędziem nauczania języka polskiego? Jakie korzyści wynikają z zastosowania tej techniki? Jak uczący się oceniają tę technikę? Postaramy się także pokazać, że „karuzela plakatowa” jest ciekawą techniką nauczania mówienia integrującą rozwijanie produktywnych, interakcyjnych i mediacyjnych działań językowych.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;29pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectposteren
dc.subjectposter carouselen
dc.subjectattention to languageen
dc.subjectattention to contenten
dc.subjectintegrating language activitiesen
dc.subjectinteractionen
dc.subjectmediationen
dc.subjectplakatpl
dc.subjectkaruzela plakatowapl
dc.subjectdbałość o poprawność językowąpl
dc.subjectdbałość o treśćpl
dc.subjectintegracja działań językowychpl
dc.subjectinterakcjapl
dc.subjectmediacjapl
dc.title„Karuzela plakatowa” jako technika rozwijania działań językowychpl
dc.title.alternative„Poster Carousel” as a Technique for Developing Language Activitiesen
dc.typeArticle
dc.page.number53-65
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Jagielloński, Wydział Polonistyki, Instytut Glottodydaktyki Polonistycznej, Zakład Języka Polskiego Jako Obcego, ul. Grodzka 64, 31-044, Krakówpl
dc.identifier.eissn2449-6839
dc.referencesBujnowicz-Szewczyk I., 2005, Metody aktywizujące z wykorzystaniem plakatu w edukacji polonistycznej w szkole ponadgimnazjalnej, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Literraria Polonica”, 7/2, s. 229–253.pl
dc.referencesByram M., 1997, Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence, Clevedon.pl
dc.referencesCouncil of Europe, 2018, Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume with New Descriptors (https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-with-new-descriptors-2018/1680787989 [11.12.2022]).pl
dc.referencesGębal P., Miodunka W., 2020, Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego, Warszawa.pl
dc.referencesGrętkiewicz E., 2005, Szczekająca szczęka Saszy, Warszawa.pl
dc.referencesKajak P., 2017, Poradnik innowacyjnego nauczyciela, Warszawa.pl
dc.referencesKarpeta-Peć B., 2008, Otwarty, aktywny, samodzielny…: alternatywne formy pracy: przewodnik dla nauczycieli języków obcych, Warszawa.pl
dc.referencesKomorowska H., 2005, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa.pl
dc.referencesLynch T., Maclean J., 2001, „A case of exercising”: Effects of immediate task repetition on learners’ performance, w: M. Bygate, P. Skehan, M. Swain (red.), Researching pedagogic tasks. Second language learning, teaching and testing, Edinburgh, s. 141–162.pl
dc.referencesOstaszewska E., 2016, Plakaty edukacyjne, „Języki Obce w Szkole”, nr 1, s. 97–100.pl
dc.referencesRada Europy, 2003, Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, Warszawa.pl
dc.referencesWawrzeń M., 2022, Zadanie jako narzędzie rozwijania międzykulturowej kompetencji komunikacyjnej w nauczaniu języka polskiego jako obcego, niepublikowana praca doktorska, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.pl
dc.referencesWeiner J., 1992, Technika pisania i prezentowania prac naukowych, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.pl
dc.referenceshttps://betterlesson.com/strategy/74 [11.12.2022].pl
dc.contributor.authorEmailmarzenka.baran@uj.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-6587.29.04


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0