dc.contributor.author | Żyrek-Horodyska, Edyta | |
dc.date.accessioned | 2022-12-29T17:47:05Z | |
dc.date.available | 2022-12-29T17:47:05Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 0084-4446 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/44967 | |
dc.description | Na stronie tytułowej artykułu błędna afiliacja. | pl_PL |
dc.description.abstract | The purpose of this article is to discuss the role of visuality in contemporary literary
reportage. In my analysis I focus on the book Długi film o miłości. Powrót na Broad Peak by
Jacek Hugo-Bader, published in 2014. I present that this text can be read as an example
of reportage which affects several senses, but it gives priority to image. I analyze the
photograph published in the book as well as their descriptions created by the journalist. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Łódzkie Towarzystwo Naukowe | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Zagadnienia Rodzajów Literackich;2 | |
dc.subject | literary reportage | pl_PL |
dc.subject | Hugo-Bader | pl_PL |
dc.subject | visual studies | pl_PL |
dc.subject | Broad Peak | pl_PL |
dc.subject | media | pl_PL |
dc.title | Wizualność reportażu literackiego. Wokół książki Długi film o miłości. Powrót na Broad Peak Jacka Hugo-Badera | pl_PL |
dc.title.alternative | Visibility in Literary Reportage. Around the Book Długi film o miłości. Powrót na Broad Peak by Jacek Hugo-Bader | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 143-157 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Jagielloński, Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej | pl_PL |
dc.identifier.eissn | 2451-0335 | |
dc.references | Bal Mieke (2009), Wizualny esencjalizm i przedmiot kultury wizualnej, przeł. M. Bryl [w:] Perspektywy współczesnej historii sztuki, red. M. Bryl, P. Juszkiewicz, P. Piotrowski, W. Suchocki, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Białek-Szwed Olga (2010), Voyeuryzm medialny na łamach polskich tabloidów, „Oblicza Komunikacji”, nr 3. | pl_PL |
dc.references | Czermińska Małgorzata (2003), Ekfrazy w poezji Wisławy Szymborskiej, „Teksty Drugie”, nr 2–3. | pl_PL |
dc.references | Furman Wojciech (2012), Obserwator czy uczestnik? Dwa podejścia do obiektywizmu dziennikarskiego, „Polityka i Społeczeństwo”, nr 9. | pl_PL |
dc.references | Fusek Wojciech (2013), Tajemnica Broad Peak, „Gazeta Wyborcza”, 9–10.03. | pl_PL |
dc.references | Gogler Paweł (2004), Kłopoty z ekfrazą, „Przestrzenie Teorii”, nr 3/4. | pl_PL |
dc.references | Has-Tokarz Anita (2006–2007), Między słowem a obrazem: afiliacje literatury i filmu (perspektywa komparatystyczna), „Folia Bibliologica”, nr XLVIII/XLIX. | pl_PL |
dc.references | Hopfinger Maryla (2003), Doświadczenie audiowizualne. O mediach w kulturze współczesnej, Sic!, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Hugo-Bader Jacek (2014), Długi film o miłości. Powrót na Broad Peak, Znak, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kapuściński Ryszard (2006), Ten Inny, Znak, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kapuściński Ryszard (1994), Szachinszach, Czytelnik, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kudyba Wojciech (2008), Trzy żywioły ekfrazy — impresja, hermeneutyka, reportaż [w:] Interakcje sztuk: literatura, malarstwo, ekfraza, red. D. Heck, GAJT, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | McLuhan Marshall (2003), Zrozumieć media. Przedłużenie człowieka, przeł. N. Szczucka, WNT, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mitchell W.J. Thomas (2012), Piśmienność wizualna czy wizualność piśmienna, przeł. K. Charewicz, „Teksty Drugie”, nr 1/2. | pl_PL |
dc.references | Mitchell W.J. Thomas (2006), Pokazując widzenie. Krytyka kultury wizualnej, przeł. M. Bryl, „Artium Quaestiones”, nr XVII. | pl_PL |
dc.references | Piontek Dorota (2011), Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Popławski Błażej (2014), Broad Peak — na drugim końcu liny. Jacek Berbeka w rozmowie z Błażejem Popławskim, „Kultura Liberalna”, http://kulturaliberalna.pl/2014/06/17/broad-peak-drugim- koncu-liny/ [dostęp: 15.06.2017]. | pl_PL |
dc.references | Sartori Giovanni (2005), Homo videns. Telewizja i post-myślenie, Telewizja Polska, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Sendyka Roma (2012), Poetyki wizualności [w:] Kulturowa teoria literatury 2. Poetyki, problematyki, interpretacje, red. R. Nycz, T. Walas, Universitas, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Sontag Susan (2010), Widok cudzego cierpienia, przeł. S. Magala, Karakter, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Springer Filip (2016), Miasto Archipelag. Polska mniejszych miast, Karakter, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Springer Filip (2011), Miedzianka. Historia znikania, Czarne, Wołowiec. | pl_PL |
dc.references | Stachowski Adrian (2014), Wykonuję taki zawód. Rozmowa z Jackiem Hugo-Baderem, „dwutygodnik. com”, http://www.dwutygodnik.com/artykul/5267-wykonuje-taki-zawod.html [dostęp: 3.03.2017]. | pl_PL |
dc.references | Szpunar Magdalena (2008), Kultura obrazu a ikonosfera Internetu, „Studia Medioznawcze”, nr 3. | pl_PL |
dc.references | Szabłowski Witold (2016), Sprawiedliwi zdrajcy. Sąsiedzi z Wołynia, Znak, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Sztompka Piotr (2012), Wyobraźnia wizualna i socjologia [w:] Fotospołeczenstwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, red. M. Boguni-Borowska, P. Sztompka, Znak, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Tochman Wojciech (2013), Eli, Eli, Czarne, Wołowiec. | pl_PL |
dc.references | Wolny-Zmorzyński Kazimierz, Kaliszewski Andrzej, Furman Wojciech (2006), Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język, WAiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wyszyńska Małgorzata (2014), „Tygodnik Powszechny”: przeprosiny Jacka Hugo-Badera mogą nie wystarczyć, press, http://www.press.pl/tresc/36034,tygodnik-powszechny_-przeprosiny-jackahugo- badera-moga-nie-wystarczyc [dostęp: 14.06.2017]. | pl_PL |
dc.references | Zalewski Cezary (2010), Pragnienie, poznanie, przemijanie. Fotograficzne reprezentacje w literaturze polskiej, Universitas, Kraków. | pl_PL |
dc.relation.volume | 60 | pl_PL |
dc.discipline | literaturoznawstwo | pl_PL |