Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŻyrek-Horodyska, Edyta
dc.date.accessioned2022-12-29T17:47:05Z
dc.date.available2022-12-29T17:47:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44967
dc.descriptionNa stronie tytułowej artykułu błędna afiliacja.pl_PL
dc.description.abstractThe purpose of this article is to discuss the role of visuality in contemporary literary reportage. In my analysis I focus on the book Długi film o miłości. Powrót na Broad Peak by Jacek Hugo-Bader, published in 2014. I present that this text can be read as an example of reportage which affects several senses, but it gives priority to image. I analyze the photograph published in the book as well as their descriptions created by the journalist.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowepl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;2
dc.subjectliterary reportagepl_PL
dc.subjectHugo-Baderpl_PL
dc.subjectvisual studiespl_PL
dc.subjectBroad Peakpl_PL
dc.subjectmediapl_PL
dc.titleWizualność reportażu literackiego. Wokół książki Długi film o miłości. Powrót na Broad Peak Jacka Hugo-Baderapl_PL
dc.title.alternativeVisibility in Literary Reportage. Around the Book Długi film o miłości. Powrót na Broad Peak by Jacek Hugo-Baderpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number143-157pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Jagielloński, Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznejpl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.referencesBal Mieke (2009), Wizualny esencjalizm i przedmiot kultury wizualnej, przeł. M. Bryl [w:] Perspektywy współczesnej historii sztuki, red. M. Bryl, P. Juszkiewicz, P. Piotrowski, W. Suchocki, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesBiałek-Szwed Olga (2010), Voyeuryzm medialny na łamach polskich tabloidów, „Oblicza Komunikacji”, nr 3.pl_PL
dc.referencesCzermińska Małgorzata (2003), Ekfrazy w poezji Wisławy Szymborskiej, „Teksty Drugie”, nr 2–3.pl_PL
dc.referencesFurman Wojciech (2012), Obserwator czy uczestnik? Dwa podejścia do obiektywizmu dziennikarskiego, „Polityka i Społeczeństwo”, nr 9.pl_PL
dc.referencesFusek Wojciech (2013), Tajemnica Broad Peak, „Gazeta Wyborcza”, 9–10.03.pl_PL
dc.referencesGogler Paweł (2004), Kłopoty z ekfrazą, „Przestrzenie Teorii”, nr 3/4.pl_PL
dc.referencesHas-Tokarz Anita (2006–2007), Między słowem a obrazem: afiliacje literatury i filmu (perspektywa komparatystyczna), „Folia Bibliologica”, nr XLVIII/XLIX.pl_PL
dc.referencesHopfinger Maryla (2003), Doświadczenie audiowizualne. O mediach w kulturze współczesnej, Sic!, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHugo-Bader Jacek (2014), Długi film o miłości. Powrót na Broad Peak, Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesKapuściński Ryszard (2006), Ten Inny, Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesKapuściński Ryszard (1994), Szachinszach, Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKudyba Wojciech (2008), Trzy żywioły ekfrazy — impresja, hermeneutyka, reportaż [w:] Interakcje sztuk: literatura, malarstwo, ekfraza, red. D. Heck, GAJT, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMcLuhan Marshall (2003), Zrozumieć media. Przedłużenie człowieka, przeł. N. Szczucka, WNT, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMitchell W.J. Thomas (2012), Piśmienność wizualna czy wizualność piśmienna, przeł. K. Charewicz, „Teksty Drugie”, nr 1/2.pl_PL
dc.referencesMitchell W.J. Thomas (2006), Pokazując widzenie. Krytyka kultury wizualnej, przeł. M. Bryl, „Artium Quaestiones”, nr XVII.pl_PL
dc.referencesPiontek Dorota (2011), Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesPopławski Błażej (2014), Broad Peak — na drugim końcu liny. Jacek Berbeka w rozmowie z Błażejem Popławskim, „Kultura Liberalna”, http://kulturaliberalna.pl/2014/06/17/broad-peak-drugim- koncu-liny/ [dostęp: 15.06.2017].pl_PL
dc.referencesSartori Giovanni (2005), Homo videns. Telewizja i post-myślenie, Telewizja Polska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSendyka Roma (2012), Poetyki wizualności [w:] Kulturowa teoria literatury 2. Poetyki, problematyki, interpretacje, red. R. Nycz, T. Walas, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesSontag Susan (2010), Widok cudzego cierpienia, przeł. S. Magala, Karakter, Kraków.pl_PL
dc.referencesSpringer Filip (2016), Miasto Archipelag. Polska mniejszych miast, Karakter, Kraków.pl_PL
dc.referencesSpringer Filip (2011), Miedzianka. Historia znikania, Czarne, Wołowiec.pl_PL
dc.referencesStachowski Adrian (2014), Wykonuję taki zawód. Rozmowa z Jackiem Hugo-Baderem, „dwutygodnik. com”, http://www.dwutygodnik.com/artykul/5267-wykonuje-taki-zawod.html [dostęp: 3.03.2017].pl_PL
dc.referencesSzpunar Magdalena (2008), Kultura obrazu a ikonosfera Internetu, „Studia Medioznawcze”, nr 3.pl_PL
dc.referencesSzabłowski Witold (2016), Sprawiedliwi zdrajcy. Sąsiedzi z Wołynia, Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesSztompka Piotr (2012), Wyobraźnia wizualna i socjologia [w:] Fotospołeczenstwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, red. M. Boguni-Borowska, P. Sztompka, Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesTochman Wojciech (2013), Eli, Eli, Czarne, Wołowiec.pl_PL
dc.referencesWolny-Zmorzyński Kazimierz, Kaliszewski Andrzej, Furman Wojciech (2006), Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język, WAiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWyszyńska Małgorzata (2014), „Tygodnik Powszechny”: przeprosiny Jacka Hugo-Badera mogą nie wystarczyć, press, http://www.press.pl/tresc/36034,tygodnik-powszechny_-przeprosiny-jackahugo- badera-moga-nie-wystarczyc [dostęp: 14.06.2017].pl_PL
dc.referencesZalewski Cezary (2010), Pragnienie, poznanie, przemijanie. Fotograficzne reprezentacje w literaturze polskiej, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.relation.volume60pl_PL
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord