Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŻukowska, Kamila
dc.contributor.editorPłuciennik, Jarosław
dc.date.accessioned2022-12-20T16:57:31Z
dc.date.available2022-12-20T16:57:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44776
dc.description.abstractThe aim of the paper is to analyse the transformations of the forms of late medieval folk piety in Germany and Netherlands. Two types of late medieval religious expression were distinguished: the so called extraverted piety, being a ritualised form faith, and the devotio moderna movement as instantiated by the mysticism of Meister Eckhart. By using the passages from The Imitation of Christ by Thomas à Kempis, De theologia mistica by Jacobus de Paradiso and Theologia Germanica both types of piety were presented as preparing the ground for the Reformation.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowepl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;4
dc.subjectdevotionpl_PL
dc.subjectdevotio modernapl_PL
dc.subjectMiddle Agespl_PL
dc.subjectReformationpl_PL
dc.subjectmisticismpl_PL
dc.titleIntymna ścieżka. Późnośredniowieczna pobożność jako kontekst dla Reformacjipl_PL
dc.title.alternativeThe Intimate Path. The Late Medieval Piety as a Context for Reformationpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number159-173pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Literatury Dawnej i Nauk Pomocniczychpl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.referencesAries Philippe (1992), Człowiek i śmierć, tłum. E. Bąkowska, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAugustyniak Piotr (2013), Przedmowa do wydania polskiego [w:] Teologia niemiecka, tłum. P. Augustyniak, Kronos, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBainton Roland (1995), Tak oto stoję. Klasyczna biografia Marcina Lutra, tłum. W. Maj, Aeropag, Katowice.pl_PL
dc.referencesBarycz Henryk (1953), Wstęp [w:] Erazm z Rotterdamu, Pochwała głupoty, tłum. E. Jędrkiewicz, Ossolineum, Wrocławpl_PL
dc.referencesChaunu Pierre (1989), Czas Reform, tłum. J. Grosfeld, PAX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDomański Juliusz (1983), Tomasz a Kempis i erazmiańska refleksja nad tekstem jako uobecnieniem, „Odrodzenie i Reformacja w Polsce”, nr 28.pl_PL
dc.referencesGillbert William (1997), The Renaissance and the Reformation, http://www.thefishersofmenministries. com/Renaissance%20and%20Reformation%20by%20William%20Gilbert.pdf [dostęp: 5 grudnia 2017].pl_PL
dc.referencesGilson Etienne (1987), Historia filozofii chrześcijańskiej w wiekach średnich, tłum. S. Zalewski, PAX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGórski Karol (1979), „Teologia mistyczna” Jakuba z Paradyża, „Roczniki Filozoficzne”, nr 1.pl_PL
dc.referencesFriedenthal Richard (1992), Marcin Luter. Jego życie i czasy, tłum. Cz. Tarnogórski, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.references[Tomasz à Kempis] (2007), O naśladowaniu Chrystusa, tłum. St. Kuczkowski SJ, WAM, Kraków.pl_PL
dc.referencesStoś Jarosław (1997), Mistrz Jakub z Paradyża i „devotio moderna”, Wydawnictwa Akademii Teologii Katolickiej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTeologia niemiecka (2013), tłum. P. Augustyniak, Kronos, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTokarska-Bakir Joanna (2000), Obraz osobliwy. Hermeneutyczna lektura źródeł etnograficznych, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesVolker Leppin (2016), Die fremde Reformation: Luthers mystische Wurzeln, C.H. Beck, München.pl_PL
dc.referencesVovelle Michel (2004), Śmierć w cywilizacji Zachodu, tłum. T. Swoboda, M. Ochab, M. Sawiczewska- Lorkowska, D. Senczyszyn, Słowo/obraz terytoria, Gdańsk.pl_PL
dc.identifier.doi10.26485/ZRL/2017/60.4/11
dc.relation.volume60pl_PL
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord