Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFrançon, Marcel
dc.date.accessioned2022-12-14T17:49:04Z
dc.date.available2022-12-14T17:49:04Z
dc.date.issued1973
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44664
dc.description.abstractRonda Clément Marota należą do dwóch typów rond: do rond opartych na zwrotkach czterowierszowych i do rond opartych na zwrotkach pięciowierszowych, z wyjątkiem jedynego „ronda podwójnego”, niezwykle rzadkiego typu. Marot posługuje się członem „nawrotowym” („rentrement”) po drugiej i po trzeciej strofie swych rond opartych na zwrotce czterowierszowej i rond opartych na zwrotce pięciowierszowej — poza jednym wypadkiem, w którym, być może, współcześni wydawcy źle zinterpretowali zamysł poety. Przyznano Marotowi zasługę wprowadzenia po raz pierwszy we Francji gatunku sonetu; ale wydaje się, że to Mellin de Saint-Gelais pierwszy skomponował sonet w języku francuskim (w 1533 r.). Co do ballad Clóment Marota, autor artykułu interpretuje sens refrenu jednej z nich inaczej, niż czyni to C. A. Mayer.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiupl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;2
dc.subjectClément Marotpl_PL
dc.subjectpoetrypl_PL
dc.subjectpoempl_PL
dc.subjectFrench poetrypl_PL
dc.titleSur les poémes à forme fixe de Clément Marotpl_PL
dc.title.alternativeUtwory poetyckie Clément Marota o formach stałychpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number69-75pl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.relation.volume16pl_PL
dc.contributor.translatorSkwarczyńska, Stefania
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord