dc.contributor.author | Françon, Marcel | |
dc.date.accessioned | 2022-12-14T17:49:04Z | |
dc.date.available | 2022-12-14T17:49:04Z | |
dc.date.issued | 1973 | |
dc.identifier.issn | 0084-4446 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/44664 | |
dc.description.abstract | Ronda Clément Marota należą do dwóch typów rond: do rond opartych na
zwrotkach czterowierszowych i do rond opartych na zwrotkach pięciowierszowych,
z wyjątkiem jedynego „ronda podwójnego”, niezwykle rzadkiego typu. Marot posługuje
się członem „nawrotowym” („rentrement”) po drugiej i po trzeciej strofie
swych rond opartych na zwrotce czterowierszowej i rond opartych na zwrotce
pięciowierszowej — poza jednym wypadkiem, w którym, być może, współcześni
wydawcy źle zinterpretowali zamysł poety.
Przyznano Marotowi zasługę wprowadzenia po raz pierwszy we Francji gatunku
sonetu; ale wydaje się, że to Mellin de Saint-Gelais pierwszy skomponował
sonet w języku francuskim (w 1533 r.).
Co do ballad Clóment Marota, autor artykułu interpretuje sens refrenu jednej
z nich inaczej, niż czyni to C. A. Mayer. | pl_PL |
dc.language.iso | fr | pl_PL |
dc.publisher | Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Zagadnienia Rodzajów Literackich;2 | |
dc.subject | Clément Marot | pl_PL |
dc.subject | poetry | pl_PL |
dc.subject | poem | pl_PL |
dc.subject | French poetry | pl_PL |
dc.title | Sur les poémes à forme fixe de Clément Marot | pl_PL |
dc.title.alternative | Utwory poetyckie Clément Marota o formach stałych | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 69-75 | pl_PL |
dc.identifier.eissn | 2451-0335 | |
dc.relation.volume | 16 | pl_PL |
dc.contributor.translator | Skwarczyńska, Stefania | |
dc.discipline | językoznawstwo | pl_PL |