Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRoszko, Elżbieta
dc.contributor.authorZrobek, Janusz
dc.date.accessioned2012-04-26T08:10:50Z
dc.date.available2012-04-26T08:10:50Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/444
dc.description.abstractPogłębiająca się integracja europejska przejawia się w dążeniu do objęcia coraz nowych ob- szarów przez UGW. Podejmowane w tym celu działania są kolejnym etapem zacieśniania współ- pracy europejskiej, scalania Unii w jednolity organizm gospodarczy. Włączenie Polski w nurt integracji monetarnej stwarza możliwości przyspieszenia rozwoju różnych sfer działalności oraz zdynamizowania uczestnictwa na rynku europejskim. Jest to o tyle istotne dla sfery transportu w Polsce, gdyż odstaje ona zarówno pod względem technologicznym, jak i organizacyjnym, a zwłaszcza infrastrukturalnym od swoich odpowiedni- ków w starych krajach unijnych. Transport powinien uzyskać pełniejszy dostęp do rozwoju, aby sprostać nasilającej się rywalizacji. Przystąpienie do UE, wkroczenie w warunki szczególnie zin- tensyfikowanej konkurencji wymaga wzmocnienia pozycji rynkowej firm transportowych. Stąd waga czynników sprzyjających ich aktywizacji. Celem oceny opinii przedsiębiorstw na temat wprowadzenia w Polsce wspólnej waluty euro, autorzy przeprowadzili badanie empiryczne za pomocą elektronicznego kwestionariusza, rozsyła- nego drogą mailową do przedsiębiorstw sektora transport i gospodarka magazynowa. Przeprowa- dzone badanie miało umożliwić analizę stosunku małych i średnich przedsiębiorstw działających w w/w sektorze wobec konsekwencji jakie wystąpią na polskim rynku po wejściu do Unii Gospo- darczo-Walutowej. Szczególne zainteresowanie autorów badania wzbudziła analiza zależności pomiędzy integra- cją ekonomiczną a potencjałem rozwojowym przedsiębiorstw, a zwłaszcza ich działaniami proin- nowacyjnymi. Studia literaturowe oraz wyniki dotychczasowych badań skłoniły do koncentracji badań em- pirycznych na następujących aspektach: 1. Rozwój przedsiębiorstw sektora transport i gospodarka magazynowa a opinia na temat wejścia do UWG 2. Otwartość międzynarodowa przedsiębiorstw transportowych a stosunek do wprowadze nia wspólnej waluty euro w Polsce 3. Spodziewane korzyści, jak i zagrożenia związane z wprowadzeniem euro w Polsce w opinii przedsiębiorstwpl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;
dc.subjectUnia Walutowo-Gospodarczapl_PL
dc.subjectwspólna waluta europl_PL
dc.subjectprzedsiębiorstwa sektora transport i gospodarka magazynowapl_PL
dc.titlePredicted Consequences of Integration with the EMU for Polish Transport Enterprises-Result of Empirical Researchpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number95-120
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki; Wydział Zarządzania; Katedra Marketingu
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki; Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny; Instytut Statystyki i Demografii


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord