Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorTokarek, Aleksandra
dc.contributor.editorBurska, Katarzyna
dc.contributor.editorCieśla, Bartłomiej
dc.date.accessioned2022-12-05T16:27:15Z
dc.date.available2022-12-05T16:27:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationTokarek A., Kreatywność w adaptacji językowej anglicyzmów w dziedzinie kosmetyki, [w:] Kreatywność językowa w przekazach internetowych, Burska K., Cieśla B. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019, s. 147-154, https://doi.org/10.18778/8142-461-5.11pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-461-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44494
dc.descriptionZapożyczenia językowe są efektem kontaktu językowego. Niniejszy tekst jest prezentacją części ustaleń pracy licencjackiej pod tytułem: „Angielskie nazewnictwo w języku polskim w dziedzinie kosmetyki. Analiza zapożyczeń i ich roli w marketingu.” W artykule szczegółowo opisano leksemy, których adaptacje są najciekawsze, najbardziej nieprzewidywalne lub stanowią przykład różnorodności i wielowymiarowości poszczególnych typów zjawiska.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja dofinansowana ze środków rektorskich na działalność kół naukowychpl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBurska K., Cieśla B. (red.), Kreatywność językowa w przekazach internetowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectzapożyczenia językowepl_PL
dc.subjectbranża kosmetycznapl_PL
dc.subjectanglicyzmypl_PL
dc.subjectglobalizacjapl_PL
dc.subjectprodukty kosmetycznepl_PL
dc.titleKreatywność w adaptacji językowej anglicyzmów w dziedzinie kosmetykipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2019; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2019pl_PL
dc.page.number147-154pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-462-2
dc.referencesBulawka H.M. [2006], English in Polish advertising (unpublished master’s dissertation), Department of English, University of Birmingham.pl_PL
dc.referencesHockett C.F. [1958], A course in modern linguistics, Macmillan, New York.pl_PL
dc.referencesHoffmann Z. [2011], Ways of the world’s words: language contact in the age of globalization, Peter Lang AG, Bern.pl_PL
dc.referencesMańczak-Wohlfeld E. [1995], Tendencje rozwojowe współczesnych zapożyczeń angielskich w języku polskim, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesTokarek A. [2017], Angielskie nazewnictwo w języku polskim w dziedzinie kosmetyki. Analiza zapożyczeń i ich roli w marketingu, praca licencjacka, Wydział Filologiczny, Uniwersytet Łódzki.pl_PL
dc.referencesWinford D. [2010], Contact and borrowing, Wiley-Blackwell, Chichester (West Sussex).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-461-5.11
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe