Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŁawniczak, Paweł
dc.contributor.editorKowalska, Jolanta Elżbieta
dc.contributor.editorMakarczuk, Anna
dc.contributor.editorMaszorek-Szymala, Anna
dc.contributor.editorKaźmierczak, Arkadiusz
dc.date.accessioned2022-11-22T12:13:57Z
dc.date.available2022-11-22T12:13:57Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationŁawniczak P., Miejsce gimnastyki we współczesnym szkolnym wychowaniu fizycznym, [w:] Współczesne problemy kultury fizycznej i zdrowotnej, J. E. Kowalska, A. Makarczuk, A. Maszorek-Szymala, A. Kaźmierczak (red.), WUŁ, Łódź 2022, https://doi.org/10.18778/8220-945-7.03pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-945-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44252
dc.description.abstractWychowanie fizyczne jest formą uczestnictwa dzieci i młodzieży w kulturze fizycznej i stanowi jej szczególną część. Obok sportu i rekreacji fizycznej, wychowanie fizyczne ma na celu przygotowywać młode pokolenie do uczestnictwa w kulturze fizycznej. Przygotowanie to jest jednak różnie rozumiane. Pierwotnie zajęcia ruchowe w szkole miały na celu gimnastykę ciała w intencji wzmocnienia zdrowia ćwiczącej młodzieży, by w ten sposób przygotować ją do aktywnego życia. Obecnie zgodnie z humanistyczną koncepcją wychowania fizycznego ma ono na celu kształtować osobowość wychowanka, jego postawy i przekonania wobec kultury fizycznej. Zmiana ta przynosi znaczące konsekwencje dla efektów i jakości zajęć fizycznych. W artykule podjęto dyskusję nad jakością współczesnego wychowania fizycznego w kontekście dokonanej zmiany pedagogizującej jego cele, a w ślad za tym treści.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWspółczesne problemy kultury fizycznej i zdrowotnej;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectwychowanie fizycznepl_PL
dc.subjectgimnastykapl_PL
dc.subjectsprawność fizycznapl_PL
dc.titleMiejsce gimnastyki we współczesnym szkolnym wychowaniu fizycznympl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number35-51pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniupl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-946-4
dc.referencesDemel M., Propedeutyka wychowania fizycznego, Wydawnictwo Sport i Turystyka 1965.pl_PL
dc.referencesDemel M., Skład A., Teoria wychowania fizycznego, PWN, Warszawa 1970.pl_PL
dc.referencesGilewicz Z., Teoria wychowania fizycznego, Wydawnictwo Sport i Turystyka, Warszawa 1964.pl_PL
dc.referencesŁawniczak P., Aktywność ruchowa wobec jakości życia, [w:] Wychowanie fizyczne w kontekście międzynarodowym, red. P. Kijo, Kolegium Nauczycielskie w Zgierzu, Zgierz 2013.pl_PL
dc.referencesŁawniczak P., Funkcje zdrowotno-rozwojowe i wychowawcze gimnastyki dziecięcej – założenia a rzeczywistość, [w:] Zdrowie – ruch – fair-play, red. Z. Żukowska, R. Żukowski, Wydawnictwo AWF, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesMała Encyklopedia Sportu, Wydawnictwo Sport i Turystyka, Warszawa 1987.pl_PL
dc.referencesOsiński W., Zarys teorii wychowania fizycznego, AWF, Poznań 2002.pl_PL
dc.referencesWroczyński R., Powszechne dzieje wychowania fizycznego i sportu, Ossolineum, Wrocław 1985.pl_PL
dc.referencesZuchora K., Wychowanie w kulturze fizycznej, Młodzieżowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1980.pl_PL
dc.contributor.authorEmailpawel.lawniczak@now.uni.lodz.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-945-7.03


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe