Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorUmiastowska, Danuta
dc.contributor.editorKowalska, Jolanta Elżbieta
dc.contributor.editorMakarczuk, Anna
dc.contributor.editorMaszorek-Szymala, Anna
dc.contributor.editorKaźmierczak, Arkadiusz
dc.date.accessioned2022-11-22T12:09:27Z
dc.date.available2022-11-22T12:09:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationUmiastowska D., Ruch jako antidotum na negatywne skutki pandemicznego zdalnego nauczania w szkołach, [w:] Współczesne problemy kultury fizycznej i zdrowotnej, J. E. Kowalska, A. Makarczuk, A. Maszorek-Szymala, A. Kaźmierczak (red.), WUŁ, Łódź 2022, https://doi.org/10.18778/8220-945-7.01pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-945-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44249
dc.description.abstractSytuacja, w jakiej znalazły się szkoły, uczelnie, rodzice i dzieci, prowokuje do podjęcia rozważań w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: „Co dalej?”. Organizacja życia uczących się i nauczających, która zmusiła obie strony do spędzania długiego czasu przed monitorami komputerów, skutkowała znacznym obniżeniem czasu poświęcanego na aktywność fizyczną. Zamknięcie wielu instytucji i ograniczenie dostępu do infrastruktury sportowo-rekreacyjnej uruchomiło mechanizmy twórcze wśród wielu nauczycieli wychowania fizycznego. W wielu też przypadkach zmianom uległo spojrzenie rodziców na pracę szkoły i nauczycieli. Prezentowany tekst jest studium poświęconym refleksjom badacza nad konsekwencjami ograniczeń epidemiologicznych w naszym społeczeństwie.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWspółczesne problemy kultury fizycznej i zdrowotnej;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectnauczanie zdalnepl_PL
dc.subjectwychowanie fizycznepl_PL
dc.subjectpandemiapl_PL
dc.subjectaktywność fizycznapl_PL
dc.titleRuch jako antidotum na negatywne skutki pandemicznego zdalnego nauczania w szkołachpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number11-20pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Szczeciński, Wydział Kultury Fizycznej i Zdrowia, Instytut Nauk o Kulturze Fizycznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-946-4
dc.referencesAbramowicz D., Banasiak Ż., Kędra M., Hoffman P., Pilna D., Nauczanie zdalne z perspektywy uczniów i nauczycieli. Przykład zastosowania modelu wirtualnego w nauczaniu zdalnym w klasach starszych w szkole podstawowej „Cogito” w Poznaniu, „Studia Edukacyjne” 2021, nr 62, s. 87‒102, https://doi.org/10.14746/se.2021.62/pl_PL
dc.referencesAnderson E., Shivakumar G., Effects of exercise and physical activity on anxiety, „Frontiers in Psychiatry” 2013, vol. 4(27), https://doi.org/10.3389/fpsyt.2013.00027/pl_PL
dc.referencesBarczykowska A., Pawełek K., Międzypokoleniowe zróżnicowania w doświadczaniu konsekwencji pandemii COVID-19, „Studia Edukacyjne” 2021, nr 62, s. 7‒48, https://doi.org/10.14746/se.2021.62.1/pl_PL
dc.referencesBielski J., Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesBronikowska M., Krzysztoszek J., Łopatka M., Ludwiczak M., Pluta B., Comparison of physical activity levels in youths before and during a pandemic lockdown, „Int. J. Environ. Res. Public Health” 2021, vol. 18(10), 5139, https://doi.org/10.3390/ijerph18105139/pl_PL
dc.referencesBuchner A., Majchrzak M., Wierzbicka M., Edukacja zdalna w czasie pandemii. Raport z badań, Centrum Cyfrowe, 2020.pl_PL
dc.referencesDrygas W., Jegier A., Zalecenia dotyczące aktywności ruchowej w profilaktyce chorób układu krążenia, [w:] Kardiologia zapobiegawcza, red. M. Naruszewicz, Verso, Szczecin 2003, s. 252‒266.pl_PL
dc.referencesDuckworth A.L., Kautz T., Defnet A., Satlof-Bedrick E., Talamas S., Lira B., Steinberg L., Students attending school remotely suffer socially, emotionally, and academically, „Educational Researcher” 2021, July 13, https://doi.org/10.3102/0013189X211031551/pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk J., Mazur E., Domka E., Ocena aktywności fizycznej gimnazjalistów dwóch wybranych szkół na Podkarpaciu, „Przegląd Medyczny Uniwersytetu Rzeszowskiego” 2008, nr 3, s. 226‒234.pl_PL
dc.referencesGrzesiak-Chromy M., Dzieci potrzebują aktywności! Pandemia a brak ruchu u dzieci, https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/dzieci-potrzebuja-aktywnosci-pandemia-a-brak-ruchu-u-dzieci [dostęp: 30.10.2021].pl_PL
dc.referencesJung-In Y., Joung-Kyue H., Joo-Hyug J., Comparison of health awareness in South Korean middle school students according to type of online physical education classes during the COVID-19 pandemic, „Int. J. Environ. Res. Public Health” 2021, vol. 18(15), 7937, https://doi.org/10.3390/ijerph18157937/pl_PL
dc.referencesJurczak A., Ozimek M., Dobosz P., Zabawy i gry ruchowe w terenie leśnym, pomysłem na lekcje wychowania fizycznego w terenie naturalnym. Część 4, „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne” 2018, nr 32, www.wychowaniefiz.pl/artykul/zabawy-i-gry-ruchowe-w-terenie-lesnym-2 [dostęp: 17.12.2021].pl_PL
dc.referencesKochan I., Nauczanie zdalne w opinii uczniów szkół średnich w czasie trwania pandemii COVID-19, „Studia Edukacyjne” 2020, nr 59, s. 119‒132, https://doi.org/10.14746/se.2020.59.9/pl_PL
dc.referencesKoh D., Covid-19 lockdowns throughout the world, „Occupational Medicine” 2020, vol. 70(5), July, https://academic.oup.com/occmed/article/70/5/322/5828239 [dostęp: 16.10.2021], https://doi.org/10.1093/occmed/kqaa073/pl_PL
dc.referencesMichalak W., Zdalne nauczanie a adaptacja do warunków społecznych w czasie epidemii koronawirusa, https://zdalnenauczanie.org/wp-content/uploads/2020/06/Badaniezdalne nauczanie_org_prezentacja.pdf [dostęp: 03.10.2021].pl_PL
dc.referencesMoore S.A., Faulkner G., Rhodes R.E., Brussoni M., Chulak-Bozzer T., Ferguson L.J., Mitra R., O’Reilly N., Spence J.C., Vanderloo L.M. et al., Impact of the COVID-19 virus outbreak on movement and play behaviours of Canadian children and youth: A national survey, „Int. J. Behav. Nutr. Phys. Act.” 2020, vol. 17, s. 1‒11.pl_PL
dc.referencesNg Q.X., Ho C.Y.X., Chan H.W., Yong B.Z.J., Yeo W.S., Managing childhood and adolescent attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) with exercise: A systematic review, „Complementary Ther. Med.” 2017, vol. 34, s. 123‒128.pl_PL
dc.referencesPlewa M., Markiewicz A., Aktywność fizyczna w profilaktyce i leczeniu otyłości, „Endokrynologia. Otyłość i Zaburzenia Przemiany Materii” 2006, nr 2(3), s. 30‒37.pl_PL
dc.referencesPtaszek G., Stunża G.D., Pyżalski J., Dębski M., Bigaj M., Edukacja zdalna: co się stało z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2020.pl_PL
dc.referencesSzumera G., Historyczny zarys refleksji nad jednostką ludzką a Erazma Majewskiego koncepcja człowieka, „Folia Philosophica” 2000, nr 18, s. 301‒316.pl_PL
dc.referencesWHO Guidelines on physical activity and sedentary behaviour, World Health Organization 2020.pl_PL
dc.referencesWielka Encyklopedia Świata, t. 1, Oxford Educational, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesZiółek M., Jak odnaleźć się w świecie zdalnego nauczania – lekcja wychowania fizycznego, http://www.rodon.radom.pl/praca_zdalna/wf_jak_pracowac_zdalnie.pdf [dostęp: 30.10.2021].pl_PL
dc.referenceshttps://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/staying-active [dostęp: 27.10.2021].pl_PL
dc.contributor.authorEmaildanuta.umiastowska@usz.edu.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-945-7.01


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe