Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-7 z 7
Media audiowizualne na lekcji języka obcego na przykładzie reportażu telewizyjnego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
W dobie mediów elektronicznych nasze życie zdominowane jest przez informacje
docierające do nas z różnych źródeł, takich jak telewizja, radio czy Internet. Przede wszystkim
powszechność tego ostatniego przyczynia się do ...
Od A do C – problemy z metodą komunikacyjną w nauczaniu języka polskiego jako obcego poza Polską. Program kulturowy jako alternatywa dla podejścia zadaniowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
W artykule autor przedstawia problemy metody komunikacyjnej i zadaniowej
w nauczaniu jpjo, które definiuje na podstawie własnych badań (m.in. zawartości podręczników
komunikacyjnych do jpjo, testów komunikacyjnych uczniów ...
Słownictwo związane z rodziną (na materiale list haseł Haliny Zgółkowej i serii podręczników Hurra!!!)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
W artykule przedstawiono słownictwo związane z rodziną, odnotowane przez
Halinę Zgółkową w trzech Listach haseł… do słowników1, oraz skonfrontowano jego występowanie
w podręcznikach HURRA!!! PO POLSKU 1, 2 i 3. Okazało ...
Językowy świat polskiej polityki jako materiał dydaktyczny na lekcji języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Teksty polityków, jako materiały autentyczne, mogą być wykorzystane do rozwijania
kompetencji komunikacyjnej. Praca z testami polityków wymaga od nauczyciela odwagi
i taktu, ponieważ są one niejednokrotnie przepełnione ...
Polszczyzna z zagranicy w programach telewizyjnych (kompetencja komunikacyjna celebrytów)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Artykuł dotyczy kompetencji komunikacyjnej osób występujących w polskiej
telewizji, dla których język polski nie jest językiem funkcjonalnie pierwszym. Ich sprawność językowa
została poddana analizie na czterech poziomach: ...
Kompetencja komunikacyjna a gatunek – o relacji internetowej na żywo
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Powszechnie znane określenia to kompetencja komunikacyjna, pragmatyczna,
socjolingwistyczna i to do nich odwołują się autorzy prac glottodydaktycznych. Zjawiskiem nieco
marginalizowanym jest kompetencja tekstowa. W ...
Komizm językowy w felietonach Tomasza Olbratowskiego, czyli o tekstach nie dla wszystkich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Tomasz Olbratowski, dziennikarz radia RMF FM i autor felietonów w audycji
Wstawaj, szkoda DNiA, wykorzystuje różne zjawiska leksykalne, które służą budowaniu komizmu
językowego: wieloznaczność, homonimię, leksykę o ...