Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMotowidlak, Urszula
dc.contributor.editorBurchard-Dziubińska, Małgorzata
dc.date.accessioned2022-10-24T15:36:42Z
dc.date.available2022-10-24T15:36:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationMotowidlak U., Zielona mobilność 4.0 – dokąd zmierzamy?, [w:] W poszukiwaniu zielonego ładu, M. Burchard-Dziubińska (red.), WUŁ, Łódź 2022, https://doi.org/10.18778/8220-870-2.13pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-870-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43846
dc.description.abstractCelem rozdziału jest wskazanie rozwiązań technologicznych, organizacyjnych i społecznych, które charakteryzują się dużym potencjałem w kształtowaniu modelu „zielonej” mobilności 4.0 w usieciowionym ekosystemie Smart. Analizie poddano wybrane czynniki kształtujące rozwój nowego ekosystemu mobilności. Wyniki przeprowadzonych analiz wskazują, że innowacje i modele biznesowe w systemach mobilności zmieniają się gruntownie dzięki nowej generacji konsumentów, którzy oczekują współtworzenia wartości.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofW poszukiwaniu zielonego ładu;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectzrównoważony ekosystem mobilnościpl_PL
dc.subjectusługi mobilnościpl_PL
dc.subjectzachowania społecznepl_PL
dc.titleZielona mobilność 4.0 – dokąd zmierzamy?pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number233-246pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Logistyki i Innowacjipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-871-9
dc.referencesAttaran M. (2017), Additive Manufacturing: The Most Promising Technology to Alter the Supply Chain and Logistics, „Journal of Service Science and Management”, t. 10, s. 189–206.pl_PL
dc.referencesCambridge Econometrics (2016), Fuelling France, https://www.camecon.com/wp-content/uploads/2016/10/Fuelling_France_ENGLISH.pdf (dostęp: 30.09.2021).pl_PL
dc.referencesCiastoń-Ciulkin A. (2016), Nowa kultura mobilności – istota i ujęcie definicyjne, „Transport Miejski i Regionalny”, t. 1, s. 5–16.pl_PL
dc.referencesCiastoń-Ciulkin A., Puławska S. (2014), Badania zachowań transportowych w miastach z wykorzystaniem Internetu, „Logistyka”, nr 6, s. 2750–2758.pl_PL
dc.referencesCzech K. (2015), Znaczenie zielonego nowego ładu dla osiągania celów zrównoważonego rozwoju na przykładzie Polski, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 226, s. 44–54.pl_PL
dc.referencesde Souza J.V.R., de Mello A.M., Marx R. (2019), When is an Innovative Urban Mobility Business Model Sustainable? A Literature Review and Analysis, „Sustainability”, t. 11, s. 5–18.pl_PL
dc.referencesDrożdż W., Miśkiewicz R., Pokrzywniak J., Elżanowski F. (2019), Urban Electromobility in the Context of Industry 4.0, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesEurostat (2021), https://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=road_eqs_carpda&lang=en (dostęp: 20.08.2021).pl_PL
dc.referencesJedliński M. (2014), The Position of Green Logistics in Sustainable Development of a Smart Green City, „Procedia – Social and Behavioral Sciences”, t. 151, s. 102–111.pl_PL
dc.referencesKomunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady Europejskiej, Rady, Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów (2015), Strategia ramowa na rzecz stabilnej unii energetycznej opartej na przyszłościowej polityce w dziedzinie klimatu (COM (2015) 80) final, 25.02.2015, https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX:52015DC0080 (dostęp: 18.07.2021).pl_PL
dc.referencesKomunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady Europejskiej, Rady, Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów (2017), Europa w Ruchu. Program działań na rzecz sprawiedliwego społecznie przejścia do czystej, konkurencyjnej i opartej na sieci mobilności dla wszystkich (COM (2017) 283) final, 31.05.2017, https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A52017DC0283 (dostęp: 18.07.2021).pl_PL
dc.referencesKomunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady Europejskiej, Rady, Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów (2019), Europejski Zielony Ład, Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego (COM (2019) 640) final, 11.12.2019, https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A52019DC0640 (dostęp: 18.07.2021).pl_PL
dc.referencesKowalski S., Różycki D. (2018), Strategiczna Agenda Badawcza jako mapa drogowa dla wdrożenia inteligentnych sieci energetycznych w Grupie TAURON, [w:] Smart Grid – Inteligentne sieci, red. H. Majchrzak, Polski Komitet Światowej Rady Energetycznej, Warszawa, s. 88–98.pl_PL
dc.referencesLarge R.O., Kramer N., Hartmann R.K. (2013), Procurement of Logistics Services and Sustainable Development in Europe: Fields of Activity and Empirical Results, „Journal of Purchasing & Supply Management”, t. 19, s. 122–133.pl_PL
dc.referencesMotowidlak U. (2016), Analyse der sozialen Akceptanz der modernen Kommunikationslösungen, „Problemy Transportu i Logistyki”, nr 3 (35), s. 121–130.pl_PL
dc.referencesMotowidlak U. (2020), Kierunki rozwoju mobilności niskoemisyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesOECD (2011), Towards Green Growth: Monitoring Progress OECD Indicators, OECD Green Growth Studies, Paris.pl_PL
dc.referencesPieriegud J. (2017), E-mobilność jako koncepcja rozwoju sektorów infrastrukturalnych, [w:] E-mobliność: wizje i scenariusze rozwoju, red. J. Gajewski, W. Paprocki, J. Pieriegud, Publikacja Europejskiego Funduszu Finansowego, Sopot.pl_PL
dc.referencesRajeev A., Pati R.K., Padhi S.S., Govindan K. (2017), Evolution of Sustainability in Supply Chain Management: A Literature Review, „Journal of Cleaner Production”, t. 162, s. 299–314.pl_PL
dc.referencesRzędowska A. (red.), (2017), Elektromobilność, Instytut Jagielloński, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStraal (2018), Mobility as a Service PL. Pierwszy przekrojowy raport z polskiego rynku MaaS, Straal/DigitalPoland.pl_PL
dc.referencesSzołtysek J. (2011), Kreowanie mobilności mieszkańców miast, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTundys B. (2015), The Green Supply Chain in a Circular Economy – Assumptions, Relations, Implications, „Research Work of Wrocław University of Economics Research Papers of Wrocław University of Economics”, t. 383, s. 287–301.pl_PL
dc.referencesTundys B. (2018), Zielony łańcuch dostaw. Zarządzanie, pomiar, ocena, CeDeWu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesUstawa (2018a), Ustawa z dnia 6 czerwca 2018 r. o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw, Dz. U. z 2018 r. poz. 1356.pl_PL
dc.referencesUstawa (2018b), Ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, Dz. U. z 2018 r. poz. 317.pl_PL
dc.referencesWitkowski J., Pisarek A. (2017), The Essence of Green Supply Chains – A Proposal for the Systematization of Concepts, „Economic Studies Scientific Papers of the University of Economics in Katowice”, t. 315, s. 11–24.pl_PL
dc.referencesWyszomirski O. (2017), Zrównoważony rozwój transportu w miastach a jakość życia, „Transport Miejski i Regionalny”, nr 12, s. 27–32.pl_PL
dc.referencesZałoga E. (2013), Trendy w transporcie lądowym Unii Europejskiej, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl_PL
dc.referencesZiobrowska J. (2017), Sharing Economy jako nowy trend konsumencki, E-Wydawnictwo. Prawnicza i Ekonomiczna Biblioteka Cyfrowa, Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-870-2.13


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe