Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPaczkowski, Mikołaj
dc.date.accessioned2022-10-20T15:24:03Z
dc.date.available2022-10-20T15:24:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43810
dc.description.abstractThis work is an attempt at reading Tadeusz Różewicz’s book entitled Mother Departs from the perspective of literary genetics. A literary genre has been treated as a factor in the interpretation, which could influence the reception of the text. The first part concerns proposals indicated by scholars and critics in the context of this work, such as the Lament, the Treaty of poetry, collage or silva. In the second part the interpretation was carried out taking into account the author's concept of genre, which is narrative Assemblage Art.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowe; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;4
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectliterary geneticspl_PL
dc.subjectnarrative Assemblage Artpl_PL
dc.subjectliterary genrepl_PL
dc.subjectnarrative identitypl_PL
dc.titleMatka odchodzi Tadeusza Różewicza jako asamblaż narracyjnypl_PL
dc.title.alternativeMother Departs by Tadeusz Różewicz as narrative Assemblage Artpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number91-104pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.referencesRóżewicz Tadeusz (1999), Matka odchodzi, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław.pl_PL
dc.referencesBurek Tomasz (1974), Nieczyste formy Różewicza, „Twórczość”, z. 7.pl_PL
dc.referencesCieślak Robert (2013), Widzenie Różewicza, Wydawnictwo UW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGenette Gérard (2014), Palimpsesty. Literatura drugiego stopnia, przeł. T. Stróżyński, A. Milecki, słowo/obraz terytoria, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesGłowiński Michał (1998), Gatunki literackie [w:] idem, Dzieło wobec odbiorcy. Szkice z komunikacji literackiej, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesJanion Maria (1999), Nadmiar bólu, „Gazeta Wyborcza”, nr 237.pl_PL
dc.referencesKoszowy Marta (2013), W poszukiwaniu rzeczywistości. Mediacyjna rola fotografii we współczesnej prozie polskiej, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesKruszewski Wojciech (2010), Rękopisy i formy. Badanie literatury jako sztuka odnajdywania pytań, Wydawnictwo KUL, Lublin.pl_PL
dc.referencesKunz Tomasz (2005), Strategie negatywne w poezji Tadeusza Różewicza. Od poetyki tekstu do poetyki lektury, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesLegeżyńska Anna (2001), Treny Różewicza, „Polonistyka” nr 1.pl_PL
dc.referencesŁebkowska Anna (2006), Narracja [w:] red. M.P. Markowski, R. Nycz, Kulturowa teoria literatury. Główne pojęcia i problemy, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesMichałowska Marianna (2012), Foto-teksty. Związki fotografii z narracją, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesNycz Ryszard (1984), Sylwy współczesne. Problem konstrukcji tekstu, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław.pl_PL
dc.referencesRajna Karolina (2013), Asamblaż z lat sześćdziesiątych dwudziestego wieku w polskich kolekcjach muzealnych. Problem dokumentacji, „Sztuka i Dokumentacja”, nr 9.pl_PL
dc.referencesRosner Katarzyna (2003), Narracja, tożsamość i czas, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesRóżewicz Tadeusz (1947), Niepokój, Przełom, Kraków.pl_PL
dc.referencesSkrendo Andrzej (2012a), Przodem Różewicz, IBL PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSkrendo Andrzej 2012b, Tadeusz Różewicz i granice literatury. Poetyka i etyka transgresji, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesSławiński Janusz (1988), Collage [w:] Słownik terminów literackich, wyd. 2 poszerz., Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław.pl_PL
dc.referencesSpólna Anna (2007), Nowe „Treny”? Polska poezja żałobna po II wojnie światowej a tradycja literacka, Wydawnictwo UJ, Kraków.pl_PL
dc.referencesTaylor Charles (2012), Źródła podmiotowości. Narodziny tożsamości nowoczesnej, przeł. M. Gruszczyński i in., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWalker John A. (1992), Assemblage Art [w:] idem, Glossary of Art, Architecture & Design Since 1945, ed. 3, G. K. Hall & Co, Boston.pl_PL
dc.referencesZaleski Marek (1996), Formy pamięci: o przedstawianiu przeszłości w polskiej literaturze współczesnej, IBL PAN, Warszawa.pl_PL
dc.identifier.doi10.26485/ZRL/2018/61.4/6
dc.relation.volume61pl_PL
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe