Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKorzeniecka, Weronika
dc.contributor.editorJakubowska, Małgorzata
dc.date.accessioned2022-10-08T12:54:05Z
dc.date.available2022-10-08T12:54:05Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43616
dc.description.abstractThe aim of the article is to present Gomorra by Roberto Saviano as the largest contemporary transmedia project in Italy, which includes theatre play, movie, drama series and many other satellite works. In particular, the paper shows how the book fits into the concept of convergence culture by Henry Jenkins. The article provides answers to questions about fandom of Gomorra, about specific realizations of some of Saviano’s stories, about the nature of the relation between grassroots fan culture and creators of official productions and about the role of the writer himself in all these processes.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowe; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;2
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectGomorrapl_PL
dc.subjectconvergence culturepl_PL
dc.subjectgrassrootspl_PL
dc.subjectfandompl_PL
dc.titleIle twarzy ma Gomorra? (Trans)medialna historia jednej książkipl_PL
dc.title.alternativeHow many faces does Gomorra have? The (trans)media history of one bookpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number27-42pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowie, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Romańskiejpl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.referencesBenvenuti Giuliana (2018), Il brand «Gomorra». Dal romanzo alla serie tv, Bologna.pl_PL
dc.referencesBoczkowska Magdalena (2014), Opowieść transmedialna — znak naszych czasów, „Postscriptum Polonistyczne” 2(14).pl_PL
dc.referencesBrzozowska Gabriela (2013), Dyskurs internetowy o filmach i serialach w kontekście kultury konwergencji mediów [w:] Kultura i administracja w przestrzeni społecznej internetu, red. Rykiel Z., Kinala J., Rzeszow, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.pl_PL
dc.referencesDuraccio Rita, Canzone in Gomorra. Il best-seller di Saviano, il film di Garrone e il teatro di Gelardi, www.bibliocamorra.altervista.org/index.php?option=com_content&view=article-&id=174&Itemid=94 [dostęp: 25.05.2019].pl_PL
dc.referencesFofi Goffredo (2006), La camorra vista da vicino, „Il Sole 24 ore”.pl_PL
dc.referencesGeertz Clifford (1990), O gatunkach zmąconych, „Teksty drugie”, nr 2.pl_PL
dc.referencesHelman Alicja (2013), Odwieczny temat: adaptacje, „EKRANy”, nr 16/6.pl_PL
dc.referencesJenkins Henry (2007), Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKazimierska-Jerzyk Wioletta (2011), Transmedialność jako poziom lektury [w:] Sztuki w przestrzeni transmedialnej, red. Załuski T., Łodź.pl_PL
dc.referencesKreft Jan (2015), Za fasadą społeczności: Elementy zarządzania nowymi mediami, Krakow.pl_PL
dc.referencesKozera Dominika (2016), Zabawa w transmedia: Transmedialność opowieści jako wymóg współczesnej kultury, „Kultura i Historia” nr 29.pl_PL
dc.referencesLakomy Mirosław (2010), Strategie mediów tradycyjnych w perspektywie konwergencji, „Nowe Media” 1, Toruń.pl_PL
dc.referencesNapoli Antonella, Tirino Mario (2015), Gomorra Remixed: Transmedia storytelling tra politiche di engagement, mainstream e produttivita del fandom, „Series 1”, nr 2.pl_PL
dc.referencesNeorealizm włoski i jego wpływ na światowe kino, www.polskieradio.pl/8/3867/Artykul/1527115,Neorealizm-wloski-i-jego-wplyw-na-swiatowe-kino [dostęp: 14.06.2019].pl_PL
dc.referencesNowak Jan (2007), „Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów”, Henry Jenkins, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio K, Politologia” 14.pl_PL
dc.referencesMiczka Tadeusz (2009), Kino włoskie, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesMonina Michele (2013), Ricomincio da zero, zero, zero. Roberto Saviano, una biografia, Siena.pl_PL
dc.referencesPawłowska-Zampino Alina (2010), Gomorra Roberta Saviano — specyfika pracy nad przekładem „gatunku zmąconego”, „Italica Wratislaviensia”, nr 1.pl_PL
dc.referencesPieniążek Marek (2013), Transmedialne „ja” — czyli podmiot performatywny w relacji z kulturą, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura” nr V, Krakow.pl_PL
dc.referencesRyan Marie-Laure (2015), Transmedia Storytelling. Industry Buzzword or New Narrative Experience?, „Storyworlds: A Journal of Narrative Studies”, nr 2 (7).pl_PL
dc.referencesSandbothe Mike (2001), Transwersalne światy medialne. Filozoficzne rozważania o Internecie, przeł. K. Krzemieniowa [w]: Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów, wyb. i oprac. A. Gwoźdź, Krakow.pl_PL
dc.referencesSaviano Roberto (2008), Gomorra. Podróż po imperium kamorry, przeł. A. Pawłowska-Zampino, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSaviano Roberto (2010), Piękno i piekło. Teksty z lat 2004–2009, przeł. A. Pawłowska-Zampino, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStam Robert (2014), A Companion to Literature and Film, Blackwell Publishing, Malden.pl_PL
dc.referencesSzczęsna Ewa (2004), Tożsamość hybrydyczna, „ER(R)GO. Teoria – Literatura – Kultura”, nr 9.pl_PL
dc.referencesCatalli Claudia (2014), The Jackal: “Dopo la parodia di Gomorra”, „Wired.it”, www.wired.it/play/cinema/2014/07/30/jackal-parodia-gomorra-nuova-serie/?refresh_ce= [dostęp: 10.2019].pl_PL
dc.referencesWu Ming 1 (2008), NEW ITALIAN EPIC versione 2.0 Memorandum 1993–2008: narrativa, sguardo obliquo, ritorno al futuro, www.wumingfoundation.com/italiano/WM1_saggio_sul_new_italian_epic.pdf [dostęp: 13.11.2019].pl_PL
dc.identifier.doi10.26485/ZRL/2020/63.2/2
dc.relation.volume63pl_PL
dc.disciplinenauki o kulturze i religiipl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe