Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLeyko, Małgorzata
dc.contributor.editorRatajczyk, Krystyna
dc.contributor.editorPiasecka, Agata
dc.date.accessioned2022-09-15T13:21:50Z
dc.date.available2022-09-15T13:21:50Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationLeyko M., Teatr niemiecki w pismach i praktyce teatralnej Łesia Kurbasa. Przykład Edypa króla, [w:] W kręgu zagadnień języka, literatury i kultury. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Jarosławowi Wierzbińskiemu, Krystyna Ratajczyk, Agata Piasecka (red.), WUŁ, Łódź 2022, https://doi.org/10.18778/8220-905-1.10pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-905-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43222
dc.description.abstractThe article attempts to trace the influence of German drama and theatre on the theatrical thought and practice of the Ukrainian director Les Kurbas. His writings provide much evidence that he was very well versed in contemporary German drama and theatre. Using this knowledge, however, he wanted to transform it into his own stage solutions. Kurbas’s artistic independence was shown using the comparative method. The performance of King Oedipus directed by Max Reinhardt and Kurbas is compared. The basic materials come from the extensive edition of Les Kurbas’s theatrical writings in Polish.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofW kręgu zagadnień języka, literatury i kultury. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Jarosławowi Wierzbińskiemu;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectGerman drama and theatre versus Les Kurbas’s theatrepl_PL
dc.subjectKing Oedipus by Sophocles directed by Les Kurbaspl_PL
dc.titleTeatr niemiecki w pismach i praktyce teatralnej Łesia Kurbasa. Przykład Edypa królapl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number129-137pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Kultury Współczesnej, Katedra Dramatu i Teatrupl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-906-8
dc.referencesChojak, B. (1996). Łeś Kurbas, Konteksty, 3–4.pl_PL
dc.referencesCsendes, P., Opll, F. (red.). (2006). Wien. Geschichte einer Stadt. T. 3: Von 1790 bis zur Gegenwart. Wien: Böhlau Verlag.pl_PL
dc.referencesFuchs, G. (2008). Scena przyszłości. Przekł. i wybór Małgorzata Leyko. Gdańsk: Słowo/Obraz Terytoria.pl_PL
dc.referencesKurbas, Ł. (2021). Pisma teatralne. Wybór, opracowanie i redakcja Anna Korzeniowska-Bihun, przekł. Bruno Chojak, Marta Kacwin-Duman, Anna Korzeniowska-Bihun. Warszawa: Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego.pl_PL
dc.referencesLeyko, M. (2002). Reżyser masowej wyobraźni. Max Reinhardt i jego „teatr dla pięciu tysięcy”. Łódź: Wydawnictwo UŁ.pl_PL
dc.referencesTaborski, R. (1978). Gościnne występy teatru Maxa Reinhardta w Warszawie w 1912 roku, Przegląd Humanistyczny, z. 7–8, 35–41.pl_PL
dc.referencesVeselovska, H. (2018). The movement of bodies: gender issues in Ukrainian avant-garde theatre. W: Reclaimed avant-garde: Speces and Stages of avant-garde Theatre in Central-Eastern Europe, Z. Imre, D. Kosiński (eds). Warszawa: Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-905-1.10


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe