Show simple item record

dc.contributor.authorBłażejewska, Magdalena
dc.contributor.editorBiernacka, Michalina
dc.contributor.editorKaźmierczak, Paulina
dc.contributor.editorBanach, Agnieszka
dc.date.accessioned2022-09-08T15:46:43Z
dc.date.available2022-09-08T15:46:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationBłażejewska M., Sposoby wykorzystania piosenki w nauczaniu języka polskiego jako obcego/drugiego, [w:] Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 211-221, http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.17pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-114-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43112
dc.description.abstractArtykuł dotyczy sposobów wykorzystania piosenek w nauczaniu języka ze szczególnym uwzględnieniem języka polskiego jako obcego i drugiego. We wstępie zarysowano spojrzenie na rozwój współczesnej techniki, który jest powiązany z rozwojem glottodydaktyki i metod nauczania języków obcych. Ukazano również w ogólnym zarysie teorię inteligencji różnorakich Howarda Gardnera, w którą doskonale wpisuje się idea wykorzystania piosenki w procesie nauczania języka. W części głównej przedstawiono sposoby wykorzystania utworów muzycznych podczas zajęć z języka polskiego jako obcego. Są one podzielone na 4 kategorie (klasyfikacja własna), pod względem stopnia zaawansowania językowego uczniów oraz rodzaju materiału audiowizualnego. Uwzględniono również czas i miejsce danego sposobu nauczania w jednostce lekcyjnej i usytuowanie jej w programie nauczania na danym poziomie językowym. Kolejna część tekstu podkreślapl_PL
dc.description.abstractThe article disscuses ways of using songs in language teaching, with particular emphasis on Polish for foreigners and learnt second language. The introduction outlines the development of modern technology, which is also related to the development of methods of teaching foreign languages. It also presents a general outline of the theory of multiple intelligences by Howard Gardner, in which the idea of using a song in the process of language teaching perfectly fits in. The main part presents ways of using songs during classes of Polish as a foreign language. They are divided into four categories according the author’s, in terms of the students’ level of language proficiency and the type of audiovisual materials. The next part of the text emphasizes the benefits of using songs in the process of teaching the Polish language. The ending is a summary of the author’s conclusions.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBiernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectjęzyk polski jako obcypl_PL
dc.subjectglottodydaktykapl_PL
dc.subjectmuzykapl_PL
dc.subjectpiosenkapl_PL
dc.subjectPolish for foreignerspl_PL
dc.subjectglottodidacticpl_PL
dc.subjectmusicpl_PL
dc.subjectsongpl_PL
dc.titleSposoby wykorzystania piosenki w nauczaniu języka polskiego jako obcego/drugiegopl_PL
dc.title.alternativeWays of Using Songs in Teaching Polish as Foreign/Second Languagepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number211-221pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Pedagogiczny im. KEN, Wydział Humanistyczny, Instytut Filologii Polskiej, Katedra Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego, ul Podchorążych 2, 30-084 Krakówpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-115-4
dc.referencesAsafiev B., 1971, Forma muzyczna jako proces, Leningrad.pl_PL
dc.referencesDyduchowa A., 1988, Metody kształcenia sprawności językowej uczniów, Kraków.pl_PL
dc.referencesGancarz D., 2012, Rosyjska poezja rockowa, Kraków.pl_PL
dc.referencesGardner H., 2009, Inteligencje wielorakie: nowe horyzonty w teorii i praktyce, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMyszkowski K., Bieszczadzkie anioły: www.tekstowo.pl [01.07.2019].pl_PL
dc.referencesSkiba K., Każdy coś ma: www.tekstowo.pl [01.07.2019].pl_PL
dc.referencesWarchołek M., 2016, Znaczenie muzyki i tekstu w pieśni, w: H. Chodurska, A. Kotkiewicz (red.), Tradycja i nowoczesność. Język i literatura Słowian Wschodnich, Kraków, s. 240–252.pl_PL
dc.contributor.authorEmailemblazejewska@gmail.compl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-114.7.17
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe