dc.contributor.author | Nowicka, Monika | |
dc.contributor.editor | Biernacka, Michalina | |
dc.contributor.editor | Kaźmierczak, Paulina | |
dc.contributor.editor | Banach, Agnieszka | |
dc.date.accessioned | 2022-09-08T15:45:57Z | |
dc.date.available | 2022-09-08T15:45:57Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Nowicka M., (Tele)turniej sposobem na udaną lekcję języka polskiego dla obcokrajowców, [w:] Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 199-210, http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.16 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8220-114-7 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/43111 | |
dc.description.abstract | Wykorzystywanie w procesie glottodydaktycznym gier i zabaw jest coraz bardziej popularne. Ich pozytywny wpływ na efekty nauczania jest bezsprzeczny. Klasyfikujący się wśród nich turniej powinien być bardziej doceniany. Niniejszy artykuł ukazuje jego wartość oraz konkretne możliwości zastosowania na zajęciach języka polskiego jako obcego. | pl_PL |
dc.description.abstract | The use of games in the glottodidactic process is becoming increasingly popular. Their positive influence on the learning outcomes is indisputable. Among them we can single out a quiz show, which should be more appreciated by teachers. The article presents its value and the specific possibilities of using it on Polish classes as a foreign language. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | turniej | pl_PL |
dc.subject | gry w glottodydaktyce | pl_PL |
dc.subject | zalety i wady gier dydaktycznych | pl_PL |
dc.subject | quiz show | pl_PL |
dc.subject | games in glottodidactics | pl_PL |
dc.subject | advantages and disadvantages of didactic games | pl_PL |
dc.title | (Tele)turniej sposobem na udaną lekcję języka polskiego dla obcokrajowców | pl_PL |
dc.title.alternative | Television) Quiz Show as a Way to a Successful Polish Language Lesson for Foreigners | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020 | pl_PL |
dc.page.number | 199-210 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Wydział Językoznawstwa, Centrum Nauczania Języka Polskiego dla Obcokrajowców, ul. Jagiellońska 11, 85-067 Bydgoszcz | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8220-115-4 | |
dc.references | Barczyk A., 2012, Charakterystyka teleturniejów emitowanych w polskiej telewizji publicznej, „Kultura – Media – Teologia”, nr 10. | pl_PL |
dc.references | Coste D. i in., 2003, Europejski System Opisu Kształcenia Językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, tłum. W. Martyniuk, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gąsior K., 2018, Czy możliwe jest jednoczesne ćwiczenie słownictwa, gramatyki i sprawności mówienia? O dydaktycznym potencjale zmodyfikowanych „Kostek opowieści”, „Języki obce w szkole”, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Godzic W., 2004, Telewizja i jej skutki po „Wielkim Bracie”, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Jackiewicz A., 2016, Gry planszowe i karciane jako narzędzie do rozwijania umiejętności mówienia na zajęciach z języków obcych, „Języki Obce w Szkole”, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Jaroszewska A., 2008, Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych dzieci w młodszym wieku szkolnym w kontekście wielokulturowości, w: A. Surdyk, J. Z. Szeja (red.), „Homo Communicativus”, nr 2(4). | pl_PL |
dc.references | Jodłowiec M., 2005, Techniki ludyczne w kształtowaniu świadomości różnic międzykulturowych, w: M. Mackiewicz (red.), Dydaktyka języków obcych a kompetencja kulturowa i komunikacja interkulturowa, Poznań, s. 271–280. | pl_PL |
dc.references | Kondrat D., 2012, Gry i zabawy towarzyskie na lekcjach języka angielskiego, „Języki Obce w Szkole”, nr 2. | pl_PL |
dc.references | Oğuz A., 2016, Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach, czyli jak poprowadzić lekcję języka angielskiego (pozornie) bez przygotowania, „Języki Obce w Szkole”, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Rusek B., 2010, Zabawy rozwijające sprawności mówienia w języku obcym, „Homo Ludens”, nr 1(2). | pl_PL |
dc.references | Siek-Piskozub T., 1995, Gry, zabawy i symulacje w procesie glottodydaktycznym, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Siek-Piskozub T., 2001, Uczyć się bawiąc. Strategia ludyczna na lekcji języka obcego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Sikorska L., 2017, Gry i zabawy w nauczaniu obcokrajowców polskiej grzeczności językowej, „Języki Obce w Szkole”, nr 3. | pl_PL |
dc.references | https://sjp.pwn.pl/szukaj/turniej.html [30.04.2019]. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | mnowicka@ukw.edu.pl | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8220-114.7.16 | |
dc.discipline | językoznawstwo | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |