Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNowicka, Monika
dc.contributor.editorBiernacka, Michalina
dc.contributor.editorKaźmierczak, Paulina
dc.contributor.editorBanach, Agnieszka
dc.date.accessioned2022-09-08T15:45:57Z
dc.date.available2022-09-08T15:45:57Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationNowicka M., (Tele)turniej sposobem na udaną lekcję języka polskiego dla obcokrajowców, [w:] Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 199-210, http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.16pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-114-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43111
dc.description.abstractWykorzystywanie w procesie glottodydaktycznym gier i zabaw jest coraz bardziej popularne. Ich pozytywny wpływ na efekty nauczania jest bezsprzeczny. Klasyfikujący się wśród nich turniej powinien być bardziej doceniany. Niniejszy artykuł ukazuje jego wartość oraz konkretne możliwości zastosowania na zajęciach języka polskiego jako obcego.pl_PL
dc.description.abstractThe use of games in the glottodidactic process is becoming increasingly popular. Their positive influence on the learning outcomes is indisputable. Among them we can single out a quiz show, which should be more appreciated by teachers. The article presents its value and the specific possibilities of using it on Polish classes as a foreign language.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBiernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectturniejpl_PL
dc.subjectgry w glottodydaktycepl_PL
dc.subjectzalety i wady gier dydaktycznychpl_PL
dc.subjectquiz showpl_PL
dc.subjectgames in glottodidacticspl_PL
dc.subjectadvantages and disadvantages of didactic gamespl_PL
dc.title(Tele)turniej sposobem na udaną lekcję języka polskiego dla obcokrajowcówpl_PL
dc.title.alternativeTelevision) Quiz Show as a Way to a Successful Polish Language Lesson for Foreignerspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number199-210pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Wydział Językoznawstwa, Centrum Nauczania Języka Polskiego dla Obcokrajowców, ul. Jagiellońska 11, 85-067 Bydgoszczpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-115-4
dc.referencesBarczyk A., 2012, Charakterystyka teleturniejów emitowanych w polskiej telewizji publicznej, „Kultura – Media – Teologia”, nr 10.pl_PL
dc.referencesCoste D. i in., 2003, Europejski System Opisu Kształcenia Językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, tłum. W. Martyniuk, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGąsior K., 2018, Czy możliwe jest jednoczesne ćwiczenie słownictwa, gramatyki i sprawności mówienia? O dydaktycznym potencjale zmodyfikowanych „Kostek opowieści”, „Języki obce w szkole”, nr 4.pl_PL
dc.referencesGodzic W., 2004, Telewizja i jej skutki po „Wielkim Bracie”, Kraków.pl_PL
dc.referencesJackiewicz A., 2016, Gry planszowe i karciane jako narzędzie do rozwijania umiejętności mówienia na zajęciach z języków obcych, „Języki Obce w Szkole”, nr 4.pl_PL
dc.referencesJaroszewska A., 2008, Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych dzieci w młodszym wieku szkolnym w kontekście wielokulturowości, w: A. Surdyk, J. Z. Szeja (red.), „Homo Communicativus”, nr 2(4).pl_PL
dc.referencesJodłowiec M., 2005, Techniki ludyczne w kształtowaniu świadomości różnic międzykulturowych, w: M. Mackiewicz (red.), Dydaktyka języków obcych a kompetencja kulturowa i komunikacja interkulturowa, Poznań, s. 271–280.pl_PL
dc.referencesKondrat D., 2012, Gry i zabawy towarzyskie na lekcjach języka angielskiego, „Języki Obce w Szkole”, nr 2.pl_PL
dc.referencesOğuz A., 2016, Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach, czyli jak poprowadzić lekcję języka angielskiego (pozornie) bez przygotowania, „Języki Obce w Szkole”, nr 4.pl_PL
dc.referencesRusek B., 2010, Zabawy rozwijające sprawności mówienia w języku obcym, „Homo Ludens”, nr 1(2).pl_PL
dc.referencesSiek-Piskozub T., 1995, Gry, zabawy i symulacje w procesie glottodydaktycznym, Poznań.pl_PL
dc.referencesSiek-Piskozub T., 2001, Uczyć się bawiąc. Strategia ludyczna na lekcji języka obcego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSikorska L., 2017, Gry i zabawy w nauczaniu obcokrajowców polskiej grzeczności językowej, „Języki Obce w Szkole”, nr 3.pl_PL
dc.referenceshttps://sjp.pwn.pl/szukaj/turniej.html [30.04.2019].pl_PL
dc.contributor.authorEmailmnowicka@ukw.edu.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-114.7.16
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe