Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBiernacka, Michalina
dc.contributor.editorBiernacka, Michalina
dc.contributor.editorKaźmierczak, Paulina
dc.contributor.editorBanach, Agnieszka
dc.date.accessioned2022-09-08T15:43:27Z
dc.date.available2022-09-08T15:43:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationBiernacka M., Ludyczność w nauczaniu wymowy języka polskiego jako obcego/drugiego, [w:] Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 167-176, http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.13pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-114-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43108
dc.description.abstractArtykuł ma na celu sprawdzenie, czy elementy strategii ludycznej są wykorzystywane w nauczaniu wymowy języka polskiego jako obcego/drugiego. Wnioski podano na podstawie analizy materiałów fonodydaktycznych, przy jednoczesnym uwzględnieniu propozycji rynku wydawniczego odnoszących się do grywalizacji. W ramach podsumowania pokazano przykłady nieuwzględnionych dotąd popularnych gier, które z powodzeniem można zaadaptować do kształcenia poprawnej percepcji i artykulacji.pl_PL
dc.description.abstractThe aim of this paper is to check whether elements of the ludic strategy are used in teaching pronunciation of Polish as a foreign/second language. The results were based on an analysis of phonodidactic materials, including the offer of the publishing market connected with gamification. As a summary, it shows examples of popular games, which can be successfully adapted to practise correct perception and pronunciation.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBiernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectludycznośćpl_PL
dc.subjectfonodydaktykapl_PL
dc.subjectnauczanie języka polskiego jako obcego/drugiegopl_PL
dc.subjectludicitypl_PL
dc.subjectphonodidacticspl_PL
dc.subjectteaching Polish as a foreign/second languagepl_PL
dc.titleLudyczność w nauczaniu wymowy języka polskiego jako obcego/drugiegopl_PL
dc.title.alternativeLudicity in Teaching Pronunciation of Polish as a Foreign/Second Languagepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number167-176pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódźpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-115-4
dc.referencesBednarska-Adamowicz K., Dembińska K., Małyska A., 2019, Łatwo ci mówić! Ćwiczenia fonetyczne dla obcokrajowców uczących się języka polskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBrzozowska D., 2009, Słownictwo polskiego dyskursu ludycznego i jego kulturowe konteksty, „Tekst i Dyskurs”, nr 2.pl_PL
dc.referencesGallaway C., 1988, Psychologia uczenia się i nauczania, t. 2, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHuizinga J., 1985, Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKarpińska A., 2013, Niepowodzenia edukacyjne: renesans myśli naukowej, Białystok.pl_PL
dc.referencesKołaczek E., 2019, Gry i zabawy językowe. Język polski jako obcy, Kraków.pl_PL
dc.referencesKołaczek E., 2019, Gry i zabawy językowe. Język polski jako obcy, Kraków.pl_PL
dc.referencesMaciołek M., 2018, Obrazki do kształtowania percepcji słuchowej oraz wymowy cudzoziemców uczących się języka polskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesMadelska L., 2010, Posłuchaj, jak mówię, Wiedeń.pl_PL
dc.referencesPanasiuk J., Zyss T., Michalik M., Ryszka-Kurczab M., 2015, Przedmiot neurolingwistyki, „Neurolingwistyka Praktyczna”, nr 1.pl_PL
dc.referencesPelc T., 1997, Teraz polski. Gry i ćwiczenia komunikacyjne. Podręcznik dla nauczycieli języka polskiego jako obcego, Łódź.pl_PL
dc.referencesPięta J., 2014, Pedagogika czasu wolnego, Nowy Dwór Mazowiecki.pl_PL
dc.referencesSiek-Piskozub T., 2001, Uczyć się bawiąc. Strategia ludyczna na lekcji języka obcego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSPiTK: Słownik pojęć i tekstów kultury, 2002, pod red. E. Szczęsnej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStempek I., 2012, Polski krok po kroku. Gry i zabawy językowe 1, Kraków.pl_PL
dc.referencesStempek I., Kuc P., 2017, Polski krok po kroku Junior. Gry i zabawy językowe, Kraków.pl_PL
dc.referencesWSJP: Wielki Słownik Języka Polskiego, https://wsjp.pl/index.php?id_hasla=7330&id-_znaczenia=4968279&l=29&ind=0 [20.05.2019].pl_PL
dc.referencesŻylińska M., 2013, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Toruń.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmichalina.biernacka@uni.lodz.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-114.7.13
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe