dc.contributor.author | Biernacka, Michalina | |
dc.contributor.editor | Biernacka, Michalina | |
dc.contributor.editor | Kaźmierczak, Paulina | |
dc.contributor.editor | Banach, Agnieszka | |
dc.date.accessioned | 2022-09-08T15:43:27Z | |
dc.date.available | 2022-09-08T15:43:27Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Biernacka M., Ludyczność w nauczaniu wymowy języka polskiego jako obcego/drugiego, [w:] Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 167-176, http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.13 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8220-114-7 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/43108 | |
dc.description.abstract | Artykuł ma na celu sprawdzenie, czy elementy strategii ludycznej są wykorzystywane w nauczaniu wymowy języka polskiego jako obcego/drugiego. Wnioski podano na podstawie analizy materiałów fonodydaktycznych, przy jednoczesnym uwzględnieniu propozycji rynku wydawniczego odnoszących się do grywalizacji. W ramach podsumowania pokazano przykłady nieuwzględnionych dotąd popularnych gier, które z powodzeniem można zaadaptować do kształcenia poprawnej percepcji i artykulacji. | pl_PL |
dc.description.abstract | The aim of this paper is to check whether elements of the ludic strategy are used in teaching pronunciation of Polish as a foreign/second language. The results were based on an analysis of phonodidactic materials, including the offer of the publishing market connected with gamification. As a summary, it shows examples of popular games, which can be successfully adapted to practise correct perception and pronunciation. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | ludyczność | pl_PL |
dc.subject | fonodydaktyka | pl_PL |
dc.subject | nauczanie języka polskiego jako obcego/drugiego | pl_PL |
dc.subject | ludicity | pl_PL |
dc.subject | phonodidactics | pl_PL |
dc.subject | teaching Polish as a foreign/second language | pl_PL |
dc.title | Ludyczność w nauczaniu wymowy języka polskiego jako obcego/drugiego | pl_PL |
dc.title.alternative | Ludicity in Teaching Pronunciation of Polish as a Foreign/Second Language | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020 | pl_PL |
dc.page.number | 167-176 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8220-115-4 | |
dc.references | Bednarska-Adamowicz K., Dembińska K., Małyska A., 2019, Łatwo ci mówić! Ćwiczenia fonetyczne dla obcokrajowców uczących się języka polskiego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Brzozowska D., 2009, Słownictwo polskiego dyskursu ludycznego i jego kulturowe konteksty, „Tekst i Dyskurs”, nr 2. | pl_PL |
dc.references | Gallaway C., 1988, Psychologia uczenia się i nauczania, t. 2, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Huizinga J., 1985, Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Karpińska A., 2013, Niepowodzenia edukacyjne: renesans myśli naukowej, Białystok. | pl_PL |
dc.references | Kołaczek E., 2019, Gry i zabawy językowe. Język polski jako obcy, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kołaczek E., 2019, Gry i zabawy językowe. Język polski jako obcy, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Maciołek M., 2018, Obrazki do kształtowania percepcji słuchowej oraz wymowy cudzoziemców uczących się języka polskiego, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Madelska L., 2010, Posłuchaj, jak mówię, Wiedeń. | pl_PL |
dc.references | Panasiuk J., Zyss T., Michalik M., Ryszka-Kurczab M., 2015, Przedmiot neurolingwistyki, „Neurolingwistyka Praktyczna”, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Pelc T., 1997, Teraz polski. Gry i ćwiczenia komunikacyjne. Podręcznik dla nauczycieli języka polskiego jako obcego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Pięta J., 2014, Pedagogika czasu wolnego, Nowy Dwór Mazowiecki. | pl_PL |
dc.references | Siek-Piskozub T., 2001, Uczyć się bawiąc. Strategia ludyczna na lekcji języka obcego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | SPiTK: Słownik pojęć i tekstów kultury, 2002, pod red. E. Szczęsnej, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Stempek I., 2012, Polski krok po kroku. Gry i zabawy językowe 1, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Stempek I., Kuc P., 2017, Polski krok po kroku Junior. Gry i zabawy językowe, Kraków. | pl_PL |
dc.references | WSJP: Wielki Słownik Języka Polskiego, https://wsjp.pl/index.php?id_hasla=7330&id-_znaczenia=4968279&l=29&ind=0 [20.05.2019]. | pl_PL |
dc.references | Żylińska M., 2013, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Toruń. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | michalina.biernacka@uni.lodz.pl | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8220-114.7.13 | |
dc.discipline | językoznawstwo | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |