Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorHrycak-Krzyżanowska, Dorota
dc.contributor.editorBiernacka, Michalina
dc.contributor.editorKaźmierczak, Paulina
dc.contributor.editorBanach, Agnieszka
dc.date.accessioned2022-09-08T15:37:12Z
dc.date.available2022-09-08T15:37:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationHrycak-Krzyżanowska D., Wykorzystanie storytellingu i digital storytellingu w nauczaniu języka polskiego jako obcego dzieci i młodzieży w Wielkiej Brytanii, [w:] Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 103-115, http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.08pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-114-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43103
dc.description.abstractWykorzystanie opowiadań w celach edukacyjnych jest skuteczną strategią nauczania – w szczególności języków. Większość uczniów lubi słuchać opowieści. Historie mają moc, która może wprowadzić uczniów w świat wyobraźni, narysować kolorowy obraz z wieloma interesującymi postaciami. Storytelling jest jedną z najbardziej przydatnych metod skutecznego przyciągania uczniów do procesu uczenia się. Opowiadanie historii jest dużą szansą dla uczących się na odkrycie doświadczenia prawdziwego życia i budowania wspólnych wypowiedzi. Opowiadanie historii to metoda nauczania, która może pomoc młodym uczniom w zdobyciu wiedzy, w tym umiejętności czytania, rozwijaniu wyobraźni, tworzenia i krytycznego myślenia, dlatego też storytelling jest bardzo przydatny w nauczaniu języka polskiego uczniów w Wielkiej Brytanii.pl_PL
dc.description.abstractUsing stories for educational purposes is an effective teaching strategy especially for teaching languages. Most learners enjoy listening to stories. Stories have a power, which can bring students into a world of imagination and draw a colourful picture with interesting characters. Storytelling is one of the most useful techniques to attract students in the learning process effectively. Telling stories provides learners with an opportunity to discover experiences of real life and the language learning together. Storytelling is a teaching method which can help young learners to acquire knowledge, literacy, imagination, creativity and critical thinking. Therefore, storytelling would be very useful in teaching the Polish language in UK.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBiernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectstorytellingpl_PL
dc.subjectdigital storytellingpl_PL
dc.subjectkreatywne i twórcze myśleniepl_PL
dc.subjectprocesy mentalnepl_PL
dc.subjectconstructivepl_PL
dc.subjectcreative comprehensionpl_PL
dc.subjectmental processpl_PL
dc.titleWykorzystanie storytellingu i digital storytellingu w nauczaniu języka polskiego jako obcego dzieci i młodzieży w Wielkiej Brytaniipl_PL
dc.title.alternativeThe Power of Storytelling and Digital Storytelling in Teaching Polish to Learners in UKpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number103-115pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPolish University Abroad, 238-246 King Street, Londyn W6 0RF United Kingdom, Researcher, Humanities Institute, Teaching in the Polish Diaspora Unitpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-115-4
dc.referencesBoorstin D. J., 1964, The image: a guide to pseudo-events in America, Nowy York.pl_PL
dc.referencesBrewster J., Ellis G., Girard D., 1992, The primary English teacher’s guide, Londyn.pl_PL
dc.referencesBrzeziński J., 1987, Nauczanie języków obcych dzieci, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrotowski J., 1957, Pogadanka o teatrze dla młodzieży szkolnej. Teksty zebrane, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHarmer J., 2007, How to teach English, Edinburgh.pl_PL
dc.referencesIsbell R. T., 2002, Telling and retelling stories: learning language and literacy, [online] http://ici-bostonready-pd-2009-2010.wikispaces.umb.edu/file/view/Telling+-and+Retelling+Stories.pdf [20.04.2019].pl_PL
dc.referencesLambert J., 2013, Digital storytelling: capturing lives, creating community (digital imaging and computer vision), Abingdon.pl_PL
dc.referencesMalo E., Bullard J., 2000, Storytelling and the emergent reader, Nowy York.pl_PL
dc.referencesMiodunka W. T., 2009, Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne, Kraków.pl_PL
dc.referencesSiek-Piskozub T., 1997, Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStrong G., 1996, Using literature for language teaching in ESOL. Thought Currents in English Literature, Cambridge.pl_PL
dc.referencesUr P., 1996, A course in language teaching: practice and theory, Cambridge.pl_PL
dc.contributor.authorEmailhrycak-krzyzanowska@puno.edu.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-114.7.08
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe