dc.contributor.author | Hrycak-Krzyżanowska, Dorota | |
dc.contributor.editor | Biernacka, Michalina | |
dc.contributor.editor | Kaźmierczak, Paulina | |
dc.contributor.editor | Banach, Agnieszka | |
dc.date.accessioned | 2022-09-08T15:37:12Z | |
dc.date.available | 2022-09-08T15:37:12Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Hrycak-Krzyżanowska D., Wykorzystanie storytellingu i digital storytellingu w nauczaniu języka polskiego jako obcego dzieci i młodzieży w Wielkiej Brytanii, [w:] Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 103-115, http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.08 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8220-114-7 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/43103 | |
dc.description.abstract | Wykorzystanie opowiadań w celach edukacyjnych jest skuteczną strategią nauczania – w szczególności języków. Większość uczniów lubi słuchać opowieści. Historie mają moc, która może wprowadzić uczniów w świat wyobraźni, narysować kolorowy obraz z wieloma interesującymi postaciami. Storytelling jest jedną z najbardziej przydatnych metod skutecznego przyciągania uczniów do procesu uczenia się. Opowiadanie historii jest dużą szansą dla uczących się na odkrycie doświadczenia prawdziwego życia i budowania wspólnych wypowiedzi. Opowiadanie historii to metoda nauczania, która może pomoc młodym uczniom w zdobyciu wiedzy, w tym umiejętności czytania, rozwijaniu wyobraźni, tworzenia i krytycznego myślenia, dlatego też storytelling jest bardzo przydatny w nauczaniu języka polskiego uczniów w Wielkiej Brytanii. | pl_PL |
dc.description.abstract | Using stories for educational purposes is an effective teaching strategy especially for teaching languages. Most learners enjoy listening to stories. Stories have a power, which can bring students into a world of imagination and draw a colourful picture with interesting characters. Storytelling is one of the most useful techniques to attract students in the learning process effectively. Telling stories provides learners with an opportunity to discover experiences of real life and the language learning together. Storytelling is a teaching method which can help young learners to acquire knowledge, literacy, imagination, creativity and critical thinking. Therefore, storytelling would be very useful in teaching the Polish language in UK. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | storytelling | pl_PL |
dc.subject | digital storytelling | pl_PL |
dc.subject | kreatywne i twórcze myślenie | pl_PL |
dc.subject | procesy mentalne | pl_PL |
dc.subject | constructive | pl_PL |
dc.subject | creative comprehension | pl_PL |
dc.subject | mental process | pl_PL |
dc.title | Wykorzystanie storytellingu i digital storytellingu w nauczaniu języka polskiego jako obcego dzieci i młodzieży w Wielkiej Brytanii | pl_PL |
dc.title.alternative | The Power of Storytelling and Digital Storytelling in Teaching Polish to Learners in UK | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020 | pl_PL |
dc.page.number | 103-115 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Polish University Abroad, 238-246 King Street, Londyn W6 0RF United Kingdom, Researcher, Humanities Institute, Teaching in the Polish Diaspora Unit | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8220-115-4 | |
dc.references | Boorstin D. J., 1964, The image: a guide to pseudo-events in America, Nowy York. | pl_PL |
dc.references | Brewster J., Ellis G., Girard D., 1992, The primary English teacher’s guide, Londyn. | pl_PL |
dc.references | Brzeziński J., 1987, Nauczanie języków obcych dzieci, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Grotowski J., 1957, Pogadanka o teatrze dla młodzieży szkolnej. Teksty zebrane, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Harmer J., 2007, How to teach English, Edinburgh. | pl_PL |
dc.references | Isbell R. T., 2002, Telling and retelling stories: learning language and literacy, [online] http://ici-bostonready-pd-2009-2010.wikispaces.umb.edu/file/view/Telling+-and+Retelling+Stories.pdf [20.04.2019]. | pl_PL |
dc.references | Lambert J., 2013, Digital storytelling: capturing lives, creating community (digital imaging and computer vision), Abingdon. | pl_PL |
dc.references | Malo E., Bullard J., 2000, Storytelling and the emergent reader, Nowy York. | pl_PL |
dc.references | Miodunka W. T., 2009, Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Siek-Piskozub T., 1997, Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Strong G., 1996, Using literature for language teaching in ESOL. Thought Currents in English Literature, Cambridge. | pl_PL |
dc.references | Ur P., 1996, A course in language teaching: practice and theory, Cambridge. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | hrycak-krzyzanowska@puno.edu.pl | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8220-114.7.08 | |
dc.discipline | językoznawstwo | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |