Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGajewska, Klaudia
dc.contributor.editorBiernacka, Michalina
dc.contributor.editorKaźmierczak, Paulina
dc.contributor.editorBanach, Agnieszka
dc.date.accessioned2022-09-08T15:34:42Z
dc.date.available2022-09-08T15:34:42Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationGajewska K., Gry jako źródło mowy spontanicznej w kontekście ćwiczenia wymowy przez polskich średnio zaawansowanych uczniów języka angielskiego jako obcego, [w:] Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 77-92, http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.06pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-114-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43101
dc.description.abstractCelem poniższego artykułu jest stwierdzenie, który z trzech gatunków wypowiedzi ustnych, czytanie na głos, prezentacja i mowa spontaniczna – różniących się między sobą poziomem spontaniczności – ma pozytywny wpływ na jakość wymowy uczniów w odniesieniu do wybranych elementów leksykalnych oraz ich komfort psychiczny podczas produkcji języka mówionego. Tekst został podzielony na dwie, uzupełniające się części. Pierwsza, teoretyczna, prezentuje informacje dotyczące sprawności mówienia i wymowy oraz elicytacji języka mówionego w kontekście pomocy wizualnych i „storytelling”, stanowiąc wstęp do części kolejnej. Druga, praktyczna, opisuje przebieg oraz wyniki badania eksperymentalnego i ankietowego, przeprowadzonego w 15-osobowej grupie uczniów liceum ogólnokształcącego. Zebrane dane wskazują na przewagę prezentacji nad pozostałymi rodzajami wypowiedzi ustnych zarówno pod względem ćwiczenia mówienia i wymowy, jak również samopoczucia badanych, jednakże dalsze badania są niezbędne, aby potwierdzić otrzymane wyniki.pl_PL
dc.description.abstractThe objective of the current article is to find out which of the three genres differing in the level of the spontaneity – a read-aloud task, presentation or spontaneous speech – has a positive influence on the quality of the students’ pronunciation with regard to a set of selected lexical items. Moreover, it aims to discover whether the types of utterances produced by EFL learners affect their emotional well-being during foreign language speech production. The article has been divided into two complementary parts. The first one introduces theoretical background to the issue of speaking, pronunciation and elicitation of oral language with the help of visuals and storytelling. The second one, on the other hand, describes the procedure as well as the results of the experimental study and a questionnaire survey that were conducted with a group of 15 secondary school students. The data point to the advantage of presentations over other types of oral performance both with respect to speaking and pronunciation practice as well as the students’ mental state. However, further research is necessary to prove the correctness of the above-mentioned statement.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBiernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectgrypl_PL
dc.subjectmowa spontanicznapl_PL
dc.subjectczytanie na głospl_PL
dc.subjectprezentacjapl_PL
dc.subjectstorytellingpl_PL
dc.subjectwymowapl_PL
dc.subjectgamespl_PL
dc.subjectspontaneous speechpl_PL
dc.subjectreading aloudpl_PL
dc.subjectpresentationpl_PL
dc.subjectstorytellingpl_PL
dc.subjectpronunciationpl_PL
dc.titleGry jako źródło mowy spontanicznej w kontekście ćwiczenia wymowy przez polskich średnio zaawansowanych uczniów języka angielskiego jako obcegopl_PL
dc.title.alternativeGame-Based Elicitation of Spontaneous Speech in the Context of Pronunciation Practice Among Polish Intermediate Learners of English as a Foreign Languagepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number77-92pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Humanistyczny, Instytut Neofilologii, Katedra Językoznawstwa Angielskiego i Ogólnego, Plac Marii Skłodowskiej-Curie 4A, 20-031 Lublinpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-115-4
dc.referencesBailey K., 2003, Speaking, w: D. Nunan (red.), In practical English language teaching, New York, s. 47–66.pl_PL
dc.referencesBroughton G., Brumfit C., Flavell R., Pincas A., 1978, Teaching English as a foreign language, London.pl_PL
dc.referencesBrown G., Yule G., 1983, Teaching the spoken language, Cambridge–New York–Melbourne.pl_PL
dc.referencesBygate M., 1987, Speaking, Oxford.pl_PL
dc.referencesByrne D., 1976, Teaching oral English, Harlow.pl_PL
dc.referencesByrne D., 1978, Visuals in language teaching, w: S. Holden (red.), Visual aids for classroom interaction, Loughborough, s. 9–14.pl_PL
dc.referencesCervantes E. P., 2009, Livening up college English classes with games, „English Teaching Forum”, nr 3.pl_PL
dc.referencesCockett S., Fox G., 1999, Keep talking!: learning English through drama, storytelling and literature, Kraków.pl_PL
dc.referencesDakowska M., 2005, Teaching English as a foreign language, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDarski J., 2010, Jak można perfekcyjnie opanować mówienie w języku obcym?, w: M. Pawlak, E. Waniek-Klimczak (red.), Mówienie w języku obcym – sukcesy i porażki uczenia się i nauczania, Poznań–Kalisz–Konin, s. 37–50.pl_PL
dc.referencesEisner W., 2008, Graphic storytelling and visual narrative: principles and practices from the legendary cartoonist, New York–London.pl_PL
dc.referencesDe Freitas S., 2006, Learning in immersive worlds. A review of game-based learning [online], https://core.ac.uk/download/pdf/30618159.pdf?repositoryId=169 [18.07.2019].pl_PL
dc.referencesGaudart H., 1999, Games as teaching tools for teaching English to speakers of other languages, „Simulation & Gaming”, nr 3.pl_PL
dc.referencesGoh Ch., 2007, Teaching speaking in the language classroom, Singapore.pl_PL
dc.referencesHanghoj T., Brund C. E., 2011, Teacher roles and positionings in relation to educational games, w: S. Egenfeldt-Nielsen, B. Meyer, B. Holm Sorensen (red.), Serious games in education: a global perspective, Arhus, s. 125–136.pl_PL
dc.referencesJessen K., 2011, Learning games and the disruptive effects of play, w: S. Egenfeldt-Nielsen, B. Meyer, B. Holm Sorensen (red.), Serious games in education: a global perspective, Arhus, s. 153–169.pl_PL
dc.referencesKlippel F., 1984, Keep talking! Communicative fluency activities for language teaching, Cambridge.pl_PL
dc.referencesKomorowska H., 2005, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLazaraton A., 2001, Teaching oral skills, w: M. Celce-Murcia (red.), Teaching English as a second or foreign language, Boston, s. 103–115.pl_PL
dc.referencesLeon W., Cely E. V., 2010, Encouraging teenagers to improve speaking skills through games in a Colombian public school, „Profile”, nr 1.pl_PL
dc.referencesLevelt W., 1989, Speaking: from intention to articulation, Cambridge–London.pl_PL
dc.referencesLiu T., Chu Y., 2010, Using ubiquitous games in an English listening and speaking course: impact on learning outcomes and motivation, „Computers & Education”, nr 55.pl_PL
dc.referencesNowacka M., 2014, The assessment of prepared talks: interface between speaking and pronunciation, w: H. Chodkiewicz, M. Trepczyńska (red.), Language skills. Traditions, transitions and ways forward, Newcastle upon Tyne, s. 134–162.pl_PL
dc.referencesNunan D., 1991, Language teaching methodology: a textbook for teachers, New York.pl_PL
dc.referencesReilly P., 2012, Understanding and teaching Generation Y, „English Teaching Forum”, nr 1.pl_PL
dc.referencesSiek-Piskozub T., 1994, Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesThornbury S., 2005, How to teach speaking?, Edinburgh Gate–Harlow–Essex.pl_PL
dc.referencesThornbury S., 2006, An A–Z of ELT concepts. A dictionary of terms and concepts, Oxford.pl_PL
dc.referencesTonkyn A., 2000, Speaking, w: M. Byram, A. Hu (red.), Routledge encyclopedia of language teaching and learning, Oxon–New York, s. 647–652.pl_PL
dc.referencesUnderhill N., 1987, Testing spoken language. A handbook of oral testing techniques, Cambridge.pl_PL
dc.referencesWright A., 1989, Pictures for language learning, Cambridge.pl_PL
dc.referencesWright A., Betteridge D., Buckby M., 2006, Games for language learning, Cambridge.pl_PL
dc.contributor.authorEmailklaudia.e.gajewska@gmail.compl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-114.7.06
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe