dc.contributor.author | Zwolińska, Paulina | |
dc.contributor.editor | Biernacka, Michalina | |
dc.contributor.editor | Kaźmierczak, Paulina | |
dc.contributor.editor | Banach, Agnieszka | |
dc.date.accessioned | 2022-09-08T15:26:14Z | |
dc.date.available | 2022-09-08T15:26:14Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Zwolińska P., Gry językowe dla cudzoziemców vs. gry językowe dla rodzimych użytkowników języka – analiza jakościowa wybranych zbiorów, [w:] Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 49-62, http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.04 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8220-114-7 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/43099 | |
dc.description.abstract | Artykuł przedstawia porównanie gier językowych stosowanych w nauczaniu języka polskiego cudzoziemców oraz rodzimych użytkowników języka. Wynika ono z dostrzeżenia wyraźnych różnic w sposobie nauczania tego samego języka w rożnych grupach. Analiza gier językowych przeznaczonych dla rożnych odbiorców może wykazać, na jakie kompetencje ich autorzy kładą nacisk. | pl_PL |
dc.description.abstract | The article presents a comparison of linguistic games teaching Polish to both foreigners and native speakers. Differences result from various methodologies applied while teaching both types of learners. The analysis of linguistic games dedicated to various recipients can exhibit competences emphasized by their authors. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | gra językowa | pl_PL |
dc.subject | język pierwszy | pl_PL |
dc.subject | język drugi | pl_PL |
dc.subject | język obcy | pl_PL |
dc.subject | linguistic game | pl_PL |
dc.subject | first language | pl_PL |
dc.subject | second language | pl_PL |
dc.subject | foreign language | pl_PL |
dc.title | Gry językowe dla cudzoziemców vs. gry językowe dla rodzimych użytkowników języka – analiza jakościowa wybranych zbiorów | pl_PL |
dc.title.alternative | The Differences in the Types of Linguistic Games for Foreigners and Native Speakers | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020 | pl_PL |
dc.page.number | 49-62 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8220-115-4 | |
dc.references | Białobrzeska J., 2006, Zostań nawiedzoną nauczycielką, czyli jak uczyć, żeby nauczyć?, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Chmiel M., Kostrzewa E., 2015, Ponad słowami, cz. I, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Chmiel M., Równy A., 2015, Ponad słowami, cz. II, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Czakon M., 2019, Trimino Generator – angażująca metoda dydaktyczna [do pobrania], http://cdw.edu.pl/trimino-generator-angazujaca-metoda-dydaktyczna-do-pobrania/ [10.05.2019]. | pl_PL |
dc.references | Dembska K., 2005, O elementach gry językowej na przykładzie eufemizmów współczesnego języka rosyjskiego, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Komorowska H., 2009, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kuc P., Stempek I., 2017, Polski krok po kroku junior, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Lipińska E., 2006, Przyswajanie języka pierwszego a uczenie się języka obcego/drugiego, w: E. Lipińska, A. Seretny (red.), Z zagadnień metodyki języka polskiego jako obcego, Kraków, s. 19–28. | pl_PL |
dc.references | Łuczak A., Murdzek A., Krzemieniewska-Kleban K., 2017, Język polski 4. Między nami. Podręcznik. Nowa szkoła podstawowa, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Michońska-Stadnik A., 2009, Przetwarzanie informacji w języku pierwszym i drugim – perspektywa neurobiologiczna, w: J. Nijakowska (red.), Język. Poznanie. Zachowanie. Perspektywy i wyzwania w studiach nad przyswajaniem języka obcego, Łódź, s. 1–12. | pl_PL |
dc.references | Ochman G., Gry i zabawy dydaktyczne dla uczniów klas I–III, http://www.profesor.pl/-mat/pd5/-pd5_g_ochman_20050415.pdf [12.05.2019]. | pl_PL |
dc.references | Okoń W., 1995, Zabawa a rzeczywistość, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pelc T., 1997, Teraz polski, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Seretny A., Lipińska E., 2005, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Stempek I., 2017, Polski krok po kroku. Gry i zabawy językowe, Kraków. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | paulina.zwolinska2@wp.pl | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8220-114.7.04 | |
dc.discipline | językoznawstwo | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |