Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZwolińska, Paulina
dc.contributor.editorBiernacka, Michalina
dc.contributor.editorKaźmierczak, Paulina
dc.contributor.editorBanach, Agnieszka
dc.date.accessioned2022-09-08T15:26:14Z
dc.date.available2022-09-08T15:26:14Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationZwolińska P., Gry językowe dla cudzoziemców vs. gry językowe dla rodzimych użytkowników języka – analiza jakościowa wybranych zbiorów, [w:] Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 49-62, http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-114-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43099
dc.description.abstractArtykuł przedstawia porównanie gier językowych stosowanych w nauczaniu języka polskiego cudzoziemców oraz rodzimych użytkowników języka. Wynika ono z dostrzeżenia wyraźnych różnic w sposobie nauczania tego samego języka w rożnych grupach. Analiza gier językowych przeznaczonych dla rożnych odbiorców może wykazać, na jakie kompetencje ich autorzy kładą nacisk.pl_PL
dc.description.abstractThe article presents a comparison of linguistic games teaching Polish to both foreigners and native speakers. Differences result from various methodologies applied while teaching both types of learners. The analysis of linguistic games dedicated to various recipients can exhibit competences emphasized by their authors.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBiernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectgra językowapl_PL
dc.subjectjęzyk pierwszypl_PL
dc.subjectjęzyk drugipl_PL
dc.subjectjęzyk obcypl_PL
dc.subjectlinguistic gamepl_PL
dc.subjectfirst languagepl_PL
dc.subjectsecond languagepl_PL
dc.subjectforeign languagepl_PL
dc.titleGry językowe dla cudzoziemców vs. gry językowe dla rodzimych użytkowników języka – analiza jakościowa wybranych zbiorówpl_PL
dc.title.alternativeThe Differences in the Types of Linguistic Games for Foreigners and Native Speakerspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number49-62pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódźpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-115-4
dc.referencesBiałobrzeska J., 2006, Zostań nawiedzoną nauczycielką, czyli jak uczyć, żeby nauczyć?, Warszawa.pl_PL
dc.referencesChmiel M., Kostrzewa E., 2015, Ponad słowami, cz. I, Warszawa.pl_PL
dc.referencesChmiel M., Równy A., 2015, Ponad słowami, cz. II, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzakon M., 2019, Trimino Generator – angażująca metoda dydaktyczna [do pobrania], http://cdw.edu.pl/trimino-generator-angazujaca-metoda-dydaktyczna-do-pobrania/ [10.05.2019].pl_PL
dc.referencesDembska K., 2005, O elementach gry językowej na przykładzie eufemizmów współczesnego języka rosyjskiego, Toruń.pl_PL
dc.referencesKomorowska H., 2009, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKuc P., Stempek I., 2017, Polski krok po kroku junior, Kraków.pl_PL
dc.referencesLipińska E., 2006, Przyswajanie języka pierwszego a uczenie się języka obcego/drugiego, w: E. Lipińska, A. Seretny (red.), Z zagadnień metodyki języka polskiego jako obcego, Kraków, s. 19–28.pl_PL
dc.referencesŁuczak A., Murdzek A., Krzemieniewska-Kleban K., 2017, Język polski 4. Między nami. Podręcznik. Nowa szkoła podstawowa, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesMichońska-Stadnik A., 2009, Przetwarzanie informacji w języku pierwszym i drugim – perspektywa neurobiologiczna, w: J. Nijakowska (red.), Język. Poznanie. Zachowanie. Perspektywy i wyzwania w studiach nad przyswajaniem języka obcego, Łódź, s. 1–12.pl_PL
dc.referencesOchman G., Gry i zabawy dydaktyczne dla uczniów klas I–III, http://www.profesor.pl/-mat/pd5/-pd5_g_ochman_20050415.pdf [12.05.2019].pl_PL
dc.referencesOkoń W., 1995, Zabawa a rzeczywistość, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPelc T., 1997, Teraz polski, Łódź.pl_PL
dc.referencesSeretny A., Lipińska E., 2005, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków.pl_PL
dc.referencesStempek I., 2017, Polski krok po kroku. Gry i zabawy językowe, Kraków.pl_PL
dc.contributor.authorEmailpaulina.zwolinska2@wp.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-114.7.04
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe