dc.contributor.author | Banach, Agnieszka | |
dc.contributor.author | Kaźmierczak, Paulina | |
dc.contributor.editor | Kaźmierczak, Paulina | |
dc.contributor.editor | Banach, Agnieszka | |
dc.contributor.editor | Biernacka, Michalina | |
dc.date.accessioned | 2022-09-08T15:22:37Z | |
dc.date.available | 2022-09-08T15:22:37Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Banach A., Kaźmierczak P., Ludyczność w (glotto)dydaktyce – stan badań i rozwój metody, [w:] Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 11-19, http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.01 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8220-114-7 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/43096 | |
dc.description.abstract | Artykuł składa się z dwóch części. Pierwsza z nich prezentuje dotychczasowe badania dotyczące ludyczności w nauczaniu m.in. języków obcych. Przedstawia zalety i wady wykorzystywania metody ludycznej, która staje się coraz bardziej popularna we współczesnej dydaktyce. Druga część zawiera opisy poszczególnych artykułów znajdujących się w tomie, a tym samym pozwala na zapoznanie się z treścią niniejszej publikacji. | pl_PL |
dc.description.abstract | The article consists of two parts. The first one presents previous research on ludicity in teaching inter alia foreign languages. It shows merits and drawbacks of using the ludic methods, which is going to be more and more popular in contemporary didactic. The second part contains descriptions of particular articles included in the volume and thereby helps to learn what the publication contains. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | ludyczność | pl_PL |
dc.subject | glottodydaktyka | pl_PL |
dc.subject | dydaktyka | pl_PL |
dc.subject | metoda ludyczna | pl_PL |
dc.subject | ludicity | pl_PL |
dc.subject | glottodidactic | pl_PL |
dc.subject | didactic | pl_PL |
dc.subject | ludic method | pl_PL |
dc.title | Ludyczność w (glotto)dydaktyce – stan badań i rozwój metody | pl_PL |
dc.title.alternative | Ludicity in (Glotto)Didactic – State of Research and Evolution of the Method | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020 | pl_PL |
dc.page.number | 11-19 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8220-115-4 | |
dc.references | Cudzich B., 2012, Wykorzystanie technik ludycznych oraz Webquest w nauczaniu języka specjalistycznego, „Homo Ludens”, nr 1(4). | pl_PL |
dc.references | Galińska E., 2007, Odgrywana postać a własne „ja” graczy RPG, w: Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, t. 2, Poznań, s. 255–268. | pl_PL |
dc.references | Gałuszka D., 2017, Gry wideo w środowisku rodzinnym, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Hofman A., 2009, Interdyscyplinarne nauczanie z zastosowaniem narzędzi technologii informacyjnej. Edukacyjne gry i programy on-line w nauczaniu języka obcego osób dorosłych – elementy neuropsychologii, „Homo Ludens”, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Huizinga J., 1998, Zabawa jako źródło kultury, tłum. M. Kurecka i W. Wirpsza, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Jasiński J., 2007, Uczestnicy masowych gier internetowych „cyfrową awangardą” współczesnego społeczeństwa informatycznego, w: Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, t. 2, Poznań, s. 131–142. | pl_PL |
dc.references | Kajak P., 2008, Hip hop – miejska lingua franca?, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2(2). | pl_PL |
dc.references | Kotuła K., 2017, Rzeczywistość wirtualna w nauczaniu języków obcych – nowy paradygmat komunikacji w dyskursie szkolnym?, „Homo Ludens”, nr 1(10). | pl_PL |
dc.references | Kraszewska K., 2009, Zabawa w teatr. Kształcenie językowe z wykorzystaniem perspektywy neurobiologicznej i psychoruchowych predyspozycji uczniów, „Homo Ludens”, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Krysińska D., 2007, Role-playing games a rozwój moralny graczy, w: Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, t. 2, Poznań, s. 269–276. | pl_PL |
dc.references | Leszczyński K., 2007, Problematyka granicy w symulacji i grze, w: Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, t. 2, Poznań, s. 277–286. | pl_PL |
dc.references | Marko A., 2014, Drama na lekcjach języka obcego – o potencjale metody, „Homo Ludens”, nr 1(6). | pl_PL |
dc.references | Mochocki M., 2009, Teatralne gry fabularne (Larp-Y) w nauczaniu szkolnym, „Homo Ludens”, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Pałasz P., 2013, Piosenka popularna jako materiał dydaktyczny oraz możliwość jej wykorzystania na zajęciach z języka polskiego jako obcego, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 20. | pl_PL |
dc.references | Przybyłowska J. A., 2007, Psychodrama. Gra jako forma terapii, w: Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, Tekst i rytuał, t. 2, Poznań, s. 287–290. | pl_PL |
dc.references | Rusek B., 2010, Zabawy rozwijające sprawność mówienia w języku obcym, „Homo Ludens”, nr 1(2). | pl_PL |
dc.references | Sambor M., 2007, Wykorzystanie gier symulacyjnych w uczeniu kompetencji interkulturowej, w: Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, t. 1, Poznań, s. 219–230. | pl_PL |
dc.references | Siek-Piskozub T., 1994, Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Siek-Piskozub T., Wach A., 2006, Muzyka i słowa. Rola piosenki w procesie przyswajania języka obcego, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Suits B., 2016, Konik polny. Gry, życie i utopia, tłum. F. Kobiela, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Surdyk A., 2007, Od Tolkiena do Glottodydaktyki, Czyli o technice gier fabularnych w dydaktyce języków obcych i gustach literackich studentów, w: Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, Tekst i Rytuał, t. 1, Poznań, s. 91–98. | pl_PL |
dc.references | Szeja J. Z., 2011, Teatralne i narracyjne gry fabularne jako aktywizujące metody nauczania, „Homo Ludens”, nr 1(3). | pl_PL |
dc.references | Urbaniak A., 2009, Kultura a język. Rola gier w rozwoju językowym współczesnego człowieka w świetle hipotezy Sapira-Whorfa, „Homo Ludens”, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Wajda N., 2014, Gry kooperacyjne na zajęciach języka obcego dla przedszkolaków, „Homo Ludens”, nr 1(6). | pl_PL |
dc.references | Wittgenstein L., 2019, Tractatus Logico-Philosophicus, tłum. B. Wolniewicz, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Zarzycka G., Rudziński S., 2013, Multimedialna gra I Spy w świetle założeń podejścia zadaniowego do nauczania i uczenia się języków obcych, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 20. | pl_PL |
dc.references | http1: https://biologiauczsiesam.com/2016/07/29/biologiczne-taboo-gra/ [26.03.2019]. | pl_PL |
dc.references | http2: https://matematykawmaczku.blogspot.com/2017/03/gamifikacja-na-lekcjach-matematyki.html [26.03.2019]. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | agnieszka.banach@unilodz.eu | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | paulina.kazmierczak@unilodz.eu | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8220-114.7.01 | |
dc.discipline | językoznawstwo | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |