Show simple item record

dc.contributor.authorBanach, Agnieszka
dc.contributor.authorKaźmierczak, Paulina
dc.contributor.editorKaźmierczak, Paulina
dc.contributor.editorBanach, Agnieszka
dc.contributor.editorBiernacka, Michalina
dc.date.accessioned2022-09-08T15:22:37Z
dc.date.available2022-09-08T15:22:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationBanach A., Kaźmierczak P., Ludyczność w (glotto)dydaktyce – stan badań i rozwój metody, [w:] Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 11-19, http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.01pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-114-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43096
dc.description.abstractArtykuł składa się z dwóch części. Pierwsza z nich prezentuje dotychczasowe badania dotyczące ludyczności w nauczaniu m.in. języków obcych. Przedstawia zalety i wady wykorzystywania metody ludycznej, która staje się coraz bardziej popularna we współczesnej dydaktyce. Druga część zawiera opisy poszczególnych artykułów znajdujących się w tomie, a tym samym pozwala na zapoznanie się z treścią niniejszej publikacji.pl_PL
dc.description.abstractThe article consists of two parts. The first one presents previous research on ludicity in teaching inter alia foreign languages. It shows merits and drawbacks of using the ludic methods, which is going to be more and more popular in contemporary didactic. The second part contains descriptions of particular articles included in the volume and thereby helps to learn what the publication contains.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBiernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectludycznośćpl_PL
dc.subjectglottodydaktykapl_PL
dc.subjectdydaktykapl_PL
dc.subjectmetoda ludycznapl_PL
dc.subjectludicitypl_PL
dc.subjectglottodidacticpl_PL
dc.subjectdidacticpl_PL
dc.subjectludic methodpl_PL
dc.titleLudyczność w (glotto)dydaktyce – stan badań i rozwój metodypl_PL
dc.title.alternativeLudicity in (Glotto)Didactic – State of Research and Evolution of the Methodpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number11-19pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódźpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódźpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-115-4
dc.referencesCudzich B., 2012, Wykorzystanie technik ludycznych oraz Webquest w nauczaniu języka specjalistycznego, „Homo Ludens”, nr 1(4).pl_PL
dc.referencesGalińska E., 2007, Odgrywana postać a własne „ja” graczy RPG, w: Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, t. 2, Poznań, s. 255–268.pl_PL
dc.referencesGałuszka D., 2017, Gry wideo w środowisku rodzinnym, Kraków.pl_PL
dc.referencesHofman A., 2009, Interdyscyplinarne nauczanie z zastosowaniem narzędzi technologii informacyjnej. Edukacyjne gry i programy on-line w nauczaniu języka obcego osób dorosłych – elementy neuropsychologii, „Homo Ludens”, nr 1.pl_PL
dc.referencesHuizinga J., 1998, Zabawa jako źródło kultury, tłum. M. Kurecka i W. Wirpsza, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJasiński J., 2007, Uczestnicy masowych gier internetowych „cyfrową awangardą” współczesnego społeczeństwa informatycznego, w: Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, t. 2, Poznań, s. 131–142.pl_PL
dc.referencesKajak P., 2008, Hip hop – miejska lingua franca?, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2(2).pl_PL
dc.referencesKotuła K., 2017, Rzeczywistość wirtualna w nauczaniu języków obcych – nowy paradygmat komunikacji w dyskursie szkolnym?, „Homo Ludens”, nr 1(10).pl_PL
dc.referencesKraszewska K., 2009, Zabawa w teatr. Kształcenie językowe z wykorzystaniem perspektywy neurobiologicznej i psychoruchowych predyspozycji uczniów, „Homo Ludens”, nr 1.pl_PL
dc.referencesKrysińska D., 2007, Role-playing games a rozwój moralny graczy, w: Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, t. 2, Poznań, s. 269–276.pl_PL
dc.referencesLeszczyński K., 2007, Problematyka granicy w symulacji i grze, w: Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, t. 2, Poznań, s. 277–286.pl_PL
dc.referencesMarko A., 2014, Drama na lekcjach języka obcego – o potencjale metody, „Homo Ludens”, nr 1(6).pl_PL
dc.referencesMochocki M., 2009, Teatralne gry fabularne (Larp-Y) w nauczaniu szkolnym, „Homo Ludens”, nr 1.pl_PL
dc.referencesPałasz P., 2013, Piosenka popularna jako materiał dydaktyczny oraz możliwość jej wykorzystania na zajęciach z języka polskiego jako obcego, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 20.pl_PL
dc.referencesPrzybyłowska J. A., 2007, Psychodrama. Gra jako forma terapii, w: Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, Tekst i rytuał, t. 2, Poznań, s. 287–290.pl_PL
dc.referencesRusek B., 2010, Zabawy rozwijające sprawność mówienia w języku obcym, „Homo Ludens”, nr 1(2).pl_PL
dc.referencesSambor M., 2007, Wykorzystanie gier symulacyjnych w uczeniu kompetencji interkulturowej, w: Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, t. 1, Poznań, s. 219–230.pl_PL
dc.referencesSiek-Piskozub T., 1994, Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSiek-Piskozub T., Wach A., 2006, Muzyka i słowa. Rola piosenki w procesie przyswajania języka obcego, Poznań.pl_PL
dc.referencesSuits B., 2016, Konik polny. Gry, życie i utopia, tłum. F. Kobiela, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSurdyk A., 2007, Od Tolkiena do Glottodydaktyki, Czyli o technice gier fabularnych w dydaktyce języków obcych i gustach literackich studentów, w: Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, Tekst i Rytuał, t. 1, Poznań, s. 91–98.pl_PL
dc.referencesSzeja J. Z., 2011, Teatralne i narracyjne gry fabularne jako aktywizujące metody nauczania, „Homo Ludens”, nr 1(3).pl_PL
dc.referencesUrbaniak A., 2009, Kultura a język. Rola gier w rozwoju językowym współczesnego człowieka w świetle hipotezy Sapira-Whorfa, „Homo Ludens”, nr 1.pl_PL
dc.referencesWajda N., 2014, Gry kooperacyjne na zajęciach języka obcego dla przedszkolaków, „Homo Ludens”, nr 1(6).pl_PL
dc.referencesWittgenstein L., 2019, Tractatus Logico-Philosophicus, tłum. B. Wolniewicz, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZarzycka G., Rudziński S., 2013, Multimedialna gra I Spy w świetle założeń podejścia zadaniowego do nauczania i uczenia się języków obcych, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 20.pl_PL
dc.referenceshttp1: https://biologiauczsiesam.com/2016/07/29/biologiczne-taboo-gra/ [26.03.2019].pl_PL
dc.referenceshttp2: https://matematykawmaczku.blogspot.com/2017/03/gamifikacja-na-lekcjach-matematyki.html [26.03.2019].pl_PL
dc.contributor.authorEmailagnieszka.banach@unilodz.eupl_PL
dc.contributor.authorEmailpaulina.kazmierczak@unilodz.eupl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-114.7.01
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe