Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStefaniak, Wioletta
dc.contributor.editorKudra, Barbara
dc.contributor.editorSzkudlarek-Śmiechowicz, Ewa
dc.date.accessioned2022-08-09T12:42:34Z
dc.date.available2022-08-09T12:42:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationStefaniak W., Wybrane elementy kiczu językowego w reklamie na przykładzie dziennika „Metro” – analiza tekstu, [w:] Kicz w języku i komunikacji, Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 323-334, https://doi.org/10.18778/8088-032-0.33pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-032-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42735
dc.descriptionCelem artykułu jest omówienie problematyki związanej z występowaniem kiczu w języku reklamy. Analizie zostało poddane dominujące w komunikatach słownictwo. Przedmiot badania stanowi język reklamy w wybranych tekstach komunikatów reklamowych w prasie na przykładzie warszawskiego dziennika „Metro” z roku 2014.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Kicz w języku i komunikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkicz w reklamiepl_PL
dc.subjectsłownictwopl_PL
dc.subjectkomunikaty reklamowepl_PL
dc.subjectdziennik "Metro"pl_PL
dc.subjectindykatory kiczupl_PL
dc.subjectzainteresowanie czytelnikapl_PL
dc.titleWybrane elementy kiczu językowego w reklamie na przykładzie dziennika „Metro” – analiza tekstupl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number323-334pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawskipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-033-7
dc.referencesBanach A. [1968], O kiczu, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl_PL
dc.referencesBańko M. (red.) [2006], Słownik wyrazów obcych PWN, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBańko M. [2006], Polszczyzna na co dzień, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBralczyk J. [2004], Język na sprzedaż, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesBroch H. [1998], Kilka uwag o kiczu i inne eseje, Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBurszta W. J., Piątkowski K. [1994], O czym opowiada antropologiczna opowieść, Instytut Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBurszta W. J., Sekuła E. A. i in. [2008], Kiczosfery współczesności, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzapliński J. (red. nauk. wyd. pol.) [1996], Encyklopedia Blackwella. Psychologia społeczna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDoda A. [2007], Ironia i ofiara, Wyd. Naukowe UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesFiderkiewicz M. (red.) [2006], Kicz w kulturze, Muzeum Śląskie, Katowice.pl_PL
dc.referencesGrabska E., Jaroszewski T. S. [1981], Dzieła czy kicze, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHandke K. [2008], Socjologia języka, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHeryszek T., Stróżycki M. [2007], Nowoczesna reklama na współczesnym rynku, Wyd. Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJaniszewska K. [i in.] [2009], Wiedza o reklamie: Od pomysłu do efektu, Warszawa− Bielsko-Biała.pl_PL
dc.referencesMarcjanik M. [2007], Grzeczność w komunikacji językowej, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarkowski A. [1992], Polszczyzna końca XX wieku, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMoles A. [1978], Kicz, czyli sztuka szczęścia, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOczko P. [2008], CAMPania Zjawisko campu we współczesnej kulturze, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPiątkowski K. [2008], Kicz jako problem antropologiczny, [w:] Kiczosfery współczesności, Burszta W. J., Sekuła E. A., Wyd. WSPS Academica, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPlesnar Ł. A. [1997], Piękne kobiety, pejzaże i zwierzęta, [w:] Niedyskretny urok kiczu, G. Stachówna (red.), UNIVERSITAS, Kraków.pl_PL
dc.referencesPłóciennik I., Podlawska D. [2004], Słownik wiedzy o języku, Wyd. PPU „Park” Sp. z o.o., Bielsko Biała.pl_PL
dc.referencesPodracki J. (red.) [1993], Polszczyzna płata nam figle, Wyd. MEDIUM, Warszawa.pl_PL
dc.referencesReklamy [2014], „Metro”, nr 2735−2802.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-032-0.33
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL
dc.disciplinenauki o komunikacji społecznej i mediachpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe