Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLegomska, Julia
dc.contributor.editorKudra, Barbara
dc.contributor.editorSzkudlarek-Śmiechowicz, Ewa
dc.date.accessioned2022-08-09T12:38:07Z
dc.date.available2022-08-09T12:38:07Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationLegomska J., O pięknym dzieciństwie – kicz w komunikacyjnej strategii zespolonej przekazu prasowego (na przykładzie magazynu lifestylowego dla rodziców kidultów), [w:] Kicz w języku i komunikacji, Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 279-289, https://doi.org/10.18778/8088-032-0.29pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-032-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42731
dc.descriptionRozważania podjęte w niniejszym tekście zasadzają się na pojęciu „kiczu konsumpcyjnego”, charakteryzowanego przez Wojciecha Józefa Bursztę jako „treść życia opartego na wierze w konsumpcję” i przesuwającego rozumienie kiczu z formy na treść. Nie o kicz jarmarczny będzie chodziło, nie o kicz-szmirę, a o kicz wyrachowany, cechujący się biegłością rzemiosła. Ten traktowany jest tu jako narzędzie strategicznych (manipulacyjnych?) działań komunikacyjnych nadawcy.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Kicz w języku i komunikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkicz konsumpcyjnypl_PL
dc.subjectprzekaz prasowypl_PL
dc.subjectmagazyn "Gaga"pl_PL
dc.subjectdziecięctwopl_PL
dc.subjectdoroślipl_PL
dc.subjectmagazyn lifestyle’owypl_PL
dc.titleO pięknym dzieciństwie – kicz w komunikacyjnej strategii zespolonej przekazu prasowego (na przykładzie magazynu lifestylowego dla rodziców kidultów)pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number279-289pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Śląskipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-033-7
dc.referencesBarthes R. [1970], Mit i znak, tłum. W. Błońska, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBerlińska A. [2007a], Dorosłość podszyta dzieckiem http://www.rp.pl/artykul/67387.html?p=2 [dostęp 10.04.2015].pl_PL
dc.referencesBerlińska A. [2007b], Kidult w średnim wieku http://www.rp.pl/artykul/67387.html?p=2 [dostęp 10.04.2015].pl_PL
dc.referencesBogunia-Borowska M. [2006], Infantylizacja kulturowa. Adolescencja dzieci oraz infantylizacja dorosłych, [w:] Dziecko w świecie mediów i konsumpcji, Bogunia-Borowska M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesBroch H. [1998], Kilka uwag o kiczu i inne eseje, tłum. D. Borkowska, J. Garewicz, R. Turczyn, Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBurszta W. J. [2006], Kicz konsumpcyjny, [w:] Kicz w kulturze, Fiderkiewicz M. (red.), Wydawnictwa Muzeum Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesBurszta W. J. [2008], Wielokulturowość – nowy globalny folkloryzm, [w:] Kiczosfery współczesności, Burszta W. J., Sekuła E. A. (red.), Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej „Academica”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzabanowska-Wróbel A. [2003], Dziecko. Symbol i zagadnienia antropologiczne w literaturze Młodej Polski, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesCzaja D. [1994], Reklamowy smak raju: między archetypem i historią, [w:] Mitologie popularne. Szkice z antropologii współczesności, Czaja D. (red.), Kraków.pl_PL
dc.referencesEco U. [1972], Pejzaż semiotyczny, tłum. A. Weinsberg, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJaniak A. [2010], Stać się jak dziecko. Proza polska wobec infantylizacji współczesnej kultury, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław.pl_PL
dc.referencesJarecka U. [2012], Style życia w kontekście kultury wizerunku, [w:] Style życia, wartości, obyczaje. Stare tematy, nowe spojrzenia, Jawłowska A. i in. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJung C. G. [1988], Fenomenologia archetypu dziecka, [w:] Dzieci, t. II, Janion M., Chwin S. i in. (wybór, oprac., red.), Wydawnictwo Morskie, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKicz w kulturze [2006], Fiderkiewicz M. (red.), Wydawnictwa Muzeum Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesKiczosfery współczesności [2008], Burszta W. J., Sekuła E. A. (red.), Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej „Academica”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLeszczuk-Fiedziukiewicz A. [2006], Konsumpcja i więzi rodzinne – sytuacja dziecka i rodzica w reklamie telewizyjnej, [w:] Dziecko w świecie mediów i konsumpcji, Bogunia-Borowska M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesLewiński D. [2009], Komunikacja marketingowa a ideologia. Rzecz o kulturalizacji rynku, [w:] Ideologie codzienności, Kamińska-Szmaj I. i in. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesLoewe I. [2007], Gatunki paratekstowe w komunikacji medialnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesMarzec M. [2013], Tylko nie mów do mnie „kidult”! http://www.marketing.org.pl/index.php/go=2/act=2/aid=m51fae43347532/ (artykuł z wydania papierowego „Marketing w Praktyce” 2013, nr 8) [dostęp 10.04.2015].pl_PL
dc.referencesMichalewski K [2009], Komunikaty mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesMichalewski K. [2004], Telewizyjna manipulacja zespolona, [w:] Manipulacja w języku, Krzyżanowski P., Nowak P. (red.), Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesMikułowski-Pomorski J. [2006], Jak narody porozumiewają się ze sobą w komunikacji międzykulturowej i komunikowaniu medialnym, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesMoles A. [1978], Kicz, czyli sztuka szczęścia. Studium o psychologii kiczu, tłum. A. Szczepańska, E. Wende, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOgonowska A. [2004], Przemoc ikoniczna. Zarys wykładu, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków.pl_PL
dc.referencesPolak K. [2005], O mitach, symbolach, archetypach i markach http://marketing-news.pl/theme.php?art=351 [dostęp 13.04.2015].pl_PL
dc.referencesStyle życia w komunikacji. Komunikacyjna stratyfikacja społeczeństwa [2012], Komunikant J. (oprac.), Wydawnictwo LIBRON, Kraków.pl_PL
dc.referencesStyle życia, wartości, obyczaje. Stare tematy, nowe spojrzenia [2012], Jawłowska A. i in. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTermińska, K. [1997], Dziecko – problem lingwistyczny, [w:] Śląsk w badaniach językoznawczych: badanie pogranicza językowo-kulturowego polsko-czeskiego, t. II: Rodzina: język, tradycja, tożsamość, red. I. Nowakowska-Kempna, Katowice.pl_PL
dc.referencesThompson, J. B. [1998], Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów, tłum. I. Mielnik, Wydawnictwo Astrum, Wrocław.pl_PL
dc.referencesWojtak, M. [2006], Interakcyjny styl komunikowania w prasie kobiecej, [w:] Teksty kultury. Oblicza komunikacji XXI wieku, t. 1, Mazur J., Rzeszutko-Iwan M. (red.), Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesWolańska, E. [2007], Współdziałanie słowa i obrazu w prasie tabloidowej, [w:] Język a komunikacja, t. 17: Język polski XXI wieku: analizy, oceny, perspektywy, monografia z cyklu „Język trzeciego tysiąclecia”, Szpila G. (red.), Krakowskie Towarzystwo Popularyzowania Wiedzy o Komunikacji Językowej „Tertium”, Kraków.pl_PL
dc.referencesWysłouch, S. [2007], Literatura i semiotyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŻurawicka-Koczan, M. [2006], Semiotyczna droga do marki http://marketing-news.pl/theme.php?art=358 [dostęp 13.04.2015].pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-032-0.29
dc.disciplinenauki o komunikacji społecznej i mediachpl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe