| dc.contributor.author | Miławska, Małgorzata | |
| dc.contributor.editor | Kudra, Barbara | |
| dc.contributor.editor | Szkudlarek-Śmiechowicz, Ewa | |
| dc.date.accessioned | 2022-08-09T12:28:17Z | |
| dc.date.available | 2022-08-09T12:28:17Z | |
| dc.date.issued | 2016 | |
| dc.identifier.citation | Miławska M., „Kocham cię najbardziej na świecie”, czyli o tym, jak dialog wpływa na kiczowatość filmu (na wybranych przykładach), [w:] Kicz w języku i komunikacji, Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 181-190, https://doi.org/10.18778/8088-032-0.19 | pl_PL |
| dc.identifier.isbn | 978-83-8088-032-0 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42720 | |
| dc.description | W niniejszym artykule Autorka proponuje pewną modyfikację spojrzenia na kinowe przykłady bezguścia i przedstawić je zarówno z punktu widzenia filmoznawczego, jak i językoznawczego, a przede wszystkim zastanowić się nad tym, c z y warstwa językowa filmów wpływa na odbiór danego utworu jako produktu kiczowatego, a jeśli tak – to dlaczego tak się dzieje. | pl_PL |
| dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
| dc.language.iso | pl | pl_PL |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
| dc.relation.ispartof | Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Kicz w języku i komunikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.subject | kiczowatość filmu | pl_PL |
| dc.subject | bezguście | pl_PL |
| dc.subject | pojęcie kiczu | pl_PL |
| dc.subject | polskie komedie romantyczne | pl_PL |
| dc.subject | dialogi filmowe | pl_PL |
| dc.subject | film | pl_PL |
| dc.title | „Kocham cię najbardziej na świecie”, czyli o tym, jak dialog wpływa na kiczowatość filmu (na wybranych przykładach) | pl_PL |
| dc.type | Book chapter | pl_PL |
| dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
| dc.page.number | 181-190 | pl_PL |
| dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl_PL |
| dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-033-7 | |
| dc.references | Banach A. [1968], O kiczu, Wydawnictwo Literackie, Kraków. | pl_PL |
| dc.references | Beylin P. [1975], Autentyczność i kicze. Artykuły i felietony, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
| dc.references | Buttler D. [2001], Polski dowcip językowy, wyd. III z uzup., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
| dc.references | Cegiełkówna I. [2011], Och, Karol 2, „Kino”, nr 3. | pl_PL |
| dc.references | Garbaczewski A. [2006], Tylko mnie kochaj, „Kino”, nr 2. | pl_PL |
| dc.references | Hendrykowski M. [1997], Kłopoty z kiczem filmowym, [w:] Niedyskretny urok kiczu. | pl_PL |
| dc.references | Problemy filmowej kultury popularnej, Stachówna G. (red.), Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, Kraków. | pl_PL |
| dc.references | Kiczosfery współczesności [2008], Burszta W. J., Sekuła E. A. (red.), Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej „Academica”, Warszawa. | pl_PL |
| dc.references | Kowalska B. [2013], Czy pojęcie „kicz” ma jeszcze sens?, „Format”, nr 67. | pl_PL |
| dc.references | Krzyżaniak-Gumowska A. [2012], Bydło kinowe i tak przyjdzie, „Newsweek Polska”, nr 12. | pl_PL |
| dc.references | Lubelski T. [2009], Historia kina polskiego. Twórcy, filmy, konteksty, Videograf II, Chorzów. | pl_PL |
| dc.references | Łupak S. [2012], Trzy wymiary kaca, „Film”, nr 3. | pl_PL |
| dc.references | Markowski A. [2004], Wielki słownik poprawnej polszczyzny PWN, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
| dc.references | Miszczak M. [2001], Kicz i parodia w prozie Manueli Gretkowskiej. Czym jest; jak jest; po co jest?, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, nr 2. | pl_PL |
| dc.references | Moles A. [1978], Kicz, czyli sztuka szczęścia. Studium o psychologii kiczu, przeł. A. Szczepańska, E. Wende, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
| dc.references | Niedyskretny urok kiczu. Problemy filmowej kultury popularnej [1997], Stachówna G. (red.), Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, Kraków. | pl_PL |
| dc.references | Przylipiak M., Szyłak J. [1999], Nurt bandycki, [w:] Przylipiak M., Szyłak J., Kino najnowsze, Znak, Kraków. | pl_PL |
| dc.references | Sontag S. [1979], Notatki o kampie, przeł. W. Wertenstein, „Literatura na Świecie”, nr 9. | pl_PL |
| dc.references | Wojnicka J., Katafiasz O. [2008], Słownik wiedzy o filmie, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa–Bielsko-Biała. | pl_PL |
| dc.references | https://www.youtube.com/watch?v=Wk8PvnShwSo [dostęp 20.05.2015]. | pl_PL |
| dc.identifier.doi | 10.18778/8088-032-0.19 | |
| dc.discipline | językoznawstwo | pl_PL |
| dc.discipline | nauki o komunikacji społecznej i mediach | pl_PL |
| dc.discipline | sztuki filmowe i teatralne | pl_PL |