dc.contributor.author | Czempka-Wewióra, Maria | |
dc.contributor.editor | Kudra, Barbara | |
dc.contributor.editor | Szkudlarek-Śmiechowicz, Ewa | |
dc.date.accessioned | 2022-08-09T12:25:32Z | |
dc.date.available | 2022-08-09T12:25:32Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Czempka-Wewióra M., Tekst uproszczony w procesie nauczania języka polskiego jako obcego, [w:] Kicz w języku i komunikacji, Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 161-169, https://doi.org/10.18778/8088-032-0.17 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-032-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42718 | |
dc.description | Autorka dokonuje analizy tekstów literackich opracowanych z myślą o obcokrajowcachi ich adaptacjach, które w Polsce nie są jeszcze aż tak popularne, jak ma to miejsce w przypadku glottodydaktyki języka angielskiego czy niemieckiego. Ich liczba jednak stale zwiększa się, a „teksty uproszczone” cieszą się coraz większą popularnością. Znajomość tekstów reprezentatywnych dla danego kraju pozwala bowiem lepiej zrozumieć jego kulturę i obyczajowość. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Kicz w języku i komunikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | nauczanie języka polskiego jako obcego | pl_PL |
dc.subject | „teksty uproszczone” | pl_PL |
dc.subject | pomoce dydaktyczne | pl_PL |
dc.subject | teksty literackie | pl_PL |
dc.subject | metodyka | pl_PL |
dc.title | Tekst uproszczony w procesie nauczania języka polskiego jako obcego | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | 161-169 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Śląski | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-033-7 | |
dc.references | Cieszyńska J. [2006], Kocham uczyć czytać. Poradnik dla rodziców i nauczycieli, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Dakowska M. [2005], Teaching English as a Foreign Language, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Jastrzębowska G. [2003], Zakłócenia i zaburzenia rozwoju mowy, [w:] Logopedia. Pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki, Gałkowski T., Jastrzębowska G. (red.), t. 2, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 9−79. | pl_PL |
dc.references | Jastrzębowska G. [2005], Opóźnienie rozwoju mowy, [w:] Podstawy neurologopedii. Podręcznik akademicki, Gałkowski T., Jastrzębowska G. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 360−378. | pl_PL |
dc.references | Komorowska H. [2009], Metodyka nauczania języków obcych, Wydawnictwo Edukacyjne Fraszka, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kozłowski A. [1991], Literatura piękna w nauczaniu języków obcych, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Seretny A. [2014], Czytanie ekstensywne – tekst w perspektywie glottodydaktycznej, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 1 (13), Cudak R. (red.), Wydawnictwo Gnome, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Szałek M. [2004], Jak motywować uczniów do nauki języka obcego. Motywacja w teorii i praktyce, Wydawnictwo Wagros, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Uniwersalny słownik języka polskiego (USJP) [2004], Dubisz S. (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-032-0.17 | |
dc.discipline | językoznawstwo | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |