Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSadowski, Michał
dc.contributor.editorKwiatkowska, Alina
dc.date.accessioned2022-06-13T15:29:26Z
dc.date.available2022-06-13T15:29:26Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationSadowski M., Dwa rozszerzenia Unii Europejskiej w metaforze polskiej, brytyjskiej i amerykańskiej, [w:] Przestrzenie kognitywnych poszukiwań, Kwiatkowska A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 97-108, https://doi.org/10.18778/7525-669-7.08pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-669-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42125
dc.descriptionAutor w niniejszej publikacji przeprowadził analizę metaforycznej reprezentacji Unii Europejskiej oraz dwóch jej rozszerzeń w roku 2004 i 2007, widzianych przez pryzmat dwóch języków: polskiego i angielskiego oraz trzech kultur: polskiej, angielskiej i amerykańskiej. Co ważne, oprócz różnic kulturowo-językowych, pod uwagę wzięta została także zmiana w czasie. Materiał językowy pochodzi z artykułów z tygodników opiniotwórczych w Polsce, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych opublikowanych w okresach bezpośrednio poprzedzających rozszerzenia.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKwiatkowska A. (red.), Przestrzenie kognitywnych poszukiwań, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectUnia Europejskapl_PL
dc.subjectmetafora polskapl_PL
dc.subjectmetafora brytyjskapl_PL
dc.subjectmetafora amerykańskapl_PL
dc.subjectteoria metafory pojęciowejpl_PL
dc.titleDwa rozszerzenia Unii Europejskiej w metaforze polskiej, brytyjskiej i amerykańskiejpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011pl_PL
dc.page.number97-108pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet im. Adama Mickiewiczapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-920-4
dc.referencesBarcelona, A. 2003. The metaphorical and metonymic understanding of the trinitarian dogma. International Journal of English Studies 3(1): 1–27.pl_PL
dc.referencesBell, Allan. 1996. The language of news media. Oxford: Blackwell Publishers.pl_PL
dc.referencesBourdieu, P. 1991. Language and symbolic power. Polity Press: Oxford.pl_PL
dc.referencesCharteris-Black, J. 2004. Corpus Approaches to Critical Metaphor Analysis. New York: Palgrave Macmillan.pl_PL
dc.referencesCharteris-Black, J. 2005. 2005. Politicians and rhetoric. The Persuasive Power of Metaphor. Palgrave Macmillan: New York.pl_PL
dc.referencesChouliaraki, L. 2000. “Political discourse in the news – democratizing responsibility or aestheticizing politics?”, Discourse and society 11(3): 293–314.pl_PL
dc.referencesDavies, N. 1981. God’s Playground. 2 vols. Oxford: Oxford University Press.pl_PL
dc.referencesFiske, J, 1994. Introduction to communication studies. London: Routledge.pl_PL
dc.referencesFowler, R. 1996. Language in the news. New York: Routledge.pl_PL
dc.referencesFukuyama, F. 1992. The end of history and the last man. New York: Free Press.pl_PL
dc.referencesGoatly, A. 1997. The Language of Metaphors. London: Routledge.pl_PL
dc.referencesHabermas, J. 1974. The Public Sphere: An Encyclopedia Article (1964). New German Critique 3: 49–55.pl_PL
dc.referencesKennedy, V. 2000. Metaphors in the news. Metaphor and symbol 15(4): 209–211.pl_PL
dc.referencesKoller, V. 2004. Metaphor and gender in business media discourse. A critical cognitive study. Palgrave Macmillan: New York.pl_PL
dc.referencesKoller, V. 2005. Critical discourse analysis and social cognition: evidence from business media discourse, Discourse and Society 16(2): 199–224.pl_PL
dc.referencesKövecses, Z. 2002. Metaphor. A practical introduction. New York: Oxford University Press.pl_PL
dc.referencesKrzeszowski, T. 1997. Angels and Devils in Hell. Elements of Axiology in semantics. Warszawa: Energeis.pl_PL
dc.referencesLakoff, G. 2002. Moral politics: How liberals and conservatives think. Chicago: The University of Chicago Press.pl_PL
dc.referencesLakoff, G. 2004. Don’t think of an elephant! Know your values and frame the debate. White River Junction, VT: Chelsea Green.pl_PL
dc.referencesLakoff, G. 2006a. Whose freedom? The battle over America’s most important idea. New York: Farrar Strauss Giroux.pl_PL
dc.referencesLakoff, G. 2006b. Thinking points: our American vision and values. New York: Farrar Strauss Giroux.pl_PL
dc.referencesLakoff, G. i M. Johnson. 1980. Metaphors we live by. Chicago: The University of Chicago Press.pl_PL
dc.referencesLakoff, G. i M. Turner. 1989. More than cool reason: A field guide to poetic metaphor. Chicago: The University of Chicago Press.pl_PL
dc.referencesMoravcsik, A. 2006. Open the doors. Newsweek, 2 Oct. 2006: 38–41.pl_PL
dc.referencesMusolff, A. 2004. Metaphors and Political Discourse. Analogical Reasoning in Debates about Europe. New York: Palgrave Macmillan.pl_PL
dc.referencesOxford English Dictionary. 1989 www.oed.compl_PL
dc.referencesPinker, S. 2006. Block that metaphor!. The New Republic 9 Oct. 2006 http://pinker.wjh.harvard.edu/articles/media/2006_09_30_thenewrepublic.htmlpl_PL
dc.referencesSzwedek, A. 2006. The Great Chain of Being [Seminar handout, University of Adam Mickiewicz, Poznań].pl_PL
dc.referencesWodak, R. 2000. Critical discourse analysis at the end of the 20th century. Research on language and social interaction 32(1&2): 185–193.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-669-7.08
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe