Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFigat, Katarzyna
dc.contributor.editorCiszewska, Ewa
dc.contributor.editorKlejsa, Konrad
dc.date.accessioned2022-06-04T17:24:18Z
dc.date.available2022-06-04T17:24:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationFigat K., Usłyszeć film: przyczynek do dyskusji na temat edukacji z zakresu dźwięku i muzyki filmowej, [w:] Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 197-215, https://doi.org/10.18778/8088-486-1.13pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-486-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42071
dc.descriptionW niniejszym artykule Autorka podejmuje próbę uporządkowania zagadnień związanych z percepcją i analizą dźwięku filmowego – a właściwie próbę wskazania przyczyn braku tychże, oraz wybranych inicjatyw mających na celu poprawę stanu rzeczy. Mimo niemal dziewięćdziesięcioletniej historii dźwięku filmowego, refleksje dotyczące sposobu, w jaki warstwa dźwiękowa oddziałuje na widza, czy też uczestniczy w kształtowaniu narracji filmu, sprowadzają się zwykle do podkreślania funkcji muzyki (ilustracyjnej) – mającej najczęściej uwydatniać stany emocjonalne bohaterów, oraz roli dialogów jako nośnika informacji – ich słyszalność i zrozumiałość jest w zasadzie jedynym wymaganiem stawianym przez większość widzów. Rzeczywistość dźwiękową w filmie zwykło się postrzegać jako pewnik.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofCiszewska E., Klejsa K. (red.), Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectdźwięk filmowypl_PL
dc.subjectmuzyka filmowapl_PL
dc.subjectedukacja filmowapl_PL
dc.subjectfilmpl_PL
dc.subjectedukacja filmowapl_PL
dc.subjectścieżka dźwiękowapl_PL
dc.titleUsłyszeć film: przyczynek do dyskusji na temat edukacji z zakresu dźwięku i muzyki filmowejpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number197-215pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-487-8
dc.contributor.authorBiographicalnoteKatarzyna Figat – absolwentka specjalności filmowej na Wydziale Reżyserii Dźwięku Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie oraz studiów magisterskie w zakresie filmoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim. Na co dzień pracuje jako konsultant muzyczny w filmach fabularnych, dokumentalnych i serialach; współpracowała między innymi przy filmie „Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy” w reż. Janusza Majewskiego, nagrodzonym Srebrnymi Lwami na Festiwalu Filmowym w Gdyni (2015). Doktorantka w Zakładzie Historii i Teorii Filmu UŁ.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-486-1.13
dc.disciplinesztuki filmowe i teatralnepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe