| dc.contributor.author | Zabłocka-Skorek, Joanna | |
| dc.contributor.editor | Ciszewska, Ewa | |
| dc.contributor.editor | Klejsa, Konrad | |
| dc.date.accessioned | 2022-06-04T17:23:35Z | |
| dc.date.available | 2022-06-04T17:23:35Z | |
| dc.date.issued | 2016 | |
| dc.identifier.citation | Zabłocka-Skorek J., Wychowawcza rola filmu w kontekście podstawy programowej szkoły ponadgimnazjalnej, [w:] Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 161-195, https://doi.org/10.18778/8088-486-1.12 | pl_PL |
| dc.identifier.isbn | 978-83-8088-486-1 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42070 | |
| dc.description | W niniejszym artykule Autorka stara się wykazać, że film i inne teksty kultury audiowizualnej są doskonałym narzędziem edukacji do wartości (edukacji aksjologicznej) młodzieży. Kontakt z dziełem filmowym może rozpocząć dialog z uczniem, umożliwić otwarcie się obu stron na szczerą dyskusję, wspierać proces edukacyjno-wychowawczy. | pl_PL |
| dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
| dc.language.iso | pl | pl_PL |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
| dc.relation.ispartof | Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.subject | film | pl_PL |
| dc.subject | edukacja filmowa | pl_PL |
| dc.subject | wychowanie | pl_PL |
| dc.subject | nauczanie | pl_PL |
| dc.subject | podstawa programowa | pl_PL |
| dc.subject | uczeń | pl_PL |
| dc.subject | nauczyciel | pl_PL |
| dc.title | Wychowawcza rola filmu w kontekście podstawy programowej szkoły ponadgimnazjalnej | pl_PL |
| dc.type | Book chapter | pl_PL |
| dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
| dc.page.number | 161-195 | pl_PL |
| dc.contributor.authorAffiliation | KinoSzkoła | pl_PL |
| dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-487-8 | |
| dc.contributor.authorBiographicalnote | Joanna Zabłocka-Skorek – doktor, filmoznawca, kulturoznawca i pedagog. W Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego obroniła dysertację na temat „Aksjologiczne podstawy edukacji audiowizualnej w kontekście dominujących praktyk odbiorczych uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych”. Autorka i kierownik projektu „KinoSzkoła. Interdyscyplinarny program edukacji medialnej”, realizowanego w kilkudziesięciu kinach na terenie całej Polski. | pl_PL |
| dc.identifier.doi | 10.18778/8088-486-1.12 | |
| dc.discipline | pedagogika | pl_PL |
| dc.discipline | sztuki filmowe i teatralne | pl_PL |