Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJakubowska, Małgorzata
dc.contributor.editorCiszewska, Ewa
dc.contributor.editorKlejsa, Konrad
dc.date.accessioned2022-06-04T17:20:53Z
dc.date.available2022-06-04T17:20:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationJakubowska M., Cele edukacji filmowej w Polsce: konteksty instytucjonalne i tendencje rozwojowe, [w:] Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 99-116, https://doi.org/10.18778/8088-486-1.08pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-486-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42066
dc.descriptionW artykule przedstawione zostały pokrótce najważniejsze historycznie ukształtowane i obecnie istniejące przyczyny, zakładane cele i osiągnięcia edukacji filmowej w Polsce. Chociaż ostatecznie w polskich szkołach obowiązuje model rozproszony edukacji filmowej, wspierany jest on przez szereg programów, które promują i rozwijają wiedzę filmoznawczą, zarówno podczas zajęć lekcyjnych, jak i pozalekcyjnych. Trudno wyrokować, jak wyglądałaby edukacja filmowa w Polsce, gdyby stała się w większym zakresie obowiązkiem narzuconym „odgórnie”.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofCiszewska E., Klejsa K. (red.), Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectedukacja filmowa w Polscepl_PL
dc.subjecttendencje rozwojowepl_PL
dc.subjectprzyczyny kulturowepl_PL
dc.subjectprzyczyny programowepl_PL
dc.subjectprzyczyny genealogicznepl_PL
dc.subjectprzyczyny wychowawczepl_PL
dc.subjectprzyczyny systemowepl_PL
dc.titleCele edukacji filmowej w Polsce: konteksty instytucjonalne i tendencje rozwojowepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number99-116pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-487-8
dc.contributor.authorBiographicalnoteMałgorzata Jakubowska – doktor habilitowany, filmoznawczyni, adiunkt w Zakładzie Historii i Teorii Filmu Uniwersytetu Łódzkiego, prowadzi również zajęcia dla studentów PWSFTviT w Łodzi. Autorka książek między innymi „Kryształy czasu. Kino Wojciecha Jerzego Hasa” (2014) oraz „Teoria filmu Gillesa Deleuze’a” (2004). Brała udział w przygotowaniu Filmoteki Szkolnej; prowadzi zajęcia w ramach Akademii Filmu Polskiego. W pracy naukowej łączy wykształcenie kulturoznawcze i filozoficzne. W centrum jej uwagi badawczej znajduje się analiza tekstu filmowego i teoria narracji.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-486-1.08
dc.disciplinehistoriapl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL
dc.disciplinesztuki filmowe i teatralnepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe