| dc.contributor.author | Jakubowska, Małgorzata | |
| dc.contributor.editor | Ciszewska, Ewa | |
| dc.contributor.editor | Klejsa, Konrad | |
| dc.date.accessioned | 2022-06-04T17:20:53Z | |
| dc.date.available | 2022-06-04T17:20:53Z | |
| dc.date.issued | 2016 | |
| dc.identifier.citation | Jakubowska M., Cele edukacji filmowej w Polsce: konteksty instytucjonalne i tendencje rozwojowe, [w:] Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 99-116, https://doi.org/10.18778/8088-486-1.08 | pl_PL |
| dc.identifier.isbn | 978-83-8088-486-1 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42066 | |
| dc.description | W artykule przedstawione zostały pokrótce najważniejsze historycznie ukształtowane i obecnie istniejące przyczyny, zakładane cele i osiągnięcia edukacji filmowej w Polsce. Chociaż ostatecznie w polskich szkołach obowiązuje model rozproszony edukacji filmowej, wspierany jest on przez szereg programów, które promują i rozwijają wiedzę filmoznawczą, zarówno podczas zajęć lekcyjnych, jak i pozalekcyjnych. Trudno wyrokować, jak wyglądałaby edukacja filmowa w Polsce, gdyby stała się w większym zakresie obowiązkiem narzuconym „odgórnie”. | pl_PL |
| dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
| dc.language.iso | pl | pl_PL |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
| dc.relation.ispartof | Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.subject | edukacja filmowa w Polsce | pl_PL |
| dc.subject | tendencje rozwojowe | pl_PL |
| dc.subject | przyczyny kulturowe | pl_PL |
| dc.subject | przyczyny programowe | pl_PL |
| dc.subject | przyczyny genealogiczne | pl_PL |
| dc.subject | przyczyny wychowawcze | pl_PL |
| dc.subject | przyczyny systemowe | pl_PL |
| dc.title | Cele edukacji filmowej w Polsce: konteksty instytucjonalne i tendencje rozwojowe | pl_PL |
| dc.type | Book chapter | pl_PL |
| dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
| dc.page.number | 99-116 | pl_PL |
| dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
| dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-487-8 | |
| dc.contributor.authorBiographicalnote | Małgorzata Jakubowska – doktor habilitowany, filmoznawczyni, adiunkt w Zakładzie Historii i Teorii Filmu Uniwersytetu Łódzkiego, prowadzi również zajęcia dla studentów PWSFTviT w Łodzi. Autorka książek między innymi „Kryształy czasu. Kino Wojciecha Jerzego Hasa” (2014) oraz „Teoria filmu Gillesa Deleuze’a” (2004). Brała udział w przygotowaniu Filmoteki Szkolnej; prowadzi zajęcia w ramach Akademii Filmu Polskiego. W pracy naukowej łączy wykształcenie kulturoznawcze i filozoficzne. W centrum jej uwagi badawczej znajduje się analiza tekstu filmowego i teoria narracji. | pl_PL |
| dc.identifier.doi | 10.18778/8088-486-1.08 | |
| dc.discipline | historia | pl_PL |
| dc.discipline | pedagogika | pl_PL |
| dc.discipline | sztuki filmowe i teatralne | pl_PL |