| dc.contributor.author | Budzik, Justyna Hanna | |
| dc.contributor.editor | Ciszewska, Ewa | |
| dc.contributor.editor | Klejsa, Konrad | |
| dc.date.accessioned | 2022-06-04T17:20:01Z | |
| dc.date.available | 2022-06-04T17:20:01Z | |
| dc.date.issued | 2016 | |
| dc.identifier.citation | Budzik J.H., Postawa magiczna i techniczna wobec mediów a kształcenie studentów dla filmu i przez film, [w:] Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 63-75, https://doi.org/10.18778/8088-486-1.06 | pl_PL |
| dc.identifier.isbn | 978-83-8088-486-1 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42064 | |
| dc.description | Autorka prowadzi rozważania dotyczące kształtu uniwersyteckiej edukacji filmowej. Przedstawia propozycję dydaktyczną z zakresu historii kina niemego, opierając się na własnych zajęciach realizowanych w roku akademickim 2013/2014 oraz na wcześniejszych doświadczeniach związanych z obserwacją i prowadzeniem warsztatów z wykorzystaniem filmów okresu niemego. | pl_PL |
| dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
| dc.language.iso | pl | pl_PL |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
| dc.relation.ispartof | Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.subject | film | pl_PL |
| dc.subject | kino nieme | pl_PL |
| dc.subject | wychowanie przez film | pl_PL |
| dc.subject | kształcenie akademickie | pl_PL |
| dc.title | Postawa magiczna i techniczna wobec mediów a kształcenie studentów dla filmu i przez film | pl_PL |
| dc.type | Book chapter | pl_PL |
| dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
| dc.page.number | 63-75 | pl_PL |
| dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Śląski | pl_PL |
| dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-487-8 | |
| dc.contributor.authorBiographicalnote | Justyna Hanna Budzik – doktor, filmoznawczyni, adiunkt w Zakładzie Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach Uniwersytetu Śląskiego, lektorka języka polskiego jako obcego (w roku akademickim 2016/2017 – na stażu w Paryżu). Laureatka głównej nagrody w I edycji Konkursu im. Inki Brodzkiej-Wald na pracę doktorską z dziedziny współczesnej humanistyki (2013). Autorka książki „Dotyk światła. O zmysłowym doznawaniu kina” (2012) oraz artykułów z zakresu estetyki i dydaktyki filmu. Zawodowo zajmuje się edukacją filmową: prowadzi prelekcje i warsztaty dla młodszych i starszych widzów oraz dla nauczycieli polonistów. Przygodę z edukacją filmową rozpoczęła jako stażystka w La Cinémathèque de Toulouse we Francji (2010–2011). | pl_PL |
| dc.identifier.doi | 10.18778/8088-486-1.06 | |
| dc.discipline | pedagogika | pl_PL |
| dc.discipline | sztuki filmowe i teatralne | pl_PL |