Show simple item record

dc.contributor.authorBobiński, Witold
dc.contributor.editorCiszewska, Ewa
dc.contributor.editorKlejsa, Konrad
dc.date.accessioned2022-06-04T17:19:12Z
dc.date.available2022-06-04T17:19:12Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationBobiński W., Piękny sen Roberta Watsona, czyli o zapomnianym (?) scenariuszu edukacyjnej kariery filmu, [w:] Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 49-62, https://doi.org/10.18778/8088-486-1.05pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-486-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42063
dc.descriptionAutor przedstawia postać Roberta Watsona, entuzjasty wprowadzania treści związanych z filmem w obszar szeroko pojętej edukacji kulturowej, z którym utożsamia własne poglądy na temat metodyki w zakresie kształcenia z filmu, telewizji i wideo. Podobnie jak Watson, autor stawia film w centrum współczesnej kultury audiowizualnej i dostrzega w narzędziach filmoznawczych uniwersalny klucz do analizy rozmaitych formatów audiowizualnych, na przykład produkcji telewizyjnych.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofCiszewska E., Klejsa K. (red.), Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectRobert Watsonpl_PL
dc.subjectfilmpl_PL
dc.subjecttelewizjapl_PL
dc.subjectsztuki wizualnepl_PL
dc.subjectkształceniepl_PL
dc.subjectpodstawa programowapl_PL
dc.titlePiękny sen Roberta Watsona, czyli o zapomnianym (?) scenariuszu edukacyjnej kariery filmupl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number49-62pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Jagiellońskipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-487-8
dc.contributor.authorBiographicalnoteWitold Bobiński – doktor habilitowany, adiunkt w Katedrze Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor kilku serii podręczników języka polskiego dla gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej („Świat w słowach i obrazach”, „Barwy epok”, „Lustra świata”) oraz podręczników historii dla szkoły podstawowej i gimnazjum. Ekspert Ministerstwa Edukacji Narodowej w pracach nad podstawą programową języka polskiego (2008–2009). Współpracownik Instytutu Badań Edukacyjnych. Szczególnie interesuje się wykorzystaniem filmu i tekstów audiowizualnych w dydaktyce literacko-kulturowej oraz rolą podręcznika w edukacji polonistycznej. Wydał między innymi „Idę do kina, czyli co każdy kinoman wiedzieć powinien” (1994) i „Teksty w lustrze ekranu” (Kraków 2011).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-486-1.05
dc.disciplinepedagogikapl_PL
dc.disciplinesztuki filmowe i teatralnepl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe