Show simple item record

dc.contributor.authorKlejsa, Konrad
dc.contributor.editorCiszewska, Ewa
dc.contributor.editorKlejsa, Konrad
dc.date.accessioned2022-06-04T17:18:41Z
dc.date.available2022-06-04T17:18:41Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationKlejsa K., Od FEWG do FLAG: systemowe przemiany edukacji filmowej w Wielkiej Brytanii na przełomie XX i XXI w, [w:] Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 35-47, https://doi.org/10.18778/8088-486-1.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-486-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42062
dc.descriptionW artykule przedstawiono przemiany edukacji filmowej na przełomie XX i XXI w. na przykładzie Wielkiej Brytanii, między innymi z uwagi na dynamikę przekształceń koncepcji w tym zakresie. W okresie niespełna dwudziestu lat edukacja filmowa na Wyspach przechodziła rozmaite wolty instytucjonalne i programowe. Opis powstał na podstawie analizy materiałów zastanych (desk research), głównie oficjalnych dokumentów lub upublicznianych raportów.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofCiszewska E., Klejsa K. (red.), Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectFilm Education Working Group (FEWG)pl_PL
dc.subjectFilm Literacy Advisory Group (FLAG)pl_PL
dc.subjectedukacja filmowapl_PL
dc.subjectWielka Brytaniapl_PL
dc.subjectXX i XXI w.pl_PL
dc.subjectprzemiany edukacji filmowejpl_PL
dc.titleOd FEWG do FLAG: systemowe przemiany edukacji filmowej w Wielkiej Brytanii na przełomie XX i XXI wpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number35-47pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Kultury Współczesnej, Katedra Mediów i Kultury Audiowizualnej, 90-236 Łódź, ul. Pomorska 171/173pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-487-8
dc.contributor.authorBiographicalnoteKonrad Klejsa – doktor habilitowany, filmoznawca, adiunkt w Zakładzie Historii i Teorii Filmu Uniwersytetu Łódzkiego, prowadzi również zajęcia dla studentów PWSFTviT w Łodzi. Autor książek: „Pamięć lat nazizmu w kinie niemieckim lat 1946–1965” (2015) oraz „Filmowe oblicza kontestacji” (2008). Współredaktor zbiorów: „Kultura filmowa współczesnej Łodzi” (2015), „Wokół zagadnień dystrybucji filmowej” (2015), „Badanie widowni filmowej – antologia przekładów” (2014), „Polska i Niemcy: filmowe granice i sąsiedztwa” (2012), „Kino polskie: reinterpretacje. Historia – ideologia – polityka” (2008).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-486-1.04
dc.disciplinesztuki filmowe i teatralnepl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe