| dc.contributor.author | Klejsa, Konrad | |
| dc.contributor.editor | Ciszewska, Ewa | |
| dc.contributor.editor | Klejsa, Konrad | |
| dc.date.accessioned | 2022-06-04T17:18:41Z | |
| dc.date.available | 2022-06-04T17:18:41Z | |
| dc.date.issued | 2016 | |
| dc.identifier.citation | Klejsa K., Od FEWG do FLAG: systemowe przemiany edukacji filmowej w Wielkiej Brytanii na przełomie XX i XXI w, [w:] Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 35-47, https://doi.org/10.18778/8088-486-1.04 | pl_PL |
| dc.identifier.isbn | 978-83-8088-486-1 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42062 | |
| dc.description | W artykule przedstawiono przemiany edukacji filmowej na przełomie XX i XXI w. na przykładzie Wielkiej Brytanii, między innymi z uwagi na dynamikę przekształceń koncepcji w tym zakresie. W okresie niespełna dwudziestu lat edukacja filmowa na Wyspach przechodziła rozmaite wolty instytucjonalne i programowe. Opis powstał na podstawie analizy materiałów zastanych (desk research), głównie oficjalnych dokumentów lub upublicznianych raportów. | pl_PL |
| dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
| dc.language.iso | pl | pl_PL |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
| dc.relation.ispartof | Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.subject | Film Education Working Group (FEWG) | pl_PL |
| dc.subject | Film Literacy Advisory Group (FLAG) | pl_PL |
| dc.subject | edukacja filmowa | pl_PL |
| dc.subject | Wielka Brytania | pl_PL |
| dc.subject | XX i XXI w. | pl_PL |
| dc.subject | przemiany edukacji filmowej | pl_PL |
| dc.title | Od FEWG do FLAG: systemowe przemiany edukacji filmowej w Wielkiej Brytanii na przełomie XX i XXI w | pl_PL |
| dc.type | Book chapter | pl_PL |
| dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
| dc.page.number | 35-47 | pl_PL |
| dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Kultury Współczesnej, Katedra Mediów i Kultury Audiowizualnej, 90-236 Łódź, ul. Pomorska 171/173 | pl_PL |
| dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-487-8 | |
| dc.contributor.authorBiographicalnote | Konrad Klejsa – doktor habilitowany, filmoznawca, adiunkt w Zakładzie Historii i Teorii Filmu Uniwersytetu Łódzkiego, prowadzi również zajęcia dla studentów PWSFTviT w Łodzi. Autor książek: „Pamięć lat nazizmu w kinie niemieckim lat 1946–1965” (2015) oraz „Filmowe oblicza kontestacji” (2008). Współredaktor zbiorów: „Kultura filmowa współczesnej Łodzi” (2015), „Wokół zagadnień dystrybucji filmowej” (2015), „Badanie widowni filmowej – antologia przekładów” (2014), „Polska i Niemcy: filmowe granice i sąsiedztwa” (2012), „Kino polskie: reinterpretacje. Historia – ideologia – polityka” (2008). | pl_PL |
| dc.identifier.doi | 10.18778/8088-486-1.04 | |
| dc.discipline | sztuki filmowe i teatralne | pl_PL |