Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJakubowski, Witold
dc.contributor.editorCiszewska, Ewa
dc.contributor.editorKlejsa, Konrad
dc.date.accessioned2022-06-04T17:18:08Z
dc.date.available2022-06-04T17:18:08Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationJakubowski W., Wychowanie filmowe versus film w wychowaniu, czyli o możliwych strategiach wykorzystania sztuki filmowej w edukacji, [w:] Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Ciszewska E., Klejsa K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 21-33, https://doi.org/10.18778/8088-486-1.03pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-486-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42061
dc.descriptionAutor przedstawia rozważania dotyczące związku sztuki filmowej i wychowania. Wskazuje na trzy możliwe relacje: edukacja do filmu (strategia „tradycyjnego filmoznawstwa”), edukacja w filmie (strategia „antropologiczna”) oraz edukacja przez film (strategia „hermeneutyczna”). Odmienne są przy tym w każdym przypadku oczekiwane kompetencje odbiorcy – i także z tego powodu nowoczesna edukacja filmowa nie powinna sprowadzać się do uzupełniania wiedzy odbiorców z zakresu teorii i historii filmu, choć jest to niezwykle ważny jej aspekt.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofCiszewska E., Klejsa K. (red.), Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectsztuka filmowapl_PL
dc.subjectwychowaniepl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectfilmpl_PL
dc.subjectodbiorcapl_PL
dc.titleWychowanie filmowe versus film w wychowaniu, czyli o możliwych strategiach wykorzystania sztuki filmowej w edukacjipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number21-33pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Wrocławskipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-487-8
dc.contributor.authorBiographicalnoteWitold Jakubowski – doktor habilitowany, pedagog, filmoznawca, pracuje w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego na stanowisku profesora nadzwyczajnego, kieruje Zakładem Edukacji Dorosłych i Studiów Kulturowych. Szczególnie interesują go związki kultury i edukacji, a zwłaszcza edukacyjny potencjał kultury popularnej. Jest autorem książek: „Lęk w filmie – refleksje pedagoga” (1997), „Edukacja i kultura popularna” (2001) oraz „Edukacja w świecie kultury popularnej” (2006). „Pod jego redakcją lub współredakcją ukazały się również opracowania zbiorowe, między innymi Media – kultura popularna – edukacja” (2005), „Kultura mediów, ciało i tożsamość – konteksty socjalizacyjne i edukacyjne” (2011, z Sylwią Jaskulską) oraz „Kultura jako przestrzeń edukacyjna – współczesne obszary uczenia się osób dorosłych” (2012).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-486-1.03
dc.disciplinesztuki filmowe i teatralnepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe