Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWykin, Anisa
dc.contributor.editorMikołajczyk-Lerman, Grażyna
dc.contributor.editorSztobryn-Giercuszkiewicz, Joanna
dc.date.accessioned2022-05-19T12:38:54Z
dc.date.available2022-05-19T12:38:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationWykin A., Szkolenia jako czynnik rozwoju zawodowego osób z niepełnosprawnościami w świecie VUCA, [w:] G. Mikołajczyk-Lerman, J. Sztobryn-Giercuszkiewicz (red.), Życie z niepełnosprawnością w świecie VUCA, WUŁ, Łódź 2022, https://doi.org/10.18778/8142-851-4.06pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-851-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/41863
dc.description.abstractIn every society there is a certain percentage of people who, due to hereditary and inborn factors, as well as diseases, accidents or abnormal living conditions, do not have full physical or mental fitness. Understanding the essence of disability is the basis for the proper use of the potential of disabled employees. The career path of these people is determined by various external and internal factors, as well as individual factors. The processes of training and professional development, understood as a set of activities consisting in the development and expansion of professional competences in order to ensure more effective performance of tasks at current and future positions, play a special role here. Training plays a very important role in the times of the knowledge economy, especially in the VUCA world, where everything is constantly changing, the conditions in which companies operate are uncertain and complex, and the excess of information causes ambiguity of the situation. The presented article deals with the subject of the effectiveness of vocational training conducted for people with physical disabilities and indicates suggestions for improving the training process, which is particularly important in the VUCA world.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofŻycie z niepełnosprawnością w świecie VUCA;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectperson with a disabilitypl_PL
dc.subjectVUCApl_PL
dc.subjectmotivatingpl_PL
dc.subjectdeterminants of training effectivenesspl_PL
dc.titleSzkolenia jako czynnik rozwoju zawodowego osób z niepełnosprawnościami w świecie VUCApl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number87-109pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-852-1
dc.referencesAndrzejczak A. (2011). Ekonomizacja szkolenia pracowników jako czynnik wartości przedsiębiorstwa, Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.pl_PL
dc.referencesBadania wpływu kierunku i poziomu wykształcenia na aktywność zawodową osób niepełnosprawnych. Raport końcowy, https://www.pfron. org.pl/fileadmin/ftp/dokumenty/Badania_i_analizy/Raport_CZESC_6z6_N_umyslowa_final.pdf (dostęp: 10.11.2021).pl_PL
dc.referencesKołaczek B., Kowalski J. (1999). Rynek pracy osób niepełnosprawnych. Sytuacje klęsk życiowych, Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych.pl_PL
dc.referencesKowalski D. (2012). Jak sobie radzić z trudnymi sytuacjami w pracy szkoleniowca?, „Personel i Zarządzanie”, nr 11, s. 94.pl_PL
dc.referencesMrug M. (2012). Szkolenie na 100 procent, „Personel i Zarządzanie”, nr 8, s. 97–100.pl_PL
dc.referencesWykin A. (2015), Uwarunkowania efektywności szkoleń zawodowych prowadzonych dla osób niepełnosprawnych fizycznie, Rozprawa doktorska, Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Łódź.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-851-4.06


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe