dc.contributor.author | Wykin, Anisa | |
dc.contributor.editor | Mikołajczyk-Lerman, Grażyna | |
dc.contributor.editor | Sztobryn-Giercuszkiewicz, Joanna | |
dc.date.accessioned | 2022-05-19T12:38:54Z | |
dc.date.available | 2022-05-19T12:38:54Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Wykin A., Szkolenia jako czynnik rozwoju zawodowego osób z niepełnosprawnościami w świecie VUCA, [w:] G. Mikołajczyk-Lerman, J. Sztobryn-Giercuszkiewicz (red.), Życie z niepełnosprawnością w świecie VUCA, WUŁ, Łódź 2022, https://doi.org/10.18778/8142-851-4.06 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-851-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/41863 | |
dc.description.abstract | In every society there is a certain percentage of people who, due to hereditary
and inborn factors, as well as diseases, accidents or abnormal living
conditions, do not have full physical or mental fitness.
Understanding the essence of disability is the basis for the proper use
of the potential of disabled employees. The career path of these people is
determined by various external and internal factors, as well as individual
factors. The processes of training and professional development, understood
as a set of activities consisting in the development and expansion of
professional competences in order to ensure more effective performance
of tasks at current and future positions, play a special role here. Training
plays a very important role in the times of the knowledge economy, especially
in the VUCA world, where everything is constantly changing, the
conditions in which companies operate are uncertain and complex, and
the excess of information causes ambiguity of the situation.
The presented article deals with the subject of the effectiveness of vocational
training conducted for people with physical disabilities and indicates
suggestions for improving the training process, which is particularly
important in the VUCA world. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Życie z niepełnosprawnością w świecie VUCA; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | person with a disability | pl_PL |
dc.subject | VUCA | pl_PL |
dc.subject | motivating | pl_PL |
dc.subject | determinants of training effectiveness | pl_PL |
dc.title | Szkolenia jako czynnik rozwoju zawodowego osób z niepełnosprawnościami w świecie VUCA | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 87-109 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-852-1 | |
dc.references | Andrzejczak A. (2011). Ekonomizacja szkolenia pracowników jako czynnik wartości przedsiębiorstwa, Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego. | pl_PL |
dc.references | Badania wpływu kierunku i poziomu wykształcenia na aktywność zawodową osób niepełnosprawnych. Raport końcowy, https://www.pfron. org.pl/fileadmin/ftp/dokumenty/Badania_i_analizy/Raport_CZESC_6z6_N_umyslowa_final.pdf (dostęp: 10.11.2021). | pl_PL |
dc.references | Kołaczek B., Kowalski J. (1999). Rynek pracy osób niepełnosprawnych. Sytuacje klęsk życiowych, Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. | pl_PL |
dc.references | Kowalski D. (2012). Jak sobie radzić z trudnymi sytuacjami w pracy szkoleniowca?, „Personel i Zarządzanie”, nr 11, s. 94. | pl_PL |
dc.references | Mrug M. (2012). Szkolenie na 100 procent, „Personel i Zarządzanie”, nr 8, s. 97–100. | pl_PL |
dc.references | Wykin A. (2015), Uwarunkowania efektywności szkoleń zawodowych prowadzonych dla osób niepełnosprawnych fizycznie, Rozprawa doktorska, Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Łódź. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-851-4.06 | |