dc.contributor.author | Pomiecińska, Róża | |
dc.date.accessioned | 2022-05-09T08:35:19Z | |
dc.date.available | 2022-05-09T08:35:19Z | |
dc.date.issued | 2021-12-30 | |
dc.identifier.issn | 0860-7435 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/41790 | |
dc.description.abstract | The outbreak of the coronavirus pandemic made it necessary to look for new ways to promote reading among various social groups. Due to the introduced lockdown, libraries and librarians strengthened their activities in order to appear in the network and in the consciousness of people belonging to the netgeneration.The article presents the use of virtual escape rooms in the promotion of reading on the example of the activities of the Public Pedagogical Library in Kalisz. The use of this form of work brought many benefits both for the facility itself and for people cooperating with it. Thanks to the creation of virtual escape rooms, the library has gained one more crucial field of promotion of its activities among young people. | en |
dc.description.abstract | Wybuch pandemii COVID-19 spowodował konieczność szukania nowych sposobów promocji czytelnictwa wśród różnych grup społecznych. Biblioteki i bibliotekarze z powodu wprowadzonego lockdownu wzmocnili zatem swoje działania, aby zaistnieć w sieci i w świadomości osób należących do pokolenia netgeneracji.W artykule przedstawiono wykorzystanie wirtualnych pokoi zagadek w promocji czytelnictwa na przykładzie działań Książnicy Pedagogicznej w Kaliszu. Wykorzystanie tej formy pracy przyniosło wiele korzyści zarówno dla samej placówki, jak i osób z nią współpracujących. Dzięki powstaniu wirtualnych escape roomów biblioteka zyskała jeszcze jedno ważne pole promocji swoich działań wśród młodzieży. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum;33 | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | |
dc.subject | virtual escape rooms | en |
dc.subject | reading promotion | en |
dc.subject | young people in the library | en |
dc.subject | Public Pedagogical Library of A. Parczewski in Kalisz | en |
dc.subject | wirtualne escape roomy | pl |
dc.subject | promocja czytelnictwa | pl |
dc.subject | młodzież w bibliotece | pl |
dc.subject | Publiczna Biblioteka Pedagogiczna Książnica Pedagogiczna im. A. Parczewskiego w Kaliszu | pl |
dc.title | Wirtualne escape roomy jako nowy sposób promocji czytelnictwa na przykładzie działań Książnicy Pedagogicznej w Kaliszu | pl |
dc.title.alternative | Virtual escape rooms as a new way of promoting reading on the example of the activities of the Pedagogical Library Książnica in Kalisz | en |
dc.type | Article | |
dc.page.number | 75-87 | |
dc.contributor.authorAffiliation | PBP Książnica Pedagogiczna im. A. Parczewskiego w Kaliszu | pl |
dc.identifier.eissn | 2450-1336 | |
dc.references | Erdmann, Ksenia & Wątor, Wojciech (2021). Escape room w bibliotece. Biuletyn EBIB, 2(197). Pobrane 25 września 2021, z: http://ebibojs.pl/index.php/ebib/article/view/735/773 | pl |
dc.references | Janik, Beata & Bukowczan, Wanda (2018). Wstęp. W: B. Janik & W. Bukowczan, Rola biblioteki pedagogicznej w upowszechnianiu nowych technologii w edukacji (s. 7–10). Kraków: Księgarnia Akademicka. | pl |
dc.references | Jigsaw Planet (b.d.). Biblioteka w szkole – TIK – strony, programy, aplikacje [online]. Pobrane 25 września 2021 r., z: https://biblioteka.pl/aplikacja/109/Jigsaw-Planet | pl |
dc.references | Narodowe Czytanie – poznaj jego historię. Biblioteczny escape room (b.d.). Publiczna Biblioteka Pedagogiczna. Książnica Pedagogiczna; genial.ly [online]. Pobrane 25 września 2021 r., z: https://view.genial.ly/5f27c1105270ea0d99cd283c/interactive-content-narodowe-czytanie | pl |
dc.references | Piecha, Alicja & Wyppich, Izabela (2017). Escape room – sposób na nudę w bibliotece. Dyrektor Szkoły, 1, 60–63. | pl |
dc.references | Pomiecińska, Róża (2021). Biblioteczny escape room „Narodowe Czytanie – poznaj jego historię” w Książnicy Pedagogicznej w Kaliszu. Poradnik Bibliotekarza, 1, 25–26. | pl |
dc.references | Poznaj magię czasopisma – biblioteczny ecape room (b.d.). Publiczna Biblioteka Pedagogiczna. Książnica Pedagogiczna; genial.ly [online]. Pobrane 25 września 2021 r., z: https://view.genial.ly/5f862ad5a70c7d0d04027c6b/interactive-content-poznaj-magie-czasopisma-biblioteczny-escape-room | pl |
dc.references | Prensky, Marc (2001). Digital Natives, Digital Immigrants. On the Horizon, 9(5), 1–6. | pl |
dc.references | Przybysz, Janina & Poterek, Paweł (2015). Media społecznościowe w służbie bibliotek. W: H. Brzezińskia-Stec & J. Żochowska (red.) Biblioteki bez użytkowników...? Diagnoza problemu, V Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Supraśl, 14–16 września 2015 (s. 339–356). Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku. Pobrane 25 września 2021 r., z: http://hdl.handle.net/11320/4519 | pl |
dc.references | Rozmiarek, Beata & Kajdaniak, Agnieszka (2020). Świąteczny escape room. Biblioteka Publiczna, 1–2, 10–11. | pl |
dc.references | Stan czytelnictwa w Polsce w 2020 roku (2021) [online]. Pobrane 25 września 2021 r., z: https://www.bn.org.pl/raporty-bn/stan-czytelnictwa-w-polsce/stan-czytelnictwa-w-polsce-w-2020-r | pl |
dc.references | Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) w rozwijaniu kompetencji zawodowych i społecznych osób z mniejszymi szansami: Definicje (2021). [online]. Pobrane 25 września 2021 r., z: http://konferencje.frse.org.pl/TIK/article/Definicje/lang:pl | pl |
dc.references | W poszukiwaniu Ligii i Winicjusza – escape room ze znajomości powieści Henryka Sienkiewicza „Quo Vadis” (b.d.). genial.ly [online]. Pobrane 25 września 2021 r., z: https://view.genial.ly/60279fbec08f630d93008b84/interactive-content-qou-vadis | pl |
dc.references | Zaginiony wers dramatu, czyli biblioteczny escape room z Moralnością pani Dulskiej w tle… (b.d.). Publiczna Biblioteka Pedagogiczna. Książnica Pedagogiczna; genial.ly [online]. Po-brane 25 września 2021 r., z: https://view.genial.ly/6134b030003e770de096498e/presentation-zaginiony-wers-dramatu | pl |
dc.references | Zając, Michał (2013). W stronę Biblioteki 2.0. W: G. Leszczyński & M. Zając, Książka i młody czytelnik: Zbliżenia, Oddalenia, Dialogi, Studia i szkice (s. 157–182). Warszawa: Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich. | pl |
dc.references | Zawitaj do świata Plika, Kursora i Myszki, czyli biblioteczny escape room z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu (2021). Publiczna Biblioteka Pedagogiczna. Książnica Pedagogiczna; genial.ly [online]. Pobrane 25 września 2021 r., z: https://view.genial.ly/60216d9a8d60280dc12c6c9c/interactive-content-wirtualny-festiwal-bezpieczenstwu-w-internecie-mowie-tak-escape-room | pl |
dc.contributor.authorEmail | rozyczka1891@wp.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/0860-7435.33.06 | |
dc.relation.volume | 2 | |