Show simple item record

dc.contributor.authorPomiecińska, Róża
dc.date.accessioned2022-05-09T08:35:19Z
dc.date.available2022-05-09T08:35:19Z
dc.date.issued2021-12-30
dc.identifier.issn0860-7435
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/41790
dc.description.abstractThe outbreak of the coronavirus pandemic made it necessary to look for new ways to promote reading among various social groups. Due to the introduced lockdown, libraries and librarians strengthened their activities in order to appear in the network and in the consciousness of people belonging to the netgeneration.The article presents the use of virtual escape rooms in the promotion of reading on the example of the activities of the Public Pedagogical Library in Kalisz. The use of this form of work brought many benefits both for the facility itself and for people cooperating with it. Thanks to the creation of virtual escape rooms, the library has gained one more crucial field of promotion of its activities among young people.en
dc.description.abstractWybuch pandemii COVID-19 spowodował konieczność szukania nowych sposobów promocji czytelnictwa wśród różnych grup społecznych. Biblioteki i bibliotekarze z powodu wprowadzonego lockdownu wzmocnili zatem swoje działania, aby zaistnieć w sieci i w świadomości osób należących do pokolenia netgeneracji.W artykule przedstawiono wykorzystanie wirtualnych pokoi zagadek w promocji czytelnictwa na przykładzie działań Książnicy Pedagogicznej w Kaliszu. Wykorzystanie tej formy pracy przyniosło wiele korzyści zarówno dla samej placówki, jak i osób z nią współpracujących. Dzięki powstaniu wirtualnych escape roomów biblioteka zyskała jeszcze jedno ważne pole promocji swoich działań wśród młodzieży.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Librorum;33pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectvirtual escape roomsen
dc.subjectreading promotionen
dc.subjectyoung people in the libraryen
dc.subjectPublic Pedagogical Library of A. Parczewski in Kaliszen
dc.subjectwirtualne escape roomypl
dc.subjectpromocja czytelnictwapl
dc.subjectmłodzież w bibliotecepl
dc.subjectPubliczna Biblioteka Pedagogiczna Książnica Pedagogiczna im. A. Parczewskiego w Kaliszupl
dc.titleWirtualne escape roomy jako nowy sposób promocji czytelnictwa na przykładzie działań Książnicy Pedagogicznej w Kaliszupl
dc.title.alternativeVirtual escape rooms as a new way of promoting reading on the example of the activities of the Pedagogical Library Książnica in Kaliszen
dc.typeArticle
dc.page.number75-87
dc.contributor.authorAffiliationPBP Książnica Pedagogiczna im. A. Parczewskiego w Kaliszupl
dc.identifier.eissn2450-1336
dc.referencesErdmann, Ksenia & Wątor, Wojciech (2021). Escape room w bibliotece. Biuletyn EBIB, 2(197). Pobrane 25 września 2021, z: http://ebibojs.pl/index.php/ebib/article/view/735/773pl
dc.referencesJanik, Beata & Bukowczan, Wanda (2018). Wstęp. W: B. Janik & W. Bukowczan, Rola biblioteki pedagogicznej w upowszechnianiu nowych technologii w edukacji (s. 7–10). Kraków: Księgarnia Akademicka.pl
dc.referencesJigsaw Planet (b.d.). Biblioteka w szkole – TIK – strony, programy, aplikacje [online]. Pobrane 25 września 2021 r., z: https://biblioteka.pl/aplikacja/109/Jigsaw-Planetpl
dc.referencesNarodowe Czytanie – poznaj jego historię. Biblioteczny escape room (b.d.). Publiczna Biblioteka Pedagogiczna. Książnica Pedagogiczna; genial.ly [online]. Pobrane 25 września 2021 r., z: https://view.genial.ly/5f27c1105270ea0d99cd283c/interactive-content-narodowe-czytaniepl
dc.referencesPiecha, Alicja & Wyppich, Izabela (2017). Escape room – sposób na nudę w bibliotece. Dyrektor Szkoły, 1, 60–63.pl
dc.referencesPomiecińska, Róża (2021). Biblioteczny escape room „Narodowe Czytanie – poznaj jego historię” w Książnicy Pedagogicznej w Kaliszu. Poradnik Bibliotekarza, 1, 25–26.pl
dc.referencesPoznaj magię czasopisma – biblioteczny ecape room (b.d.). Publiczna Biblioteka Pedagogiczna. Książnica Pedagogiczna; genial.ly [online]. Pobrane 25 września 2021 r., z: https://view.genial.ly/5f862ad5a70c7d0d04027c6b/interactive-content-poznaj-magie-czasopisma-biblioteczny-escape-roompl
dc.referencesPrensky, Marc (2001). Digital Natives, Digital Immigrants. On the Horizon, 9(5), 1–6.pl
dc.referencesPrzybysz, Janina & Poterek, Paweł (2015). Media społecznościowe w służbie bibliotek. W: H. Brzezińskia-Stec & J. Żochowska (red.) Biblioteki bez użytkowników...? Diagnoza problemu, V Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Supraśl, 14–16 września 2015 (s. 339–356). Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku. Pobrane 25 września 2021 r., z: http://hdl.handle.net/11320/4519pl
dc.referencesRozmiarek, Beata & Kajdaniak, Agnieszka (2020). Świąteczny escape room. Biblioteka Publiczna, 1–2, 10–11.pl
dc.referencesStan czytelnictwa w Polsce w 2020 roku (2021) [online]. Pobrane 25 września 2021 r., z: https://www.bn.org.pl/raporty-bn/stan-czytelnictwa-w-polsce/stan-czytelnictwa-w-polsce-w-2020-rpl
dc.referencesTechnologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) w rozwijaniu kompetencji zawodowych i społecznych osób z mniejszymi szansami: Definicje (2021). [online]. Pobrane 25 września 2021 r., z: http://konferencje.frse.org.pl/TIK/article/Definicje/lang:plpl
dc.referencesW poszukiwaniu Ligii i Winicjusza – escape room ze znajomości powieści Henryka Sienkiewicza „Quo Vadis” (b.d.). genial.ly [online]. Pobrane 25 września 2021 r., z: https://view.genial.ly/60279fbec08f630d93008b84/interactive-content-qou-vadispl
dc.referencesZaginiony wers dramatu, czyli biblioteczny escape room z Moralnością pani Dulskiej w tle… (b.d.). Publiczna Biblioteka Pedagogiczna. Książnica Pedagogiczna; genial.ly [online]. Po-brane 25 września 2021 r., z: https://view.genial.ly/6134b030003e770de096498e/presentation-zaginiony-wers-dramatupl
dc.referencesZając, Michał (2013). W stronę Biblioteki 2.0. W: G. Leszczyński & M. Zając, Książka i młody czytelnik: Zbliżenia, Oddalenia, Dialogi, Studia i szkice (s. 157–182). Warszawa: Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich.pl
dc.referencesZawitaj do świata Plika, Kursora i Myszki, czyli biblioteczny escape room z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu (2021). Publiczna Biblioteka Pedagogiczna. Książnica Pedagogiczna; genial.ly [online]. Pobrane 25 września 2021 r., z: https://view.genial.ly/60216d9a8d60280dc12c6c9c/interactive-content-wirtualny-festiwal-bezpieczenstwu-w-internecie-mowie-tak-escape-roompl
dc.contributor.authorEmailrozyczka1891@wp.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-7435.33.06
dc.relation.volume2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0