Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWalczak, Anna
dc.date.accessioned2022-04-12T13:32:41Z
dc.date.available2022-04-12T13:32:41Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationWalczak A., Spotkanie z wychowankiem. Ku tożsamości "ipse" pedagoga, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, https://doi.org/10.18778/7525-617-8pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-617-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/41605
dc.descriptionCelem opracowania jest zapoznanie czytelników z elementami środowiska przyrodniczego i antropogenicznego kontynentu australijskiego. Zamiarem autorek było także przybliżenie współczesnych problemów społeczno-ekonomicznych tego obszaru. Książka ma więc dostarczyć argumentów do dyskusji i rozważań o procesach i relacjach zachodzących w przestrzeni geograficznej kontynentu. Choć wydawać by się mogło, że dotarcie do danych i faktów jest obecnie rzeczą prostą, to jednak, jak dowodzą doświadczenia dydaktyczne autorek, zadanie to w przypadku wielu studentów urasta do problemu nie do rozwiązania. Wierzymy, że dzięki tej książce, kłopoty te choć częściowo się zmniejszą. Zakres przestrzenny książki stanowi obszar zamknięty w granicach politycznych Związku Australijskiego. Ramy czasowe sięgają zaś początków państwa, a nawet okresu odkryć geograficznych w tym rejonie świata. Zdecydowanie jednak skupiono się na aktualnej sytuacji państwa. Podstawę analizy demograficznej i gospodarczej stanowią najnowsze dane statystyczne (dostępne jesienią 2008 r.). Dokumenty prawne (ustawy, raporty etc.) pozyskano ze stron internetowych odpowiednich instytucji rządowych.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja dofinansowana przez Fundację Uniwersytetu Łódzkiego. Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectobcypl_PL
dc.subjectpedagogpl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectszkolnictwopl_PL
dc.titleSpotkanie z wychowankiem. Ku tożsamości "ipse" pedagogapl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011pl_PL
dc.page.number408pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteAutorka jest doktorem nauk humanistycznych. Obecnie pracuje jako adiunkt w Katedrze Pedagogiki Społecznej na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Jej zainteresowania badawcze mieszczą się w obszarze filozofii wychowania (głównie z perspektywy fenomenologicznej, hermeneutycznej i dialogicznej), etyki, pedagogiki ogólnej, a także pogranicza zagadnień antropologiczno-aksjologicznych i psychologii kultury inspirowanej głównie myślą C. G. Junga oraz antropologii kultury w jej nurcie interpretatywnym.pl_PL
dc.referencesAblewicz K. (2003), Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej. Studium sytuacji wychowawczej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesAdamski F. (red.) (1994), Poza kryzysem tożsamości. W kierunku pedagogiki personalistycznej, Wydawnictwo Naukowe PAT, Kraków.pl_PL
dc.referencesAdamski F. (red.) (1999), Wychowanie na rozdrożu. Personalistyczna filozofia wychowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesAdamski F. (red.) (2005), Wychowanie personalistyczne. Wybór tekstów, Wydawnictwo WAM, Kraków.pl_PL
dc.referencesAleksander T. (red.) (2001), Myśl pedagogiczna przełomu wieków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesAndrukowicz W. (2000), Wokół fenomenu istoty twórczości, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesArcais G. F. (1994), Personalistyczna filozofia człowieka jako osoby ludzkiej, [w:] Adams k i F. (red.), Poza kryzysem tożsamości. W kierunku pedagogiki personalistycznej, Wydawnictwo Naukowe PAT, Kraków.pl_PL
dc.referencesBall S. J. (1996), Foucault i edukacja. Dyscypliny i wiedza, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesBanach Cz. (2000), Etos i kultura pedagogiczna nauczyciela i szkoły, [w:] Wojnar I. (red.), Etos i edukacja w XXI wieku, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBanasiak B. (2008), Filozof albo wędrowny sztuk-mistrz. Dywagacje o istocie filozofowania, [w:] Kwieciński Z., Jaworska-Witkowska M. (red.), Ku integracji edukacji i humanistyki. Księga Jubileuszowa dla Lecha Witkowskiego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesBaran B. (red.) (1991), Filozofia dialogu, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesBardel M. (2004), Różne twarze inności, „Znak”, nr 1.pl_PL
dc.referencesBasara-Lipiec B. (1997), Arcydzieło. Teoria i rzeczywistość, Instytut Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBasistowa J. (1999), Istota i rozwój tożsamości w koncepcji E. H. Eriksona, [w:] Gałdowa A. (red.), Klasyczne i współczesne koncepcje osobowości, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesBauman Z. (1996), Etyka ponowoczesna, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBauman Z. (1998), Śmierć i nieśmiertelność. O wielości strategii życia, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBauman Z. (2007), Tożsamość. Rozmowy z Benedetto Vecchim, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesBenedyktowicz Z. (2000), Portrety „obcego”. Od stereotypu do symbolu, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesBergson H. (1993), Dwa źródła moralności i religii, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesBęben D., Ledera A., Olbromski C. J. (red.) (2008), Horyzonty fenomenologii I, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesBibler V. S. (1982), Myślenie jako dialog, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBiesaga T. (1989), Dietricha von Hildebranda epistemologiczno-ontologiczne podstawy etyki, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin.pl_PL
dc.referencesBollnow O. F. (1968), Der Erfahrungsbegriff in der Pädagogik, „Zeitschrift für Pädagogik”, H. 14.pl_PL
dc.referencesBollnow O. F. (1983), Antropologische Pädagogik, Haupt, Bern, Stuttgart.pl_PL
dc.referencesBorowik I., Leszczyńska K. (red.) (2007), Wokół tożsamości: teorie, wymiary, ekspresje, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków.pl_PL
dc.referencesBrückner A. (1985), Słownik etymologiczny języka polskiego, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBuber M. (1968), Wychowanie, „Znak”, nr 3.pl_PL
dc.referencesBuber M. (1974), Słowa – zasady, „Znak”, nr 237.pl_PL
dc.referencesBuber M. (1992), Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBuber M. (1993), Problem człowieka, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBuczyńska-Garewicz H. (2006), Uczucia i rozum w świecie wartości, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBuczyńska-Garewicz H. (2007), Rozum szukający i błądzący. Eseje o filozofii i filozofach, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesBuczyńska-Garewicz H. (2008), Prawda i złudzenie. Esej o myśleniu, UNIVERSITAS, Kraków.pl_PL
dc.referencesBukowski J. (1987), Zarys filozofii spotkania, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesBuksiński T. (red.) (2001), Doświadczenie, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesBurckhart H. (1999), Diskursethik, Diskursanthropologie, Diskurspädagogik. Reflexivnormative Grundlegung kritischer Pädagogik, Verlag Königshausen&Neumann, Würzburg.pl_PL
dc.referencesBurszta W. J. (1998), Antropologia kultury. Tematy, teorie, inspiracje, Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesBurszta W. J. (2004), Różnorodność i tożsamość. Antropologia jako kulturowa refleksyjność, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań.pl_PL
dc.referencesCaillois R. (1973), Żywioł i ład, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCampbell J. (2007), Potęga mitu, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesCassirer E. (1998), Esej o człowieku. Wstęp do filozofii kultury, przeł. A. Staniewska, Wydawnictwo Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCichoń W. (1996), Wartości – człowiek – wychowanie. Zarys problematyki aksjologiczno-wychowawczej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesCichowicz S. (2002), O refleksję konkretną. Cztery przykłady historyczne, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesCollins A. (2003), Język ciała i gestów, Wydawnictwo Astrum, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCallo Ch. (2006), Modele wychowania, [w:] B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podstawy nauk o wychowaniu, t. I, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesCrosby J. F. (2007), Zarys filozofii osoby. Bycie sobą, Wydawnictwo WAM, Kraków.pl_PL
dc.referencesCzerepaniak-Walczak M. (1997), Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela, Wydawnictwo Edytor, Toruń.pl_PL
dc.referencesCzerepaniak-Walczak M. (2006), Pedagogika emancypacyjna, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesCzerny J. (1998), Zarys pedagogiki aksjologicznej, Wydawnictwo Śląsk, Katowice.pl_PL
dc.referencesDanner H. (1998), Methoden geistewissenschaftlicher Pädagogik: Einführung in Hermeneutik, Phänomenologie und Dialektik, Ernst Reinhardt GmbH&Co, München.pl_PL
dc.referencesDarowski R. (2002), Filozofia człowieka, Wydawnictwo WAM, Kraków.pl_PL
dc.referencesDąbrowski K. (1975), Trud istnienia, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDąbrowski K. (1979), Co to jest zdrowie psychiczne?, [w:] Dąbrowski K. (red.), Zdrowie psychiczne, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDemetrio D. (2000), Autobiografia. Terapeutyczny wymiar pisania o sobie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesDerrida J. (1993), Pismo filozofii, Inter Esse, Kraków.pl_PL
dc.referencesDerrida J. (1997), Głos i fenomen. Wprowadzenie do problematyki znaku w fenomenologii Husserla, Wydawnictwo KR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDerrida J., Vattimo G. i in. (1999), Religia, Wydawnictwo KR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDobrołowicz W. (1993), Psychika i bariery, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDobrołowicz W. (1995), Psychodydaktyka twórczości, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDrwięga M. (2009), Człowiek między dobrem a złem. Studia z etyki współczesnej, Księgarnia Akademicka, Kraków.pl_PL
dc.referencesDryll E., Cierpka A. (red.) (2004), Narracja. Koncepcje i badania psychologiczne, Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDudek Z. W. (2000), Od wyobrażenia do mitu, „ALBO albo. Problemy Psychologii i Kultury”, nr 1 – Mity.pl_PL
dc.referencesDudek Z. W. (2001a), Regresja i transformacja świadomości w wyobraźni religijnej, „ALBO albo. Problemy Psychologii i Kultury”, nr 1 – Sekty i kulty.pl_PL
dc.referencesDudek Z. W. (2001b), Symbol drzewa a psychologia głębi, „ALBO albo. Problemy Psychologii i Kultury”, nr 3 – Archetypy.pl_PL
dc.referencesDudek Z. W. (2002), Podstawy psychologii Junga. Od psychologii głębi do psychologii integralnej, Wydawnictwo Psychologii i Kultury ENETEIA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDudek Z. W. (2003), Syndrom matki pochłaniającej, „ALBO albo. Problemy Psychologii i Kultury”, nr 1 – Matriarchat – patriarchat. Subkultura ojca – subkultura matki.pl_PL
dc.referencesDudek Z. W., Pankalla A. (2005), Psychologia kultury. Doświadczenia graniczne i transkulturowe, Wydawnictwo Psychologii i Kultury ENETEIA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDutkiewicz P. (1982), Modele etyki opartej na wartościach, [w:] Lipiec J. (red.), Człowiek i świat wartości, Krajowa Agencja Wydawnicza, Kraków.pl_PL
dc.referencesDudzikowa M., Czerepaniak-Walczak M. (red.) (2007), Wychowanie. Pojęcia – procesy – konteksty, t. III, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesDybel P. (red.) (1993), Fenomenologia i hermeneutyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesEco U. (1996), Interpretacja i nadinterpretacja, Inter Esse, Kraków.pl_PL
dc.referencesEco U. (2008), Dzieło otwarte. Forma i nieokreśloność w poetykach współczesnych, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa.pl_PL
dc.referencesEliade M. (1993), Sacrum, mit, historia. Wybór esejów, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesEliade M. (2000), Traktat o historii religii, Wydawnictwo KR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesElzenberg H. (2001), Pisma etyczne, Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin.pl_PL
dc.referencesFilek J. (1996a), Ontologizacja odpowiedzialności. Analityczne i historyczne wprowadzenie w problematykę, Wydawnictwo Baran i Suszyński, Kraków.pl_PL
dc.referencesFilek J. (1996b), Z badań nad istotą wartości etycznych, Wydawnictwo PLATAN, Kraków.pl_PL
dc.referencesFilek J. (2000), Filozofia jako etyka. Eseje filozoficzno-etyczne, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesFilek J. (2003), Filozofia odpowiedzialności XX wieku, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesFilek J. (2004), Ambiwalencja obcości, „Znak”, nr 1.pl_PL
dc.referencesFilek J. (2010), Życie. Etyka. Inni, Wydawnictwo Homini, Kraków.pl_PL
dc.referencesFilek J. (red.) (2004), Filozofia odpowiedzialności XX wieku. Teksty źródłowe, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesFrankl V. E. (1978a), Der Wille zum Sinn. Ausgewählte Volträge über Logotherapie, Bern, Stutgart, Wien, Verlag Hans Huber.pl_PL
dc.referencesFrankl V. E. (1978b), Nieuświadomiony Bóg, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFrankl V. E. (1984), Homo Patiens, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFromm E. (1993), Ucieczka od wolności, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFromm E. (1994a), Niech się stanie człowiek. Z psychologii etyki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Wrocław.pl_PL
dc.referencesFromm E. (1994b), Zapomniany język. Wstęp do rozumienia snów, baśni i mitów, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFromm E. (2005), Mieć czy być. Duchowe podstawy społeczeństwa, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.pl_PL
dc.referencesFunke G. (1994), Hermeneutyka i język, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesGadacz T. (2008), O ulotności życia, Wydawnictwo Iskry, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGadacz T. (2009), Historia filozofii XX wieku. Nurty, t. II, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesGadamer H. G. (1979, 2000), Rozum, słowo, dzieje. Szkice wybrane, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGadamer H. G. (1993a), Aktualność piękna. Sztuka jako gra, symbol i święto, Oficyna Naukowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGadamer H. G. (1993b), Prawda i metoda. Zarys hermeneutyki filozoficznej, Wydawnictwo Inter Esse, Kraków.pl_PL
dc.referencesGadamer H. G. (2002), Idea dobra w dyskusji między Platonem a Arystotelesem, Wydawnictwo Antyk, Kęty.pl_PL
dc.referencesGadamer H. G. (2008), Teoria, etyka, edukacja. Eseje wybrane, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGalarowicz J. (1997), W drodze do etyki odpowiedzialności. Fenomenologiczna etyka wartości (Max Scheler – Nicolai Hartmann – Dietrich von Hildebrand), t. I, Wydawnictwo Naukowe PAT, Kraków.pl_PL
dc.referencesGalarowicz J. (1998), W drodze do etyki odpowiedzialności. Ukryty blask dobra. Antropologiczno-aksjologiczne podstawy etyki Romana Ingardena, t. II, Wydawnictwo Naukowe PAT, Kraków.pl_PL
dc.referencesGalewicz W. (1987), N. Hartmann, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGalewicz W. (2010), Moralność i profesjonalizm. Spór o pozycję etyk zawodowych, UNIVERSITAS, Kraków.pl_PL
dc.referencesGalewicz W. (red.) (1988), Z fenomenologii wartości, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesGałdowa A. (red.) (1994), Psychologia osobowości i antropologia filozoficzna. Psychologiczna i filozoficzna problematyka podmiotu, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego”, 1141, Prace Psychologiczne 11, Kraków.pl_PL
dc.referencesGałdowa A. (red.) (1997), Hermeneutyka a psychologia, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesGałdowa A. (red.) (1999a), Klasyczne i współczesne koncepcje osobowości (Psychologia Osobowości I), Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesGałdowa A. (red.) (1999b), Wybrane zagadnienia z psychologii osobowości (Psychologia Osobowości II), Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesGałdowa A. (red.) (2000), Tożsamość człowieka (Psychologia Osobowości IV), Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesGara J. (2008), Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu, Wydawnictwo WAM, Kraków.pl_PL
dc.referencesGardner H. (1985), Frames of Mind. The Theory of Multiple Intelligences, Basic Books, New York.pl_PL
dc.referencesGawliczek A. (2003), Rekonstrukcja treści doświadczenia samotności na podstawie analizy hermeneutycznej symbolu pustki, [w:] Krzyżewski K. (red.), Doświadczenie indywidualne. Szczególny rodzaj poznania i wyróżniona postać pamięci, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesGeertz C. (2000), Dzieło i życie. Antropolog jako autor, Wydawnictwo KR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGeertz C. (2005a), Interpretacja kultur. Wybrane eseje, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesGeertz C. (2005b), Opis gęsty – w stronę interpretatywnej teorii kultury, [w:] Kempny M., Nowicka E. (red.), Badanie kultury. Elementy teorii antropologicznej, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGiddens A. (2001), Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGlinkowski W. P. (2003), Wolność ku nadziei. Spotkanie z myślą ks. Józefa Tischnera, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesGloy K. (2009), Wprowadzenie do filozofii świadomości. Problematyka i historia zagadnienia świadomości oraz samoświadomości, Wydawnictwo WAM, Kraków.pl_PL
dc.referencesGłowiński M. (red.) (1990), Symbole i symbolika, Wydawnictwo Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGnitecki J. (1989), Hermeneutyczna koncepcja pedagogiki, Wydawnictwo Uniwersytetu Alternatywnego, Poznań.pl_PL
dc.referencesGogacz M. (1974), Wokół problemu człowieka, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGołaszewska M. (1986), Zarys estetyki. Problematyka – metody – teorie, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGołaszewska M. (1988), Pozycja wartości w antroposferze. Szkic z pogranicza antropologii filozoficznej i aksjologii, „Studia Filozoficzne”, nr 12.pl_PL
dc.referencesGołaszewska M. (1990), Istota i istnienie wartości, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGołębniak B. D. (1998), Zmiany edukacji nauczycieli. Wiedza – biegłość – refleksyjność, Wydawnictwo Edytor, Toruń–Poznań.pl_PL
dc.referencesGołębniak B. D. (2007), Szkoła – kształcenie – nauczyciel, [w:] Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. II, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGordon T., Burch N. (2001), Jak dobrze żyć z ludźmi, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGóralski A. (1998), Wzorce twórczości, Eseje filozoficzne i pedagogiczne, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGórniewicz J. (2001), Kategorie pedagogiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn.pl_PL
dc.referencesGromczyński W. (1969), Człowiek, świat rzeczy, Bóg w filozofii Sartre’a, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrotjahn M. (1989), Die symbolische Kommunikation und ihr Versagen im Fernsehen, [w:] tenże, Die Sprache des Symbols. Der Zugang zum Unbewußten, Fischer Taschenbuch Verlag, Frankfurt am Main.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk A. (1989), Etyka w doświadczeniu wewnętrznym, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk A. (1993), Życie jako wyzwanie, IFiS PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrzegorek A. (2003), Narracja jako forma strukturyzująca doświadczenie, [w:] Krzyżewski K. (red.), Doświadczenie indywidualne. Szczególny rodzaj poznania i wyróżniona postać pamięci, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesGrzegorek A. (2005), Jak mówienie zmienia myślenie, [w:] Niedźwieńska A. (red.), Zmiana osobowości. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesGrzegorek T. (2000), Tożsamość a poczucie tożsamości, [w:] Gałdowa A. (red.), Tożsamość człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesGuardini R. (1993), Struktura bytu osobowego, [w:] Adamski F. (red.), Człowiek, wychowanie, kultura, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesHamann B. (1993), Pädagogische Anthtropologie. Theorien – Modellen – Strukturen. Eine Einführung, Bad Heilbrunn/Obb. Klinkhardt.pl_PL
dc.referencesHartman J. (red.) (2006), Słownik filozofii, Wydawnictwo Zielona Sowa, Kraków.pl_PL
dc.referencesHartmann N., Hildebrand von D. (1999), Wypisy z etyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.pl_PL
dc.referencesHeidegger M. (1965a), Antropologia i ontologia, [w:] Kołakowski L., Pomian K. (red.), Filozofia egzystencjalna, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHeidegger M. (1965b), Egzystencjalne rozumienie prawdy, [w:] Kołakowski L., Pomian K. (red.), Filozofia egzystencjalna, t. I, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHeidegger M. (1965c), Zrozumienie bytu i byt ludzki (DASEIN), [w:] Filozofia i socjologia XX wieku, t. I, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHeidegger M. (1977), Budować, mieszkać, myśleć. Eseje wybrane, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHeidegger M. (1978), Koniec filozofii i zadanie myślenia, [w:] Siemek M., Drogi współczesnej filozofii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHeidegger M. (1989a), Co znaczy myśleć?, [w:] Tischner J. (red.), Filozofia współczesna, Instytut Teologiczny Księży Misjonarzy, Kraków.pl_PL
dc.referencesHeidegger M. (1989b), Kant a problem metafizyki, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHeidegger M. (1994, 2007), Bycie i czas, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHeidegger M. (1996), Przyczynki do filozofii (Z wydarzania), Wydawnictwo Baran i Suszyński, Kraków.pl_PL
dc.referencesHeidegger M. (1999a), Ku rzeczy myślenia, Fundacja ALETHEIA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHeidegger M. (1999b), Znaki drogi, SPACJA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHeidegger M. (2001), Zasada racji, Wydawnictwo Baran i Suszczyński, Kraków.pl_PL
dc.referencesHejnicka-Bezwińska T. (2008), Pedagogika ogólna, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHenry M. (2007), O fenomenologii, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHerder (2009), Leksykon symboli, doM wYdawniczy tchu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHermans H. J. M., Hermans-Jansen E. (2000), Autonarracje. Tworzenie znaczeń w psychoterapii, Pracownia Tekstów Psychologicznych PTP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHermans H. J. M., Hermans-Jansen E. (2004), The dialogical construction of coalitions in a personal position repertoire, [w:] H. J. M. Hermans, G. Gimaggio (red.), The Dialogical Self in Psychotherapy, Brunner-Routledge, Hove–NEW York.pl_PL
dc.referencesHernas A. (2005), Czas i obecność, Instytut Myśli Józefa Tischnera, Kraków.pl_PL
dc.referencesHesse H. (1984), Wilk stepowy, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań.pl_PL
dc.referencesHessen S. (1931), Podstawy pedagogiki, Nasza Księgarnia, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHildebrand von D., Kłoczkowski J. A., Paściak J., Tischner J. (red.) (1984), Wobec wartości, Wydawnictwo Polskiej Prowincji Dominikanów, Poznań.pl_PL
dc.referencesHomplewicz J. (1996), Etyka pedagogiczna, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Rzeszów.pl_PL
dc.referencesIngarden R. (1966), Przeżycie – dzieło – wartość, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl_PL
dc.referencesIngarden R. (1970a), Czego nie wiemy o wartościach, [w:] tenże, Studia z estetyki, t. III, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesIngarden R. (1970b), Uwagi o względności wartości, [w:] tenże, Studia z estetyki, t. III, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesIngarden R. (1973), Książeczka o człowieku, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl_PL
dc.referencesIngarden R. (1987), Spór o istnienie świata, [w:] tenże, Studia z estetyki, t. I, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesIngarden R., Turowicz M. (1988), O dziele literackim. Badania z pogranicza ontologii, teorii języka i filozofii literatury, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesIngarden R., Węgrzecki A. (1989), Wykłady z etyki, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJacobi J. (1979), Zamaskowanie. Obserwacje z psychologii życia codziennego, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJakimowicz M. (2002), Romantyczna intuicja, „ALBO albo. Problemy Psychologii i Kultury”, – Intuicja. Psychika Wizyjna.pl_PL
dc.referencesJanion M., Snochowska-Gonzalez C., Szczuka K. (red.) (2004), Inny, Inna, Inne. O inności w kulturze, Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJanusz B., Gdowska K., de Barbaro B. (red.) (2008), Narracja. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesJaspers K. (1977), Was ist das Erziehung?, München.pl_PL
dc.referencesJaspers K. (1990), Filozofia egzystencji. Wybór pism, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJaspers K. (1991), Rozum i egzystencja. Nietzsche a chrześcijaństwo, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJaspers K. (1998), Wprowadzenie do filozofii. Dwanaście odczytów radiowych, Wydawnictwo Siedmioróg, Wrocław.pl_PL
dc.referencesJaspers K. (1999), Wiara filozoficzna wobec objawienia, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesJaworska-Witkowska M. (2007), Między przemocą a niemocą: etyka pedagogiczna a estetyki rytualizacji ofiary w edukacji, [w:] Sawczuk W. (red.), Po co etyka pedagogom?, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesJoas H. (2009), Powstanie wartości, Oficyna Naukowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJoniec-Bubuła J. (2000), Rola rytuałów przejścia w tworzeniu się tożsamości w okresie dorastania, [w:] Gałdowa A. (red.), Tożsamość człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesJudycki S. (2008), Głębia i kontyngencja fenomenu. Fenomenologia i filozofia XX wieku, [w:] Bęben D., Ledera A., Olbromski C. J., Horyzonty fenomenologii I, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesJung C. G. (1976), Archetypy i symbole. Pisma wybrane, Wydawnictwo Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJung C. G. (1989), Rebis, czyli kamień filozofów, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJung C. G. (1995), Odpowiedź Hiobowi, PWN, Warszawa PWN.pl_PL
dc.referencesJung C. G. (1997), Typy psychologiczne, Wrota – KR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJung C. G. (1998), Symbole przemiany, Wydawnictwo Wrota, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKant I. (1972), Krytyka praktycznego rozumu, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKant I. (1999), O pedagogice, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKapuścińki R. (2006), Ten Inny, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesKasprzyk L., Węgrzecki A. (1981), Wprowadzenie do filozofii, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKaszyński K., Żuk-Łapińska (red.) (1995), Etyka zawodu nauczyciela. Nauczanie etyki, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Zielona Góra.pl_PL
dc.referencesKeen S. (1990), To a Dancing God. Notes of Spiritual Traveler, Harper, San Franciso.pl_PL
dc.referencesKeen S. (2000), Historie, którymi żyjemy, „ALBO albo. Problemy Psychologii i Kultury”, nr 1 – Mity.pl_PL
dc.referencesKeen S., Valley-Fox A. (1989), Your Mythic Journey. Finding Meaning in jour Life through Writing and Storytelling, J. P. Tarcher Inc., Los Angeles.pl_PL
dc.referencesKempny M., Nowicka E. (red.) (2005), Badanie kultury. Elementy teorii antropologicznej, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKempny M., Nowicka E. (red.) (2006), Badanie kultury. Elementy teorii antropologicznej. Kontynuacje, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKępiński A. (1986), Lęk, Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKępiński A. (1989), Poznanie chorego, Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKępiński A. (1996), Melancholia, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKobierzycki T. (2001), Filozofia osobowości. Od antycznej idei duszy do współczesnej teorii osobowości, Wydawnictwo ENETEIA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKociuba J. (2007), Narracyjna koncepcja tożsamości, [w:] Borowik I., Leszczyńska K. (red.), Wokół tożsamości: teorie, wymiary, ekspresje, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków.pl_PL
dc.referencesKołakowski L. (1990), Horror metaphysicus, Wydawnictwo Res Publica, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKołakowski L. (2000), Etyka bez kodeksu, [w:] tenże, Kultura i fetysze. Eseje, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKołakowski L. (2004), Mini wykłady o maxi sprawach, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesKołakowski L. (2006), Mała etyka, [w:] tenże, Czy diabeł może być zbawiony i 27 innych kazań, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesKołakowski L., Pomian K. (red.) (1965), Filozofia egzystencji, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKonersmann R. (2009), Filozofia kultury. Wprowadzenie, Oficyna Naukowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKopaliński W. (1987), Słownik mitów i tradycji kultury, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKopaliński W. (1989), Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKotłowski K. (1968), Filozofia wartości a zadania pedagogiki, Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo, Wrocław–Warszawa–Kraków.pl_PL
dc.referencesKotusiewicz A. (1997), Myśl personalistyczna w pedeutologii jako odmiana współczesnego humanizmu, [w:] Kotusiewicz A., Koć-Seniuch G., Niemiec J. (red.), Myśl pedeutologiczna i działanie nauczyciela, Wydawnictwo Żak, Warszawa–Białystok.pl_PL
dc.referencesKowalczyk S. (1999), Filozofia wolności. Rys historyczny, Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin.pl_PL
dc.referencesKozielecki J. (1986), Psychologiczna teoria samowiedzy, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKozielecki J. (1987), Koncepcja transgresyjna człowieka, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrzak Z. (2003), Matriarchalna nieświadomość Europy, „ALBO albo. Problemy Psychologii i Kultury”, nr 1 – Matriarchat – patriarchat. Subkultura ojca – subkultura matki.pl_PL
dc.referencesKrzyżewski K. (red.) (2003), Doświadczenie indywidualne. Szczególny rodzaj poznania i wyróżniona postać pamięci (Psychologia Osobowości V), Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesKunowski S. (1993), Podstawy współczesnej pedagogiki, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKwaśnica R. (1987), Dwie racjonalności. Od filozofii sensu ku pedagogice ogólnej, IKN, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKwaśnica R. (1992), O dwóch wersjach pytania o przedrozumienie. Do pedagogiki naukowej i pedagogów z marginesu, [w:] Rutkowiak J. (red.), Pytanie, dialog, wychowanie, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKwaśnica R. (2007), Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu, [w:] Kwieciński Z., Śliwerski B., Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. II, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKwiatkowska H. (1994), Ewolucja tożsamości pedagogiki, IHNOiT, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKwiatkowska H. (2005), Tożsamość nauczycieli. Między anomią i autonomią, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKwiatkowska H. (2007), Tożsamość wychowawcy, [w:] Dudzikowa M., Czerepaniak-Walczak M. (red.), Wychowanie. Pojęcia – procesy – konteksty, t. III, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKwiatkowska H. (2008), Pedeutologia, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKwieciński Z. (1998), [rec.], The fact of teaching, „Forum Oświatowe”, nr 1.pl_PL
dc.referencesKwieciński Z. (2000), Etos środowiska akademickiego pedagogów. Patologia czy rozwój, [w:] Wojnar I. (red.), Etos edukacji w XXI wieku – zbiór studiów, Dom Wydawniczy „Elipsa”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKwieciński Z., Jaworska-Witkowska M. (red.) (2008), Ku integracji edukacji i humanistyki. Księga Jubileuszowa dla Lecha Witkowskiego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesLaing R. (1984), Osoba a doświadczenie, [w:] Janion M., Rosiek S. (red.), Osoby. Transgresje 3, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesLaing R. (1997), „Ja” i inni, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.pl_PL
dc.referencesLazari-Pawłowska I. (1992), Etyka. Pisma wybrane, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław–Warszawa–Kraków.pl_PL
dc.referencesLedzińska M., Rudkowska G., Wrona L. (red.) (2002), Osoba. Edukacja. Dialog, t. II, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków.pl_PL
dc.referencesLeszczyński A. C. (1992), Refleksje o dialogu, [w:] Rutkowiak J. (red.), Pytanie – dialog – wychowanie, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLévinas E. (1994), O Bogu, który nawiedza myśl, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesLévinas E. (1998), Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLévinas E. (1999), Czas i to, co inne, Wydawnictwo KR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLévinas E. (2000), Inaczej niż być lub ponad istotą, Fundacja ALETHEIA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLévinas E. (2006), Istniejący i istnienie, Wydawnictwo Homini, Kraków.pl_PL
dc.referencesLévinas E. (2008a), Bóg, śmierć i czas, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesLévinas E. (2008b), Odkrywając egzystencję z Husserlem i Heideggerem, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLiberkowski R. (2007), Przyczynek do fenomenologii życia, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesLiberkowski R. (2009), Fenomen wyobrażeń, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesLipiec J. (2001), Świat wartości. Wprowadzenie do aksjologii, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesLipiec J. (red.) (1982), Człowiek i świat wartości, Krajowa Agencja Wydawnicza, Kraków.pl_PL
dc.referencesLipp W. (1995), Kulturtypen, kulturelle Symbole, Handlungswelt. Zur Plurivalenz von Kultur, [w:] tenże, Drama Kultur, Duncker&Humblot, Berlin.pl_PL
dc.referencesLuhmann N. (1998), Funkcje religii, Nomos, Kraków.pl_PL
dc.referencesLorenc W. (2003), Hermeneutyczne koncepcje człowieka. W kręgu inspiracji poheideggerowskich, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLurker M. (1994), Przesłanie symboli w mitach, kulturach i religiach, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesŁopatkowa M. (1983), Samotność dziecka, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŁopatkowa M. (1992), Pedagogika serca, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMajczyna M. (2000), Podmiotowość a tożsamość, [w:] Gałdowa A. (red.), Tożsamość człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesMalicka M. (1996), Ja – to znaczy kto? Rzecz o osobowej tożsamości i wychowaniu, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMalicka M. (2002), Bycie sobą jako ideał, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarcel G. (1962, 1986), Być i mieć. Dziennik metafizyczny 1928–1933, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarcel G. (1984), Homo viator. Wstęp do metafizyki nadziei, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarcel G. (1985), Tajemnica bytu, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesMarkowski M. P., Humanistyka, życie i inne marzenia, [w:] Kwieciński Z., Jaworska-Witkowska M. (red.) (2008), Ku integracji edukacji i humanistyki. Księga Jubileuszowa dla Lecha Witkowskiego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesMaruszewski T. (2005), Pamięć autobiograficzna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesMaurin K., Motycka A. (red.) (2002), Fenomen Junga, Wydawnictwo Psychologii i Kultury ENETEIA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMay R. (1989), Psychologia i dylemat ludzki, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.pl_PL
dc.referencesMay R. (1994), Odwaga tworzenia, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.pl_PL
dc.referencesMazurek I. (1982), Wokół fenomenologicznych problemów wartości, [w:] Lipiec J. (red.), Człowiek i świat wartości, Krajowa Agencja Wydawnicza, Kraków.pl_PL
dc.referencesMcAdams D. P. (1985), Power, intimacy and the life story: Personological inquiries into identity, The Doresy Press, Homewood.pl_PL
dc.referencesMcAdams D. P. (1988), Biography, narrative and lives: An introduction, ,,Journal of Personality”, no 56 (1).pl_PL
dc.referencesMerleau-Ponty M. (1965), Świadomość indywidualna i istnienie zbiorowe, [w:] Kołakowski L., Pomian K. (red.), Filozofia egzystencji, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMerleau-Ponty M. (1999), Proza świata. Eseje o mowie, Wydawnictwo Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMessing M. (1996), Las wtajemniczenia. Powieść o mistycznym wtajemniczeniu, Wydawnictwo Psychologii i Kultury Eneteia, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMęczkowska A. (2006), Podmiot i edukacja. Od oświeceniowej utopii ku praktycznej dekonstrukcji, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMichalski K. (1989), Heidegger i filozofia, [w:] Tischner J. (red.), Filozofia współczesna, Instytut Teologiczny Księży Misjonarzy, Kraków.pl_PL
dc.referencesMichalski K. (1998), Heidegger i filozofia współczesna, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMirski A. (2000), Rozwój self w koncepcjach psychoanalitycznych, poznawczych, life-span oraz postpiagetowskich, [w:] Socha P. (red.), Duchowy rozwój człowieka. Fazy życia – osobowość – wiara – religijność, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesMizera J. (1989), Ontologia fundamentalna Martina Heideggera, [w:] Tischner J. (red.), Filozofia współczesna, Instytut Teologiczny Księży Misjonarzy, Kraków.pl_PL
dc.referencesModrzewski J. (2011), Studia i szkice socjopedagogiczne. Aktualia, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny, Poznań–Kalisz.pl_PL
dc.referencesMolesztak A., Tchorzewski A. M. (1997), W kręgu wartości moralnych nauczyciela, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMotycka A. (2000), O roli intuicji w rozwoju nauk przyrodniczych, „ALBO albo. Problemy Psychologii i Kultury”, nr 4 – Synchroniczność. Czas, Symbole, Rzeczywistość.pl_PL
dc.referencesMotycka A. (2005), Rozum i intuicja w nauce. Zbiór rozpraw i szkiców filozoficznych, ENETEIA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMounier E. (1960), Co to jest personalizm?, Instytut Wydawniczy PAX, Kraków.pl_PL
dc.referencesMrówczyński T. (1965), Mouniera tragiczny optymizm, [w:] Filozofia i socjologia, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNagel T. (1997a), Pytania ostateczne, Fundacja ALETHEIA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNagel T. (1997b), Widok znikąd, Fundacja ALETHEIA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNeckar J. (2000), Narracyjne ujęcie „ja” na tle innych sposób jego ujmowania, [w:] Gałdowa A. (red.), Tożsamość człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesNeville B. (2009), Psyche i edukacja. Emocje, wyobraźnia i nieświadomość w uczeniu się i nauczaniu, Wydawnictwo WAM, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (2000), Twórczość, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, t. II, Psychologia ogólna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (2002), Wymiary twórczości, [w:] Smidt K. J., Piotrowski K. T. (red.), Nowe teorie twórczości. Nowe metody pomocy w tworzeniu, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesNiedźwieńska A. (2000), Pamięć autobiograficzna, [w:] Gałdowa A. (red.), Tożsamość człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesNiedźwieńska A. (red.) (2005), Zmiana osobowości. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesNietzsche F. (1997), Co mnie nie zabija, to mnie wzmacnia, oprac. S. Lichański, Wydawnictwo Studio x, Wrocław.pl_PL
dc.referencesNikitorowicz J. (2001), Pogranicze. Tożsamość. Edukacja międzykulturowa, Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.referencesNikitorowicz J. (2009), Edukacja regionalna i międzykulturowa, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNosal Cz. S. (2002a), Myślenie intuicyjne – fenomenologia i prawdopodobne mechanizmy, „ALBO albo. Problemy Psychologii i Kultury”, nr 4 – Intuicja. Psychika Wizyjna.pl_PL
dc.referencesNosal Cz. S. (2002b), Światy Junga i Poppera, „ALBO albo. Problemy Psychologii i Kultury”, nr 3 – Myślenie.pl_PL
dc.referencesNowak M. (1993), Od filozofii człowieka do filozofii wychowania, [w:] Adamski F. (red.), Poza kryzysem tożsamości. W kierunku pedagogiki personalistycznej, Wydawnictwo Naukowe PAT, Kraków.pl_PL
dc.referencesNowak M. (2008), Teorie i koncepcje wychowania, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNowicka E. (2005), Świat człowieka – świat kultury, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNowicka E., Łodziński S. (red.) (1996), Inny – Obcy – Wróg, Oficyna Naukowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOlbrycht K. (2000), Pedagogika kultury dziś – powrót do sensów czy do słów, [w:] Gajda J. (red.), Edukacja zorientowana na XXI wiek, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesOlbrycht K. (2007), O roli przykładu, wzoru, autorytetu i mistrza w wychowaniu osobowym, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesOlbrycht K. (red.) (1994), Edukacja aksjologiczna. Wymiary – kierunki – uwarunkowania, t. I, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesOlbrycht K. (red.) (1995a), Edukacja aksjologiczna. Odpowiedzialność pedagoga, t. II, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesOlbrycht K. (red.) (1995b), Edukacja aksjologiczna. O tolerancji, t. III, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesOlbrycht K. (red.) (1999), Edukacja aksjologiczna. Wybrane problemy przekazu wartości, t. IV, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesOleś P. K., Chmielnicka-Kuter E. (2010), Ja dialogowe, [w:] Straś-Romanowska M., Bartosz B., Żurko M. (red.), Badania narracyjne w psychologii, Wydawnictwo Psychologii i Kultury ENETEIA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOpara S. (2002), Filozofia. Współczesne kierunki i problemy, Fundacja Innowacja WSSE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOpoczyńska M. (1999a), Człowiek wobec wartości, [w:] Gałdowa A. (red.), Wybrane zagadnienia z psychologii osobowości, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesOpoczyńska M. (1999b), Sama Keena „mityczna podróż do wewnątrz”, [w:] Gałdowa A. (red.), Wybrane zagadnienia z psychologii osobowości, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesOpoczyńska M. (1999c), Psychologia egzystencjalna wobec pytań o możliwości i granice poznania drugiego człowieka, [w:] Opoczyńska M. (red.), Wprowadzenie do psychologii egzystencjalnej (Psychologia Osobowości III), Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesOpoczyńska M. (2005), O możliwości językowego ujęcia tego, co inne, [w:] Niedźwieńska A. (red.), Zmiana osobowości. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesOpoczyńska M. (red.) (1999d), Wprowadzenie do psychologii egzystencjalnej (Psychologia Osobowości III), Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesOssowska M. (2000), Normy moralne – próba systematyzacji, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPajor K. (2002), Psychologia intuicyjnego poznania, „ALBO albo. Problemy Psychologii i Kultury”, nr 4 – Intuicja – Psychika Wizyjna.pl_PL
dc.referencesPajor K. (2004), Psychologia archetypów Junga, Wydawnictwo Psychologii i Kultury ENETEIA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPareyson L. (2009), Estetyka. Teoria formatywności, UNIVERSITAS, Kraków.pl_PL
dc.referencesPawlak J. (2000), Paula Ricoeura koncepcja tożsamości narracyjnej, [w:] Gałdowa A. (red.), Tożsamość człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesPawliszyn W. (2006), Do czego zobowiązuje filozofowanie?, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesPease A. (2005), Mowa ciała. Jak odczytywać myśli ludzi z ich gestów, Wydawnictwo Jedność, Kielce.pl_PL
dc.referencesPease A. (2007), Mowa ciała, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.pl_PL
dc.referencesPopper K. (1992), Wiedza obiektywna. Ewolucyjna teoria epistemologiczna, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPopielski K. (1987b), „Sens” i „wartość” życia jako kategorie antropologiczno-psychologiczne, [w:] Popielski K. (red.), Człowiek – pytanie otwarte. Studia z logoteorii i logoterapii, Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin.pl_PL
dc.referencesPopielski K. (2002), Poczucie sensu życia jako doświadczenie egzystencjalnie znaczące i potrzeba rozwojowa, [w:] Dudzikowa M., Czerepaniak-Walczak M. (red.), Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, t. II, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesPopielski K. (red.) (1987a), Człowiek – pytanie otwarte. Studia z logoteorii i logoterapii, Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin.pl_PL
dc.referencesPotępa M. (2004), Fenomenologia faktycznego życia. Martin Heidegger, GENESSIS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesProkopiuk J. (2001), O herezji i heretyckości, „ALBO albo. Problemy Psychologii i Kultury”, nr 1 – Sekty i kulty.pl_PL
dc.referencesPrzyłębski A. (2007), Gadamer, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPrzyłębski A. (2010), Etyka w świetle hermeneutyki, Oficyna Naukowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRadziewicz J. (1992), Edukacja alternatywna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRaut M. (1993), Pytanie – nauczanie problemowe – dialog, [w:] Rutkowiak J. (red.), Pytanie – dialog – wychowanie, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRega A. (2001), Człowiek w świecie symboli. Antropologia filozoficzna Mircei Eliadego, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków.pl_PL
dc.referencesRicoeur P. (1971), Hermeneutyka symboli a refleksja filozoficzna, „Znak”, nr 200–201.pl_PL
dc.referencesRicoeur P. (1985), Egzystencja i hermeneutyka. Rozprawy o metodzie, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRicoeur P. (1986), Symbolika zła, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRicoeur P. (1989), Język, tekst, interpretacja. Wybór pism, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRicoeur P. (1991), Podług nadziei. Odczyty, szkice, studia, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRicoeur P. (1992), Filozofia osoby, Wydawnictwo Naukowe PAT, Kraków.pl_PL
dc.referencesRicoeur P. (2005), O sobie samym jako innym, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRicoeur P. (2008), Czas i opowieść, t. I, Intryga i historyczna opowieść, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesRicoeur P. (2008), Czas i opowieść, t. II, Konfiguracja w opowieści fikcyjnej, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl_PL
dc.referencesRicoeur P. (2008), Czas i opowieść, t. III, Czas opowiadany, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesRosenzweig F. (1998), Gwiazda Zbawienia, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesRosińska Z., Michalik J. (red.) (2006), Co to jest filozofia kultury?, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRosner K. (1989), Wstęp, [w:] Ricoeur P., Język, tekst, interpretacja. Wybór pism, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRosner K. (1999), Narracja jako struktura rozumienia, „Teksty Drugie”, nr 3.pl_PL
dc.referencesRosner K. (2003), Narracja, tożsamość i czas, UNIVERSITAS, Kraków.pl_PL
dc.referencesRuciński S. (1988), Wychowanie jako wprowadzanie w życie wartościowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRudziński R. (1978), Jaspers, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRuss J. (2006), Współczesna myśl etyczna, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRutkowiak J. (1994), Wielość języków pedagogiki a problem jej tożsamości, [w:] Kwiatkowska H. (red.), Ewolucja tożsamości pedagogiki, IHNOiT, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRutkowiak J. (red.) (1992), Pytanie – dialog – wychowanie, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSartre J. P. (1990), Moja przeszłość, [w:] Kuderowicz Z. (red.), Filozofia współczesna, t. II, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSawczuk W. (red.) (2007), Po co etyka pedagogom?, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesSawicki M. (1996), Hermeneutyka pedagogiczna, Wydawnictwo Naukowe Semper, Warszawa.pl_PL
dc.referencesScheler M. (1965a), Istota osoby moralnej, [w:] Filozofia i socjologia XX wieku, t. II, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesScheler M. (1965b), Świat osobowy i świat absolutny. Moralność powszechna i moralność osobowa, [w:] Kołakowski L., Pomian K. (red.), Filozofia egzystencji, t. II, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesScheler M. (1967), Materialne apriori w etyce, „Znak”, nr 12 (162).pl_PL
dc.referencesScheler M. (1975), Wybór pism, [w:] Węgrzecki A., Scheler, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesScheler M. (1977), Resentyment a moralność, Wydawnictwo Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesScheler M. (1986), Istota i forma sympatii, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesScheler M. (1988), Wartości „wyższe” i „niższe”, [w:] Galewicz W. (red.), Z fenomenologii wartości, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesSchoenebeck von H. (1994a), Antypedagogika. Być i wspierać zamiast wychowywać, Jacek Santowski & CO Agencja Wydawnicza, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSchoenebeck von H. (1994b), Antypedagogika w dialogu. Wprowadzenie w rozmyślanie antypedagogiczne, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesSeel M. (2008), Estetyka obecności fenomenalnej, UNIVERSITAS, Kraków.pl_PL
dc.referencesSękowska M. (2000), Neopsychoanalityczna koncepcja rozwoju psychospołecznego Erika H. Eriksona, [w:] Socha P. (red.), Duchowy rozwój człowieka. Fazy życia – osobowość – wiara – religijność, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesSiemanowski A. (1997), Sumienie, Wydawnictwo LABIRYNT, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesSiemek M. J. (1978), Myśl drugiej połowy XX wieku, [w:] tenże (red.), Drogi współczesnej filozofii, Wydawnictwo Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSkarga B. (1998), List o edukacji, „Forum Oświatowe”, nr 2.pl_PL
dc.referencesSkarga B. (2004), Ślad i obecność, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSkarga B. (2005), Kwintet metafizyczny, UNIVERSITAS, Kraków.pl_PL
dc.referencesSkarga B. (2009a), Tercet metafizyczny, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesSkarga B. (2009b), Tożsamość i różnica. Eseje metafizyczne, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesSkarga B. (red.) (1994), Przewodnik po literaturze filozoficznej XX wieku, t. I, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSkarga B. (red.) (1994), Przewodnik po literaturze filozoficznej XX wieku, t. II, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSkarga B. (red.) (1995), Przewodnik po literaturze filozoficznej XX wieku, t. III, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSkarga B. (red.) (1996), Przewodnik po literaturze filozoficznej XX wieku, t. IV, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSkarga B. (red.) (1997), Przewodnik po literaturze filozoficznej XX wieku, t. V, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSocha P. (2000), Psychologia rozwoju duchowego – zarys zagadnienia, [w:] tenże (red.), Duchowy rozwój człowieka. Fazy życia – osobowość – wiara – religijność, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesSocha P. (red.) (2000), Duchowy rozwój człowieka. Fazy życia – osobowość – wiara – religijność, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesSokolik M. (1992), Psychoanaliza i Ja. Kliniczna problematyka poczucia tożsamości, Agencja Wydawnicza Jacek Santorski & Co., Warszawa.pl_PL
dc.referencesSoroko E. (2010), Określanie wad i zalet metod generowania autonarracji, [w:] Straś-Romanowska M., Bartosz B., Żurko M. (red.), Badania narracyjne w psychologii, Wydawnictwo Psychologii i Kultury ENETEIA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSosnowska P. (2009), Filozofia wychowania w perspektywie Heideggerowskiej różnicy ontologicznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSpaemann R. (2001), Osoby. O różnicy między czymś a kimś, Oficyna Naukowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSpaemann R. (2006), Granice. O etycznym wymiarze działania, Oficyna Naukowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStachewicz K. (2006), Problem ugruntowania moralności. Studium z etyki fundamentalnej, Wydawnictwo Naukowe Semper, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSteward J. (red.) (2008), Mosty zamiast murów, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStraś-Romanowska M., Bartosz B., Żurko M. (red.) (2010a), Badania narracyjne w psychologii, Wydawnictwo Psychologii i Kultury ENETEIA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStraś-Romanowska M., Bartosz B., Żurko M. (red.) (2010b), Psychologia małych i wielkich narracji, Wydawnictwo Psychologii i Kultury ENETEIA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStróżewski W. (1965), Wartościowanie a ocena, „Znak”, nr 130.pl_PL
dc.referencesStróżewski W. (1981, 1994), Istnienie i sens, Wydawnictwo Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesStróżewski W. (1983), Dialektyka twórczości, Państwowe Wydawnictwo Muzyczne, Kraków.pl_PL
dc.referencesStróżewski W. (1992), W kręgu wartości, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesStróżewski W. (2002), O wielkości. Szkice z filozofii człowieka, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesStróżewski W., Węgrzecki A. (1985), W kręgu filozofii Romana Ingardena. Materiały z konferencji naukowej Kraków 1985, PWN, Warszawa–Kraków.pl_PL
dc.referencesSzawarski Z. (1983), Godność i odpowiedzialność, „Studia Filozoficzne”, nr 8–9.pl_PL
dc.referencesSzczepański J. (1984), Sprawy ludzkie, Wydawnictwo Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J., Piotrowski K. T. (red.) (2002), Nowe teorie twórczości. Nowe metody pomocy w rozwoju, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzołtysek A. E. (1998), Filozofia wychowania. Ontologia – metafizyka – antropologia – aksjologia, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesSzołtysek A. E. (2009), Filozofia wychowania moralnego, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzulakiewicz M. (2006), Dialog i metafizyka. W poszukiwaniu nowej filozofii pierwszej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesSzymczak M. (red.) (1988), Słownik języka polskiego, t. I–III, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzyszkowska M. (1979), Człowiek wobec siebie i wobec innego, Polskie Towarzystwo Higieny Psychicznej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŚliwerski B. (1998), Współczesne teorie i nurty wychowania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesŚliwerski B. (2009), Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, badania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesŚroda M. (1993), Idea godności w kulturze i etyce, Wydział Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTarnowski J. (1992), Pedagogika dialogu, [w:] B. Śliwerski (red.), Edukacja alternatywna. Dylematy teorii i praktyki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesTatarkiewicz W. (1978), Parerga, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTaylor Ch. (1996), Etyka autentyczności, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesTaylor Ch. (2001), Źródła podmiotowości. Narodziny tożsamości nowoczesnej, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTesser A., Felson R. B., Suls J. M. (2004), Ja i tożsamość. Perspektywa psychologiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesTchorzewski de A. M. (1998), Wielopłaszczyznowa odpowiedzialność nauczyciela, [w:] tenże (red.), Odpowiedzialność jako wartość i problem edukacyjny, Wydawnictwo „Wers”, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesTchorzewski de A. M. (red.) (1998), Odpowiedzialność jako wartość i problem edukacyjny, Wydawnictwo „Wers”, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesTheunessen M. (1991), Transcendentalny projekt ontologii społecznej a filozofia dialogu, [w:] B. Baran (red.), Filozofia dialogu, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesTillich P. (1994a), Męstwo bycia, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.pl_PL
dc.referencesTillich P. (1994b), Pytanie o nieuwarunkowane. Pisma z filozofii religii, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesTischner J. (1977), Przestrzeń obcowania z drugim, „Analecta Cracoviensia”, t. IX.pl_PL
dc.referencesTischner J. (1978a), Fenomenologia spotkania, „Analecta Cracoviensia”, t. X.pl_PL
dc.referencesTischner J. (1978b), Solidaryzacja i problem ewolucji świadomości, [w:] Stróżewski W. (red.), Studia z teorii poznania i filozofii wartości, Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo, Wrocław–Warszawa–Kraków.pl_PL
dc.referencesTischner J. (1982a), Myślenie według wartości, [w:] tenże, Myślenie według wartości, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesTischner J. (1982b), Sztuka etyki, [w:] tenże, Myślenie według wartości, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesTischner J. (1984), Etyka wartości i nadziei, [w:] Hildebrand von D., Kłoczowski J., Paściak J., Tischner J., Wobec wartości, Wydawnictwo Polskiej Prowincji Dominikanów: W drodze, Poznań.pl_PL
dc.referencesTischner J. (1989a), W kręgu myśli hermeneutycznej, [w:] tenże (red.), Filozofia współczesna, Instytut Teologiczny Księży Misjonarzy, Kraków.pl_PL
dc.referencesTischner J. (1990a), Bycie sobą w perspektywie ontologicznej, „Studia Filozoficzne”, nr 2–3.pl_PL
dc.referencesTischner J. (1990b), Kryzys myślenia, [w:] Michalski K. (red.), O kryzysie. Rozmowy w Castel Gandolfo, Wydawnictwo Res Publica, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTischner J. (1992a), Impresje aksjologiczne, [w:] tenże, Świat ludzkiej nadziei. Wybór szkiców filozoficznych, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesTischner J. (1992b), Sprawa osoby – wstępne przybliżenie, „Logos i Ethos”, nr 2.pl_PL
dc.referencesTischner J. (1994), Świat ludzkiej nadziei. Wybór szkiców filozoficznych, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesTischner J. (1998a), Filozofia dramatu, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesTischner J. (1998b), Spór o istnienie człowieka, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesTischner J. (2004), Inny, „Znak”, nr 1.pl_PL
dc.referencesTischner J. (2006), O człowieku. Wybór pism filozoficznych, Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo, Wrocław–Warszawa–Kraków.pl_PL
dc.referencesTischner J. (red.) (1989b), Filozofia współczesna, Instytut Teologiczny Księży Misjonarzy, Kraków.pl_PL
dc.referencesTokarska U. (1999), W poszukiwaniu jedności i celu. Wybrane techniki narracyjne, [w:] Gałdowa A. (red.), Wybrane zagadnienia z psychologii osobowości, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesTokarska U. (2010), Stawać się Panem Własnego Oblicza. O możliwościach intencjonalnych oddziaływań narracyjnych w biegu życia ludzkiego, [w:] Straś-Romanowska M., Bartosz B., Żurko M. (red.), Psychologia małych i wielkich narracji, Wydawnictwo Psychologii i Kultury ENETEIA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTokarski J. (red.) (1980), Słownik wyrazów obcych, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTrias E. (1999), Myślenie o religii. Symbol i sacrum, [w:] Derrida J., Vattino G. i in. (red.), Religia, Wydawnictwo KR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTrzebiński J. (2002), Autonarracje nadają kształt życiu człowieka, [w:] tenże (red.), Narracja jako sposób rozumienia świata (Postępy psychologii), Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesTrzebiński J. (red.) (2002), Narracja jako sposób rozumienia świata, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesTugendhat E. (2004), Wykłady o etyce, Oficyna Naukowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTylikowska A. (2000), Psychologiczna problematyka maski, [w:] Gałdowa A. (red.), Tożsamość człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesTyszczyk A., Fiała E., Zajączkowski R. (red.) (2003), Wartości i sens. Aksjologiczne aspekty teorii interpretacji, Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin.pl_PL
dc.referencesWalczak A. (2003), Wielość rozumienia innego – przyczynek do refleksji nad sensownością współczesnej pedagogiki społecznej, [w:] Kawula S., Marynowicz-Hetka E., Przecławska A. (red.), Pedagogika społeczna w perspektywie europejskiej. Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość, Oficyna Wydawnicza Kastalia, Olsztyn.pl_PL
dc.referencesWalczak A. (2006a), Dylematy w tworzeniu ram działania: granice pomocy i ich usytuowanie, [w:] Marynowicz-Hetka E. (red.), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. I, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWalczak A. (2006b), Koncepcja rozumienia Innego w kategorii spotkania, [w:] Marynowicz-Hetka E. (red.), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. I, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWalczak A. (2006c), Relacjonalna koncepcja wartości, [w:] E. Marynowicz-Hetka (red.), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. I, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWalczak A. (2006d), Stosunek do Innego – implikacje praktyczne, „Praca Socjalna”, nr 2.pl_PL
dc.referencesWalczak A. (2006e), Wartości i ich obecność w refleksji społeczno-pedagogicznej, [w:] Marynowicz-Hetka E. (red.), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. I, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWalczak A. (2006f) W sprawie filozofii wychowania, „Biuletyn Pedagogiki Filozoficznej”, on-line.pl_PL
dc.referencesWalczak A. (2007), Koncepcja tożsamości narracyjnej w perspektywie spotkania z innością – ku etyce bycia pedagogiem, „Biuletyn Pedagogiki Filozoficznej”, on-line.pl_PL
dc.referencesWalczak A. (2008/2009a), Kategoria autorytetu w filozofii Karla Jaspersa, „Biuletyn Pedagogiki Filozoficznej”, on-line.pl_PL
dc.referencesWalczak A. (2008/2009b), Spotkanie w perspektywie filozofii dialogu, „Biuletyn Pedagogiki Filozoficznej”, on-line.pl_PL
dc.referencesWalczak A. (2010a), (Samo)świadomość – w kierunku dojrzałości etycznej nauczyciela, [w:] Michalak J. M. (red.), Etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesWalczak A. (2010b), Tożsamość narracyjna i „choroby serca” nauczyciela, [w:] Michalak J. M. (red.), Etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesWaldenfels B. (1992), Doświadczenie Innego: między zawłaszczeniem a wywłaszczeniem, [w:] Kozakiewicz H. (red.), Racjonalność współczesności – między filozofią a socjologią, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWaldenfels B. (1999), Vielstimmigkeit der Rede. Studien zur Phänomenologie des Fremdem, Suhrkamf, Frankfurt am Main.pl_PL
dc.referencesWaldenfels B. (2002), Topografia obcego. Studia z fenomenologii obcego, Oficyna Naukowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWaldenfels B. (2009), Podstawowe motywy fenomenologii obcego, Oficyna Naukowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWęgrzecki A. (1989), Antropologiczne aspekty spotkania, „Studia Filozoficzne”, nr 1.pl_PL
dc.referencesWęgrzecki A. (1994), Wolność jako podstawa dojrzałości aksjologicznej, [w:] Olbrycht K. (red.), Edukacja aksjologiczna. Wymiary – kierunki – uwarunkowania, t. I, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesWęgrzecki A. (1995), Znaczenie odpowiedzialności w spotkaniu, [w:] Olbrycht K. (red.), Edukacja aksjologiczna. Odpowiedzialność pedagoga, t. II, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesWęgrzecki A. (1996), Zarys fenomenologii podmiotu, Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo, Wrocław–Warszawa–Kraków.pl_PL
dc.referencesWheelwright P. (1990), Symbol archetypowy, [w:] Głowiński M. (red.), Symbole i symbolika, Wydawnictwo Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWhorf B. L. (1982), Język, myśl i rzeczywistość, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWilliams B. (2000), Moralność. Wprowadzenie do etyki, Fundacja ALETHEIA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWitkowski L. (1992), Uniwersalizm pogranicza. O semiotyce kultury Michała Bachtina w kontekście edukacji, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesWitkowski L. (2003), Valeurs dans l’activité professionnelle – approche antropologique (esquisse de la problematique) (Wartości w działaniu profesjonalnym – ujęcie antropologiczne (zarys problematyki)), maszynopis tekstu wystąpienia przygotowanego na seminarium w Conservatoire National des Arts et des Métier w Paryżu pt. Valeurs et l’activité professionnelle. Le cas du travail social.pl_PL
dc.referencesWitkowski L. (2007a), Edukacja wobec sporów o (po)nowoczesność. Edukacja i humanistyka. Nowe konteksty humanistyczne dla nowoczesnych nauczycieli, t. I, Wydawnictwo Instytutu Badań Edukacyjnych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWitkowski L. (2007b), O nowych polach i wymiarach odpowiedzialności etycznej w pedagogice, [w:] Sawczuk W. (red.), Po co etyka pedagogom?, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesWitkowski L. (2009), Ku integralności edukacji i humanistyki. Postulaty – postacie – pojęcia – próby. Odpowiedź na Księgę jubileuszową, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesWitkowski L. (2010), Tożsamość i zmiana. Epistemologia i rozwojowe profile w edukacji, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesWittgenstein L. (1995), Uwagi o religii i etyce, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.referencesWłodarczyk R. (2009), Lévinas. W stronę pedagogiki azylu, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWodziński C. (2008), Gra w nieśmiertelność, [w:] Kwieciński Z., Jaworska-Witkowska M. (red.), Ku integracji edukacji i humanistyki. Księga Jubileuszowa dla Lecha Witkowskiego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesWojtyła K. (1985), Osoba i czyn, Wydawnictwo PTT, Kraków.pl_PL
dc.referencesWojtysiak J. (2005), O słowie BYĆ, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin.pl_PL
dc.referencesZachariasz A. L. (1994), Filozofia – jej istota i funkcje, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesZachariasz A. L. (1996), Antropotelizm. Człowiek a sens istnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesZieliński P. (2000), Samorealizacja i samowychowanie w zen i metodzie Silwy, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie, Częstochowa.pl_PL
dc.referencesZwoliński Z. (1974), Byt i wartość u Nicolaia Hartmanna, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŻurakowski B. (1999), Wychowanie do wyboru wartości, [w:] Adamski F. (red.), Wychowanie na rozdrożu. Personalistyczna filozofia wychowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesŻurakowski B. (2001), Aksjologiczne aplikacje teorii wychowania, [w:] Aleksander T. (red.), Myśl pedagogiczna przełomu wieków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesŻyciński J. (1983), Język i metoda, Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, Kraków.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-617-8
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe