Przeglądaj według

 


SPIS TREŚCI

1. Praktyka (glotto)dydaktyczna z perspektywy naukowej: poszukiwanie nowych inspiracji, rozwiązań i metod w procesie kształcenia
Edyta Pałuszyńska, Mateusz Gaze
2.Poziom B2 jako węzłowy etap w osiąganiu biegłości językowej
Anna Seretny, Ewa Lipińska
3. Sposób testowania znajomości aspektu w państwowych egzaminach certyfikatowych z języka polskiego jako obcego na poziomie B1 w świetle nowych badań nad dokonanością/niedokonanością czasownika
Beata Terka
4. The intercultural encounter as a communicative event subject to mediation
Grażyna Zarzycka
5. Rozwijanie kompetencji międzykulturowej za pomocą książek o Polsce napisanych przez cudzoziemców
Justyna Zych
6. Photovoice jako metoda badania potrzeb językowych i szkoleniowych. Studium przypadku
Karolina Zioło-Pużuk
7. Rodzaj gramatyczny w polszczyźnie i w językach wschodniosłowiańskich. Rozważania na marginesie biernika
Wiesław T. Stefańczyk
8. Nauczanie polskiej deklinacji i składni w grupach wschodniosłowiańskich
Dominika Izdebska-Długosz
9. Interferencje leksykalne w wypowiedziach pisemnych Słowian ze Wschodu (na podstawie pisemnych prac certyfikatowych z roku 2019, poziom B1)
Grażyna Przechodzka, Wiktorija Hudy
10. Sposoby zdobywania i przetwarzania informacji w ujęciu neurobiologicznym i kulturowym. Przykład studentów chińskich uczących się języka polskiego
Adriana Prizel-Kania
11. Polszczyzna uczniów arabskiego pochodzenia – studium porównawcze
Mateusz Gaze
12. Games in foreign language classrooms: Taiwanese students’ perspective
Natalia Tsai
13. Organizacja jednostki lekcyjnej oraz realizacja celów i zadań dydaktycznych na lekcjach języka polskiego w szkole dla dzieci niesłyszących i słabosłyszących – o potrzebie podejścia glottodydaktycznego
Katarzyna Jachimowska
14. Język medycyny (medyczny) – dyskusja nad definicją
Paulina Oczko
15. O semantyczny wymiar słowotwórstwa w glottodydaktyce
Anna Seretny
16. Gramatyka z kulturą – o współczesnych ścieżkach nauczania gramatyki
Bartłomiej Maliszewski
17. Bramy przyszłości u Verne’a. Rozwijanie umiejętności opisu przedmiotu
Monika Válková Maciejewska
18. Funkcjonalne typy substytutów w strukturze okazjonalnych innowacji frazeologicznych: interpretacja z uwzględnieniem aspektu glottodydaktycznego
Julia Stefanyszyn
19. Akademickie gatunki wypowiedzi w glottodydaktyce (na przykładzie artykułu naukowego)
Anna Dunin-Dudkowskva
20. Sport texts in teaching polish as a foreign language
Beata Grochala
21. Tekst publicystyczny w rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej na poziomie C2. Cechy medialnego dyskursu publicznego i politycznego
Edyta Pałuszyńska
22. Proporcja liczby wyrazów faktycznych i przeciętnych tekstu w kontekście siedmiostopniowej skali trudności jasnopis.pl
Tomasz Moździerz
23. Z glottodydaktycznego warsztatu. Aplikacja wiedzy o prawach człowieka na zajęciach z języka polskiego jako obcego na poziomie A1
Magdalena Jurewicz-Nowak
24. Potrzeby, możliwości i konteksty wprowadzenia do nauczania języka polskiego jako obcego treści związanych z prawami człowieka
Iwona Pałucka-Czerniak
25. Narzędzia krytycznego myślenia na lekcji języka polskiego jako obcego w dobie edukacji zdalnej
Irena Chawrilska
26. Eduroom na lekcji języka polskiego jako obcego – wirtualny pokój zagadek
Paulina Kaźmierczak
27. Nauczanie języka polskiego w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego a nowa (pandemiczna) rzeczywistość
Rafał Maćkowiak, Paula Góralczyk-Mowczan

Najnowsze pozycje

Pokaż więcej...