dc.contributor.author | Kamińska-Juckiewicz, Małgorzata | |
dc.contributor.editor | Bonar, Jolanta | |
dc.date.accessioned | 2022-02-25T10:22:34Z | |
dc.date.available | 2022-02-25T10:22:34Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Kamińska-Juckiewicz M., Blaski i cienie reformy programowej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – postawy nauczycieli, [w:] Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Bonar J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 23-33, https://doi.org/10.18778/7525-559-1.03 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-559-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/40801 | |
dc.description.abstract | The article is focused on issues related to teachers’ preparation to current educational changes, their needs of knowledge and skills development in connection with dissemination of curriculum reform in preschool and early school education. Based on available documents and journalistic reports, the author presents the current process of changes implementation in educational area. The article shows findings and conclusions related to teachers’ responses to the introduction of the reform gathered during meetings with teachers and puts forward a proposal for research in this field. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Bonar J. (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | teachers | pl_PL |
dc.subject | educational changes | pl_PL |
dc.subject | curriculum reform | pl_PL |
dc.subject | preschool education | pl_PL |
dc.subject | early school education | pl_PL |
dc.title | Blaski i cienie reformy programowej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – postawy nauczycieli | pl_PL |
dc.title.alternative | Lights and shadows of the curriculum reform in primary and early education – teachers’ attitudes | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 | pl_PL |
dc.page.number | 23-33 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-559-1.03 | |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |