Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJiřiště, Jakub
dc.contributor.editorCiszewska, Ewa
dc.contributor.editorGóralik, Mikołaj
dc.date.accessioned2022-02-24T12:06:25Z
dc.date.available2022-02-24T12:06:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationJiřiště J., Rozwój współpracy koprodukcyjnej między telewizją czechosłowacką i polską w cieniu socjalistycznego internacjonalizmu w latach 1953–1989, [w:] E. Ciszewska, M. Góralik (red.), Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe, WUŁ–PWSFTviT, Łódź 2018, https://doi.org/10.18778/8142-068-6.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-068-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40755
dc.description.abstractArtykuł jest poświęcony rozwojowi współpracy i projektów koprodukcyjnych między Telewizją Czechosłowacką a Telewizją Polską w szerszym kontekście kontaktów twórczych między socjalistycznymi instytucjami telewizyjnymi. Autor wskazuje ograniczenia współpracy koprodukcyjnej w ramach państw bloku socjalistycznego, zwłaszcza w porównaniu z wyraźniejszym i ciągłym rozwojem koprodukcji z krajami zachodnimi. Przeszkodą było przede wszystkim oparcie współpracy na zasadzie wzajemności i idei socjalistycznego internacjonalizmu, przez co tłumione były interesy komercyjne. Pomimo naprzemiennych okresów umacniania i słabnięcia tych stosunków, współpraca Telewizji Czechosłowackiej z TVP stanowiła na tle kontaktów z innymi państwami wyjątek prowadzący do powstania pełnowartościowych projektów koprodukcyjnych: seriali Łuk tęczy i Długi biały ślad. W przypadku drugiego z seriali realizacja wspólnego przedsięwzięcia była w związku z wieloma przeszkodami bardzo problematyczna i tło jego powstania w sposób obrazowy świadczy o nienaturalnych warunkach socjalistycznej koprodukcji telewizyjnej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofPolsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectfilm czeskipl_PL
dc.subjectfilmowa koprodukcjapl_PL
dc.subjectfilm polskipl_PL
dc.titleRozwój współpracy koprodukcyjnej między telewizją czechosłowacką i polską w cieniu socjalistycznego internacjonalizmu w latach 1953–1989pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number53-70pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Karola w Pradzepl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-069-3
dc.referencesArchiwum Akt Telewizji Czeskiej.pl_PL
dc.referencesOstrowska Dorota, Radkiewicz Małgorzata, Costume dramas: cine-televisual alliances in the socialist and post-socialist Poland, [w:] European Cinemas in the Television Age, red. Dorota Ostrowska, Graham Roberts, Edinburgh University Press, Edinburgh 2007.pl_PL
dc.referencesLederer Jiří, Rubryka telewizyjna, „Filmové a televizní noviny 2” 24.01.1968, nr 2.pl_PL
dc.referencesNehodová Alena, Duhový Luk, „Československá televize” 1973, nr 17.pl_PL
dc.referencesUrbańska Gabriela, Historia polskiego filmu telewizyjnego, https://www.sfp.org.pl/2016/baza_wiedzy,307,1487,0,1,Historia-polskiego-filmu-telewizyjnego.html (dostęp: 1.09.2017).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-068-6.04


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe