dc.contributor.author | Rolka, Malwina | |
dc.contributor.editor | Kadłubiec, Daniel | |
dc.contributor.editor | Ogrodzka-Mazur, Ewa | |
dc.contributor.editor | Kasperek, Andrzej | |
dc.date.accessioned | 2022-02-10T13:23:05Z | |
dc.date.available | 2022-02-10T13:23:05Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Rolka M., Sprawozdanie z przebiegu V edycji Wolnej Szkoły Nauk Filozoficznych i Społecznych im. Profesora Jana Szczepańskiego, [w:] W kręgu myśli Profesora Jana Szczepańskiego. Tom V, Kadłubiec D., Ogrodzka-Mazur E., Kasperek A.(red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019, s. 175-180, https://doi.org/10.18778/8142-591-9.10 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-591-9 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/40627 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kadłubiec D., Ogrodzka-Mazur E., Kasperek A. (red.), W kręgu myśli Profesora Jana Szczepańskiego. Tom V, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Sprawozdanie z przebiegu V edycji Wolnej Szkoły Nauk Filozoficznych i Społecznych im. Profesora Jana Szczepańskiego | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2019; © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2019 | pl_PL |
dc.page.number | 175-180 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Śląski | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-592-6 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Malwina Rolka, doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii. Pracuje na stanowisku adiunkta na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ w Cieszynie. Obecnie prowadzi badania skoncentrowane wokół problematyki filozoficznych idei wychowania w kontekście uwarunkowań i konsekwencji kryzysu nowoczesności. Jest autorką książki „Hermeneutyka mitu dionizyjskiego w filozofii Fryderyka Nietzschego” (Katowice 2014) oraz artykułów z zakresu historii myśli nowoczesnej, historii idei, problematyki kryzysu kultury i filozofii edukacji, m.in.: „Mity nowoczesnego wychowania w cieniu kryzysu myśli oświecenia. Rousseau a Nietzsche” (2014), „Mit i oralność w świetle diagnoz kryzysu kultury nowoczesnej” (2016), „O zjawisku alienacji w perspektywie rozwoju teorii krytycznej. Feuerbach – Marks – szkoła frankfurcka” (2017), „W poszukiwaniu błękitnego kwiatu, czyli o romantycznym ideale Bildung w Henryku von Ofterdingen Novalisa” (2018). | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-591-9.10 | |
dc.discipline | nauki socjologiczne | pl_PL |