Show simple item record

dc.contributor.authorRolka, Malwina
dc.contributor.editorKadłubiec, Daniel
dc.contributor.editorOgrodzka-Mazur, Ewa
dc.contributor.editorKasperek, Andrzej
dc.date.accessioned2022-02-10T13:23:05Z
dc.date.available2022-02-10T13:23:05Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationRolka M., Sprawozdanie z przebiegu V edycji Wolnej Szkoły Nauk Filozoficznych i Społecznych im. Profesora Jana Szczepańskiego, [w:] W kręgu myśli Profesora Jana Szczepańskiego. Tom V, Kadłubiec D., Ogrodzka-Mazur E., Kasperek A.(red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019, s. 175-180, https://doi.org/10.18778/8142-591-9.10pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-591-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40627
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKadłubiec D., Ogrodzka-Mazur E., Kasperek A. (red.), W kręgu myśli Profesora Jana Szczepańskiego. Tom V, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleSprawozdanie z przebiegu V edycji Wolnej Szkoły Nauk Filozoficznych i Społecznych im. Profesora Jana Szczepańskiegopl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2019; © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2019pl_PL
dc.page.number175-180pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Śląskipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-592-6
dc.contributor.authorBiographicalnoteMalwina Rolka, doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii. Pracuje na stanowisku adiunkta na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ w Cieszynie. Obecnie prowadzi badania skoncentrowane wokół problematyki filozoficznych idei wychowania w kontekście uwarunkowań i konsekwencji kryzysu nowoczesności. Jest autorką książki „Hermeneutyka mitu dionizyjskiego w filozofii Fryderyka Nietzschego” (Katowice 2014) oraz artykułów z zakresu historii myśli nowoczesnej, historii idei, problematyki kryzysu kultury i filozofii edukacji, m.in.: „Mity nowoczesnego wychowania w cieniu kryzysu myśli oświecenia. Rousseau a Nietzsche” (2014), „Mit i oralność w świetle diagnoz kryzysu kultury nowoczesnej” (2016), „O zjawisku alienacji w perspektywie rozwoju teorii krytycznej. Feuerbach – Marks – szkoła frankfurcka” (2017), „W poszukiwaniu błękitnego kwiatu, czyli o romantycznym ideale Bildung w Henryku von Ofterdingen Novalisa” (2018).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-591-9.10
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe